mr cheezy Postat 6 mars 2007 Postat 6 mars 2007 Jag fick med konventerare till mina.. fick inte du? en vit lite sak Citera
pikkenix Postat 6 mars 2007 Postat 6 mars 2007 Noop, inget sådant följde med vad jag kunde se (hämtade paketet under lunchen så rev upp det ivrig som jag var...). Öppnade kontakten och kollade och är inga problem att ändra om den såg jag. Ska kolla lite mer noga efter nån konverterare när jag kommer hem igen. Citera
pikkenix Postat 6 mars 2007 Postat 6 mars 2007 Det är klart. Jag köpte min via e-bay från denna shop: http://stores.ebay.com/T-1Brian-Aquarium-Plants-Supplies Citera
Jaken Postat 6 mars 2007 Postat 6 mars 2007 Det är klart. Jag köpte min via e-bay från denna shop: http://stores.ebay.com/T-1Brian-Aquarium-Plants-SuppliesSåg du inte detta?Input Voltage: 100-120V Frequency: 50Hz Citera
Raketforskaren Postat 6 mars 2007 Postat 6 mars 2007 De säljer 230V/60Hz också. Såg du inte det Jakob? Citera
Jaken Postat 6 mars 2007 Postat 6 mars 2007 De säljer 230V/60Hz också. Såg du inte det Jakob? ha ha, nej tydligen inte. Förlåt Citera
pikkenix Postat 6 mars 2007 Postat 6 mars 2007 Är en 230 voltare jag köpt mig, kopplade in en ny kontakt. Väldigt enkelt men bifogar bilder på hur det är gjort, kanske hjälper någon i samma sits iafall... Än så länge måste jag säga att den känns väldigt robust och bra, däremot är utblåset enormt stort så 15 000 liter/h känns inte så mycket ändå, blir inget enormt flås på den. Citera
Lasse Postat 6 mars 2007 Postat 6 mars 2007 Med denna abrovinch har du höjt säkringen från 3 A till det du har i dina två hål i väggen (troligvis 6 eller 10 A). Den är troligvis säkrad med tre ampere bara för att skydda pumpen mot överströmmar. Nu riskerar du kanske att pumpen brinner upp om rotorn stoppas av något. En adapter vore bättre - då bibehåller du skyddet. Borde finnas på Classe eller liknande (reseadaptrar). MVH Lasse Citera
pikkenix Postat 6 mars 2007 Postat 6 mars 2007 Tackar för infon, så det är det den där 3A är till för - då vet jag. Reseadaptrar finns endast från svenska stickproppar till utländska uttag då det tydligen är olagligt att sälja omvänt i sverige vad jag kunde läsa mig till. Citera
Saxmark Postat 7 mars 2007 Postat 7 mars 2007 Eller så gör ni det lätt för er och skaffar en 24V växelströmsadapater.. Borde finnas hos elfa eller classe.. Den har säkerligen rätt kontakt i änden annars så byts det lätt av den händige, lågvolt på den sidan så det är inga problem och det spelar ingen roll vilken sladd som går till vilket stift, Voila! Du har en CE-märkt och godkänd lösning.. Eller så kan ni göra som jag gjorde.. Beställ en EU version. Resun säljer dessa med standard europlugg. Ingen knussel och inget krångel alls.. Enkla tips och trix. Kollade och classe hade en hiskelig klump som de rear ut.. 89 spänn + en kontakt så e saken biff.. http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=256766 Citera
Outbacker Postat 17 april 2007 Postat 17 april 2007 Ni som har Resun-Wavemaker. Hur pass hög "ytvattenvåg" har ni och hur går det med denna och ytavrinningen? Sköljer den över ytavrinningskammen med ett plaskande som följd? Man kan ju förstås ställa ner intervallerna men man vill ju samtidigt ha en någorlunda rejäl vågrörelse. Citera
Saxmark Postat 17 april 2007 Postat 17 april 2007 Jag märker ingen större skillnad på mitt 540, 150x60cm yta.. Det gör väl ett par mm.. Den sitter ca 10cm under ytan för att inte dra med luft eller att krusa ytan för illa.. Citera
pikkenix Postat 17 april 2007 Postat 17 april 2007 Blir inga direkta vågor utan olika strömmar. Citera
Outbacker Postat 17 april 2007 Postat 17 april 2007 Ok, men hur är vågrörelsen under ytan när man tittar på koraller och anemoner t.ex.? Citera
pikkenix Postat 17 april 2007 Postat 17 april 2007 Jag har Koralia 4 att jämföra med och då utblåset är betudligt mycket större tycker jag att den inte får samma starka stråle (endast positivt enligt mig). Blir ingen direkt vågrörelse på mina koraller mer än när den går upp på 15000 och "krockar" med Koralia 4 strålen som står på motsatt sida av karet, då blir det lite mer turbulens. Jag kommer dock att köpa mig en till Wavemaker rätt så snart och sätta på andra sidan istället för koralian så att den går i steg mot vrandra och då tror jag man kan få ut mer vågeffekt av dem.Är någon intresserad av att köpa en Resun så PM:a mig då jag har kontakter i Hong Kong som kan fixa fram billigare om jag köper några stycken (blir ca. 900 kronor utan tullavgifter (25%) inklusive frakt). Citera
jojjen Postat 27 maj 2007 Postat 27 maj 2007 Ni som har haft era pumpar nu ett tag, vad säger ni om dem?Hur är dem i prestanda, ljudnivå mm mm? Citera
Peppz Postat 30 juni 2007 Postat 30 juni 2007 Ni som har haft era pumpar nu ett tag, vad säger ni om dem?Hur är dem i prestanda, ljudnivå mm mm?Jag e också nyfiken.Nån som kan uttala sig? Citera
DaTrucka Postat 1 juli 2007 Postat 1 juli 2007 Min bara tuggar o går.Inget som helst att anmärka på vad gäller ljudnivåer, prestanda mm.Har väl haft min i ½år ungefär. Citera
pikkenix Postat 2 juli 2007 Postat 2 juli 2007 Samma här, kommer nog att beställa ytterligare en inom kort... Citera
Outbacker Postat 3 juli 2007 Postat 3 juli 2007 Har kört min ena i ca två månader nu och fick hem min andra i förra veckan. Nu arbetar de mot varandra i varsin ände av karet och jag tycker det blir en precis lagom turbulens. Citera
tropfrog Postat 3 oktober 2007 Postat 3 oktober 2007 Nu finns den på aquaristic.net för 90 euro. Klart enklare.MVHMagnus Citera
akvarieshop Postat 4 oktober 2007 Postat 4 oktober 2007 Eller hos Bioted marine för 1200:-Inte riktigt, du har nog blandat ihop det med vår pris. Dessa får vi förresten in i mitten av nästa vecka. Dock blev det endast 20 st denna gång... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.