Gå till innehåll

Lite bilder


Syd

Rekommenderade inlägg

Hej Daniel jag tog över achillesen i ett karantänkar och medicinerade honom där, det såg lovande ut efter tre dagar så jag tänkte lyfta tillbaka honom fjärde dagen men då var han död.

Jag pratade med Bengt på Marinakvariet om vad som hänt, då berättade han att just achilles inte tål koppar som är i medicinen, så tyvärr man lär sig något varje dag.

Tack för alla snälla komentarer.

Jag fick ett litet bakslag iform av att dsb karet sprack i botten så det var bara att plocka ner och göra om (göra rätt) jag hade ingen frigolit under klantigt.

Det är tur att tekniken är i tvättstugan så det var bara dsbn som blev drabbad.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bosse, får nog lägga mig i den applåderande skaran. MYCKET fint, stilrent och med öppna ytor!

En fråga, din tubastrea verkar vara öppen under dagtid, hur lyckas du med det? Min öppnar sig bara delvis, dock är det helt öppen under natten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Christian det är en rosa cylinderos på bilden, de tar mat som en anemon, enligt de jag har läst om dem (jag har en vit också) ska man mata dem med smått foder för om de får stora bitar tappar de sina fångstrådar pga att de inte behövs då.

Hej Dusan min ena tubastrea står i skugga hela tiden och den öppnar sig gärna medan den till höger får ljus på sig och den öppnar sig bara på kvällen eller om jag matar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...