artemia Postat 14 februari 2007 Dela Postat 14 februari 2007 Jag har skrivit allt på finska till motsvarande saltvattens forum Aqua-web. Tyckte vi ska ha dom med. Tillsammans är vi starkare. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rasmus Postat 14 februari 2007 Dela Postat 14 februari 2007 Clownen. Skriv det där i ett mail till aftonbladet. Miljö och natur är på tapeten och säljer nu så det kan hamna på förstasidan på nätet...Har skickat in till aftonbladet nu!Om fler gör det kanske det är större chans att dom tar med det! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MattiasN Postat 14 februari 2007 Dela Postat 14 februari 2007 riktigt vidrigt! Drog mig för att kolla på filmen, men kunde inte låta bli, ångrar nästan att jag tittade.... Bra att det kommer upp protester! Över 111 000 nu! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 15 februari 2007 Dela Postat 15 februari 2007 Har mailat Metro nu också, vi får se om det händer något i tidningar och radio de närmaste dagarna.*Tillägg: Har lagt in det på ett reseforum också, de har en hel del besökare där dagligen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Clownen Postat 15 februari 2007 Författare Dela Postat 15 februari 2007 Kul att så många ställer upp och bra initiativ av Laggeman, Rasmus och Artemia! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Scooby_doo Postat 15 februari 2007 Dela Postat 15 februari 2007 och nu Expressen~Henrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DSB Postat 15 februari 2007 Dela Postat 15 februari 2007 Påskrivet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
gesi Postat 15 februari 2007 Dela Postat 15 februari 2007 ja!! maila aftonbladet/expressen o alla tidningar media ni känner till!ju fler som mailar desto större allvar tar de detta på!!maila alla!man skulle fan skriva att vi bojkottar japan så länge detta pågår! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
atropos Postat 15 februari 2007 Dela Postat 15 februari 2007 usch !!!!!! har sett den innan på www.exet.nu fattar inte att sådant är tilllåtet ! har skrivit under jag också !! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 15 februari 2007 Dela Postat 15 februari 2007 orkade inte se hela.. påskrivet nu!! (115739 Signatures Total) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Raketforskaren Postat 15 februari 2007 Dela Postat 15 februari 2007 Jag har också skrivit på. Det är minst sagt beklämmande att se dessa vidriga övergrepp på levande varelser. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 22 februari 2007 Dela Postat 22 februari 2007 225519 Total SignaturesDet går långsamt framåt. Någon som sett någon artikel eller hört något i svensk media om detta än? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MichaelE Postat 22 februari 2007 Dela Postat 22 februari 2007 jag brukar va relativt tolerant och tycka det här med att va vegitarian mm är mest trams, men när man ser sånt här så kan man få lite mer förstålse för att välja bort kött.Förutom att det troligen är en hotad art så ser jag inte varför det skulle vara så mycket värre än att slakta kor, men på det sättet dom gör det få mig fan att må illa!!!Kan inte se anledningen till att dom inte kan avliva dom på något humant sätt innan slakten påbörjas.Påskrivet!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas K Postat 22 februari 2007 Dela Postat 22 februari 2007 Jag har aldrig blivit så nerstämd och frustrerad efter att ha kollat på ett filminslag.usch.Andreas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aengus Postat 22 februari 2007 Dela Postat 22 februari 2007 vägrar titta på det, för då åker skärmjävlen ut genom rutan, men ska in o skriva på omgående.tyvärr så är det som så både i japan o kina att människan går före djur o natur i de länderna, så det måste nog till miljontals påskrifter o påtryckningar från regeringar o aktivister. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aengus Postat 22 februari 2007 Dela Postat 22 februari 2007 229479 st Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 22 februari 2007 Dela Postat 22 februari 2007 Påskrivet.. och fy fan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
tobbs Postat 22 februari 2007 Dela Postat 22 februari 2007 Moderator's upplysning: Inlägg raderat!!Se regler3.2 Insinuationer eller påhopp accepteras inte Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Raketforskaren Postat 22 februari 2007 Dela Postat 22 februari 2007 Se regler3.2 Insinuationer eller påhopp accepteras inte Det där tycker jag INTE var ett acceptabelt språkbruk. Du menar alltså att du vill slakta de japanska delfinfiskarna/-jägarna i videoklippet bara för att de inte har samma etik och moral som vi. Det är deras yrke och tradition att fiska på det här sättet, och det är antagligen inte förbjudet enligt japansk lag.Vill man få ett slut på dessa vidrigheter så måste man påverka den Japanska regeringen att införa förbud. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 22 februari 2007 Dela Postat 22 februari 2007 Det där tycker jag INTE var ett acceptabelt språkbruk. Du menar alltså att du vill slakta de japanska delfinfiskarna/-jägarna i videoklippet bara för att de inte har samma etik och moral som vi. Det är deras yrke och tradition att fiska på det här sättet, och det är antagligen inte förbjudet enligt japansk lag.Vill man få ett slut på dessa vidrigheter så måste man påverka den Japanska regeringen att införa förbud.Håller fullständigt med Raketforskaren. Enligt Tobbs är det alltså oetiskt att slakta delfiner genom att skära strupen av dem när de lever men fullt acceptabelt att göra samma saker med människor samt att referera till deras hudfärg som något negativt. Jag har rapporterat inlägget som mycket stötande.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 22 februari 2007 Dela Postat 22 februari 2007 Torbjörn, ska man då ta ditt agerande, om du nu hade fått chansen, på samma sätt? Öga för öga, tand för tand? Då hade hela världen varit både blind och använt tandproteser. Som jag brukar säga, tänk efter före. Utspel som dessa har startat krig... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
tobbs Postat 22 februari 2007 Dela Postat 22 februari 2007 Jag ber om ursäkt om någon har kännt sig stött av mitt ord val...vi reagerar alla olika på olika saker och detta som de här personer bedriver tycker jag är bland det sjukaste som man kan göra...Sen finns det saker man säger tex. hade jag mött någon av dem jävla gulingarna så hade jag fan skurit halsen av dem och sedan saker man menar som tex. detta som de här personer bedriver tycker jag är bland det sjukaste man kan göra...djur och människors liv värderas som vanligt helt olika, slutar aldrig bli förvånad Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 22 februari 2007 Dela Postat 22 februari 2007 TobbsHar du läst igenom reglerna? 3.2 Insinuationer eller påhopp accepteras inte Personangrepp, förolämpningar, nedsättande kommentarer, kränkningar, hets mot folkgrupp, kritiserande av hela samhälls-/yrkesgrupper och andra typer av påhopp är naturligtvis inte tillåtet, varken i form av kommentarer eller bilder. Detta gäller särskilt (men inte enbart) anspelningar på kön, ras, religion, religiösa åsikter, nationellt eller etniskt ursprung, bildningsgrad, sexuell läggning, funktionshinder eller utvecklingsstörning. Regeln gäller oavsett vilken benämning eller omskrivning som används och oavsett om det levereras direkt eller som en kränkande antydan, förtäckt beskyllning, undermening, pik, lustighet eller citat.så oavsett om man säger det så skall det ej försekomma i detta forum/Moderator Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JMAONE Postat 22 februari 2007 Dela Postat 22 februari 2007 Usch... hur kan man vilja äta delfin eller val????Skrev också under! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PatriksS Postat 22 februari 2007 Dela Postat 22 februari 2007 Sen finns det saker man säger tex. hade jag mött någon av dem jävla gulingarna så hade jag fan skurit halsen av dem och sedan saker man menar som tex. detta som de här personer bedriver tycker jag är bland det sjukaste man kan göra...Är du rasist? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.