wrang Postat 14 mars 2007 Postat 14 mars 2007 Nu har vi nöjet att presentera Keysers 540 liters akvarium utan sump.Välkomna in i denna värdhttps://www.saltvattensguiden.se/forumet/ma_Mars_2007_keyser.php/Moderator Citera
Jaken Postat 14 mars 2007 Postat 14 mars 2007 Ser nästan ut som att korallerna är fotograferade i luften, ser helt sjukt ut.Är imponerad av bilderna. Citera
Hultis Postat 14 mars 2007 Postat 14 mars 2007 mycket imponerande! både djurlivet och fotograferandet! grattis till en ur snyggt kar Citera
Laggeman Postat 14 mars 2007 Postat 14 mars 2007 Vackert Daniel! Äntligen får jag se ditt kar, även om det kommer bli intressant att se det "in life" så småningom. Citera
jens karlskrona Postat 14 mars 2007 Postat 14 mars 2007 Snyggt Daniel..Har du fiskfilter i kameran på första bilden?Om du inte blivit för kaxig nu så kanske vi kan ta ett kik på reaktorn.Har inge för mig torsdag & fredag-kväll. Citera
Jepppe Postat 15 mars 2007 Postat 15 mars 2007 Ja den där baljan kan man kolla på i flera timmar! Kan bara säga att jag e grymt impad! Perfekt att du bor så nära så kan man ringa om det skulle gå åt helvete Keep up the good woork! Citera
Aquastyle Postat 15 mars 2007 Postat 15 mars 2007 Ojojoj. Vilket läckert kar!Stort grattis till lyckat arbete! Citera
Clownen Postat 15 mars 2007 Postat 15 mars 2007 Jättefint Keyser! Märkte du stor skillnad på tillväxten under 250w kontra 150w? Vad har du för mg värden och hur tillsätter du detta till karet? Märker du stor skillnad med ozon på redoxhalten/klarheten?Fina fiskar har du också och bilderna är mycket fina.MvhPeter Citera
keyser Postat 15 mars 2007 Postat 15 mars 2007 Snyggt Daniel..Har du fiskfilter i kameran på första bilden?Om du inte blivit för kaxig nu så kanske vi kan ta ett kik på reaktorn.Har inge för mig torsdag & fredag-kväll.Hehe nä det är inget fiskfilter, det är jag som fotograferat på kvällen med hjälp av kvällsbelysningen och med en extra blixt som jag fyrat av flera ggr under lång exponering.Tack för alla vänliga kommentarer. Citera
keyser Postat 15 mars 2007 Postat 15 mars 2007 Jättefint Keyser! Märkte du stor skillnad på tillväxten under 250w kontra 150w? Vad har du för mg värden och hur tillsätter du detta till karet? Märker du stor skillnad med ozon på redoxhalten/klarheten?Fina fiskar har du också och bilderna är mycket fina.MvhPeterJag har märkt av en viss skillnad i tillväxt med mh-bytet, det är svårt att se det själv eftersom man tittar dagligen i karet. Men polarna säger att det växer enormt i mitt kar och ljuset har blivit mycket finare med 250w.Mäter inte mg, det tillsätts automatiskt från min kalkreaktor men det vore kul att veta hur högt/lågt man ligger. Får köpa mig ett testkit.Redoxhalten har ökat med ozon och jag tycker att vattnet har blivit mindre gult. Har jämfört med ett annat kar och såg tydlig skillnad. Citera
keyser Postat 15 mars 2007 Postat 15 mars 2007 Bifogar en bild på mitt "lilla" monster. Kroppen är i storlek som en clementin. Citera
BAminoff Postat 15 mars 2007 Postat 15 mars 2007 Det är ett jättefint kar du har. Fina bilder tar du också.MVH BA Citera
Andy Postat 15 mars 2007 Postat 15 mars 2007 Ditt gröna monster är nog orsaken till att du inte längre har några räkor. Jag har en likadan som jag tänkte ge till någon som inte vill ha småkryp i karet. Den har kostat mig några Nema Magnifica och ett antal räkor.. Vill hellre ha mindre stjärnor som lämnar de små liven ifred:)Ditt kar är väldigt fint förresten:) Citera
keyser Postat 15 mars 2007 Postat 15 mars 2007 Tack alla Nu ska jag bara komma igång med min clownodling. Har 7st yngel som verkar må bra. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.