NovemberRain Postat 7 februari 2012 Postat 7 februari 2012 chaetodontoplus conspicillatusVet inte om någon postat denna redan, Men iaf en lite ovanligare kejsare och min personliga favorit [ATTACH]52843[/ATTACH]Triton Akvarium har en sådan hemma just nu, dock ej till salu. Citera
Laggeman Postat 7 februari 2012 Postat 7 februari 2012 Vad jag vet så måste alla djur i en djurbutik vara till salu, annars ska det klassas som djurpark, med alla tillstånd det kräver... Men sen finns det så klart ingen gräns på vilket pris man får sätta på djuren i butiken, det är upp till ägarna. Är det inen som sett en ovanlig fisk på sistone? Citera
Edward Postat 7 februari 2012 Postat 7 februari 2012 Triton Akvarium har en sådan hemma just nu, dock ej till salu.Jovisst dom dyker upp ibland, men priset är ju i en klass för sig. Citera
Virse Postat 7 februari 2012 Postat 7 februari 2012 Jag råkar vara en riktig Paracheilinus fantast. Dessa är mina favoritfiskar. Skåda dessa korsningar!P. togeanensis x P. filamentosusP. angulatus x P. lineopunctatus Citera
Piraterna Postat 7 februari 2012 Postat 7 februari 2012 En antennarius pardalis i mitten flankerad av två antennarius hispidus Citera
Drago Postat 7 februari 2012 Postat 7 februari 2012 Ska enligt diskussionen på nano-reef.com endast ha fotograferats ett fåtal gånger.Edit. Bild från nano-reef.comKan det vara Navigobius dewa? Först beskriven 2009, lever på mellan 50 och 100 meters djup i södra Japan. Citera
Dykaren Postat 7 februari 2012 Postat 7 februari 2012 [ATTACH=CONFIG]71337[/ATTACH]Ska enligt diskussionen på nano-reef.com endast ha fotograferats ett fåtal gånger.Edit. Bild från nano-reef.comKan det vara Navigobius dewa? Först beskriven 2009, lever på mellan 50 och 100 meters djup i södra Japan.Ser ut som en Ptereleotris tycker jag. Citera
Drago Postat 7 februari 2012 Postat 7 februari 2012 Ser ut som en Ptereleotris tycker jag.Jag kanske. Tydligen är Navigobius Dewa den enda arten i familjen. Söker man på "rare Ptereleotris" eller "new Ptereleotris" dyker ett par bilder på N Dewa upp. Citera
shreek Postat 8 februari 2012 Postat 8 februari 2012 Pseudanthias Ventralis en klar favorit som inte är så vanlig . Citera
Laggeman Postat 21 mars 2013 Postat 21 mars 2013 Ruskar liv i denna tråden med en, för mig, ny bekantskap, om än bara på nätet (än så länge):Lepidozygus tapeinosoma, Fusilier damselfish Citera
alexochingencarina Postat 1 juni 2013 Postat 1 juni 2013 Såg denna Batfish när jag gjorde ett sunsetdive på koh bon i Thailand. Bankade som en dåre på tanken men alla andra va tyvärr intresserade av annat! Divemastern sa att det va en juvenil och sa också att "fan varför vissade du inte den!"Banana manUnderbar fisk som nog inte bör hållas i akvarium! Citera
Lasse Postat 19 oktober 2013 Postat 19 oktober 2013 Ända sedan jag fick reda på att det fans en soldat/ekorrfisk som inte blev mycket större än 7-10 cm har jag försökt få tag på den. Den heter Sargocentron iota och skall bli ca 7 cm. Döm om min glädje när jag fick veta att ett exemplar var på väg till Göteborgstrakten. Tyvärr var detta exemplar fullvuxet/ annan art så det blev ingen affär. Jag hade hoppats på att få ett exemplar på max 5-6 cm som sedan skulle växa in i karet. Storleken passade mig inte - ca 10 cm men det var mycket ånger och tänkande i torsdags innan jag bestämde att den skulle få gå kvar i affären. Men det var absolut en av de häftigaste fiskar jag sett - en personlighet med pepparbruna ögon som är riktade frammåt!!! Foto härunder är taget av Rasmus Pedersen, medlem här på guiden och som är en mycket bra fotograf. Titta och njut.Han har även tagit den andra bilden på en mycket ovanlig dvärgkejsare - uppges vara en naturlig hybrid mellan Centropyge eibli och en annan dvärgkejsare kallad lemmonpeelMVH Lasse Citera
Lasse Postat 1 april 2014 Postat 1 april 2014 Fantastisk nyhet - publicerad idaghttp://www.advancedaquarist.com/blog/new-amazing-whale-species-discovered-in-thailandMVH Lasse Citera
alexochingencarina Postat 1 april 2014 Postat 1 april 2014 Göteborgare vet inte bättre. *stort skratt* Citera
Zapf Postat 1 april 2014 Postat 1 april 2014 Frågan är vem som är mest clown. Lasse eller hajen?Sent from my iPad using Tapatalk Citera
Lasse Postat 2 april 2014 Postat 2 april 2014 Frågan är vem som är mest clown. Lasse eller hajen?Sent from my iPad using TapatalkDärom tvistar de lärda MVH LasseMen vad tusan är ett ljust aprilskämt? Citera
herrGreen Postat 3 april 2014 Postat 3 april 2014 Snyggt Lasse! Jag kontar med den här skönheten:Acanthurus leucosternon x A. japonicus (?) det verkar inte vara någon som vet exakt med just denna! Vad tror ni? A. japonicus och A. leucosternon gör snygga spiraldanser i Universeums oceantank ibland. Kanske kan det vara något på g där Citera
Bekolsyra Postat 3 april 2014 Postat 3 april 2014 Skaffade mig en sådan här skönhet häromdagen, en hanne, hoppas att man får tag i en hona snart./Oskar Citera
petnym Postat 6 november 2014 Postat 6 november 2014 En trio fiskar som inte många har sett...Masked angelfish (Hawaii),debelius angelfish (Mauritius), conspicillatus hybrid angelfish (Australia)http://reefbuilders.com/2014/11/05/coralfriends-newest-video-shows-rarest-angelfish/#ixzz3IHAjKYv0 Citera
Peckoltia Postat 6 november 2014 Postat 6 november 2014 Dom var fina särskilt den silvergrågula ! Citera
Laggeman Postat 4 februari 2015 Postat 4 februari 2015 Vad sägs om denna?Tattoo Jawfish, Opistognathus decorushttp://reefbuilders.com/2015/02/04/tattoo-jawfish/ Citera
MagnusJ Postat 15 februari 2015 Postat 15 februari 2015 Bodianus masudai, vill ha.. http://reefbuilders.com/files/2015/02/bodianus-masudai.jpg Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.