Gå till innehåll

Saltträff v.götaland?


pimo

Saltis/fragg träff hos BioTed Marine! Bästa datumet?  

35 användare har röstat

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Rekommenderade inlägg

Är det någon mer än jag som är sugen på någon slags saltevent i höst/vinter?

Finns ju endel saltisar i göteborg osv, så helt omöjligt borde det inte vara.

Så ni som är intresserade kan väl hojta till så börjar vi planera på någonting

Intresselista:

pimo

shark of sweden

dallaman

jonasroman

datrucka

nizztos

wiking

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 107
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

trevligt med lite intresse, hoppas att fler är sugna.

Det kanske blir lättare om man har något mer konkret förslag på, vad, vart och när?

Så vad tycker ni?, vart är det lämpligt att vara?

Vad kan man ha för aktiviteter?, fraggbyte?, nån föreläsning kanske?, nån "workshop" kanske?

Ungefär hur långt fram ska vi planera detta tror ni?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan vara dags för en ny Universeumvisning också - om intresse finns.

Det finns fyra saltbutiker i Göteborg, varav jag brukar hjälpa till i en eftersom min kompis sedan 25 år driver den. Det blir lite konstigt om jag ställer upp med ett föredrag i en konkurerande butik då :) så jag har valt att bara ställa upp på neutral planhalva tidigare. Detta utan att föringa någon av butikerna.

Om vi väljer att ha träffen på Universeum kan jag dock dra föredraget. Det går bra att ta någon Lördag eller Söndag eftermiddag och så kan de som vill åka vidare till saltbutikerna efteråt. För er som redan sett Universeum kan jag säga att det hänt en del med den stora tanken sedan sist. Det är också möjligt att vi inte behöver begränsa deltagarantalet till 20 om jag kan få någon mer att ställa upp som guide. Nackdelen är då att det kostar inträde (135:-).

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om vi väljer att ha träffen på Universeum kan jag dock dra föredraget. Det går bra att ta någon Lördag eller Söndag eftermiddag och så kan de som vill åka vidare till saltbutikerna efteråt.

Detta vill jag inte missa, en lördag em skulle vara perfekt:smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan vara dags för en ny Universeumvisning också - om intresse finns.

Det finns fyra saltbutiker i Göteborg, varav jag brukar hjälpa till i en eftersom min kompis sedan 25 år driver den. Det blir lite konstigt om jag ställer upp med ett föredrag i en konkurerande butik då :) så jag har valt att bara ställa upp på neutral planhalva tidigare. Detta utan att föringa någon av butikerna.

Om vi väljer att ha träffen på Universeum kan jag dock dra föredraget. Det går bra att ta någon Lördag eller Söndag eftermiddag och så kan de som vill åka vidare till saltbutikerna efteråt. För er som redan sett Universeum kan jag säga att det hänt en del med den stora tanken sedan sist. Det är också möjligt att vi inte behöver begränsa deltagarantalet till 20 om jag kan få någon mer att ställa upp som guide. Nackdelen är då att det kostar inträde (135:-).

MVH Lasse

Det låter kanon tycker jag.

Att ha en träff på universeum förhindrar ju inte på något vis att även ha en träff hos ted.

Ju mer aktivitet dessto bättre tycker jag.

Vad skulle det vara för aktiviteter på universeum isåfall tro?

Här är mitt förslag, i tidsföljd

1. Samling, fika och almännt "saltsnack"

2. Fraggbyte

3. Föredrag av lasse om nanoakvarier

4. Rundtur på universeums saltavdelningar

5. Vi åker runt till Bioted, Marinakvariet och ciklidhuset "tillsammans" och handlar och kikar.

Vad tycker ni andra om det?, kom med förslag!

Och framförallt, vad tycker du om det Lasse?

Om det ev skulle bli ett fraggbyte, har ni frigolitlådor eller liknande som man kan förvara påsarna i under resten av tiden på universeum så att dom håller temperaturen?

Ang föredrag, du är ju duktig på den kemiska biten när det gäller saltvatten, så iallafall jag skulle uppskatta lite ifall du pratade lite om grundläggande saltvattenskemi!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här är mitt förslag, i tidsföljd

1. Samling, fika och almännt "saltsnack"

2. Fraggbyte

3. Föredrag av lasse om nanoakvarier

4. Rundtur på universeums saltavdelningar

5. Vi åker runt till Bioted, Marinakvariet och ciklidhuset "tillsammans" och handlar och kikar.

Och framförallt, vad tycker du om det Lasse?

..

Ang föredrag, du är ju duktig på den kemiska biten när det gäller saltvatten, så iallafall jag skulle uppskatta lite ifall du pratade lite om grundläggande saltvattenskemi!

Vilken lysande idé. En heldag i GBG med en agenda som skulle få vilken saltis som helst att vilja vara med på.

Grundläggande saltvattenskemi är alltid bra, alla poletter har ju inte trillat ner ännu.

Kanske borde vi lägga in en ordentligt måltid också eftersom dagen kan bli lång. Finns det restaurang på Universum? jag har aldrig varit där.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken lysande idé. En heldag i GBG med en agenda som skulle få vilken saltis som helst att vilja vara med på.

Grundläggande saltvattenskemi är alltid bra, alla poletter har ju inte trillat ner ännu.

Kanske borde vi lägga in en ordentligt måltid också eftersom dagen kan bli lång. Finns det restaurang på Universum? jag har aldrig varit där.

Ja vi får hoppas att detta är genomförbart och att många är intresserade.

Mat hade jag inte tänkt på överhuvudtaget, men det måste man självklart ha :P

Universeum har en restaurang, vore kanske bra om vi kan fixa en lista i förväg på vad folk vill äta och när vi ska äta eftersom att vi förhoppningsvis blir många och det kanske tar tid för köket att göra iordning maten om dom inte är förberedda.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade inget att göra en söndag för några veckor sedan, så vi drog iväg till universeum en vända med familjen.

Kan ju säga att Lasse har rätt(:smiley9: killen jobbar ju där), det har hänt en del. Såg tom ett par kirurger dansa lite för mig, hur j-a mäktigt som helst.

Tror inte det är svårt att hålla tempen i fraggpåsarna där, bara ställa in dom i regnskogen ;).

Så, ja.. jag är definitivt med på detta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu blir det stort :). Måste bara undersöka med höga vederbörande om lokaler och så men jag tror nog inte det blir ngt problem. Vet vi antalet går det nog att prata med kafeét om detta, annars saknas det inte matställe runt om här.

Jag undersöker

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer gärna också.

Om du behöver stöd i guidningen så kanske jag kan hjälpa till. Lite ringrostig är man nog, men det går alltid att fräscha upp minnet innan.......Allt finns ju dokumenterat ;)

MVH

Magnus

med lösglasögon o mustach kan kanske även jag våga mej dit;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ni är välkomna att ha möte i butiken. Inga problem alls.

Lite underligt att någon som arbetar för ZOORF inte kan tänka sig att utbilda i andra lokaler än de som de själva bestämt sig för att pusha för. Jag är nog en av de nano tätaste butikerna vid det här laget. Du borde kika förbi Lasse.

I min butik slipper ni betala inträde.

Mvh

Ted

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Yes Ted! tycker nog att Lasse kan köra sitt föredrag hos dig också och du kan efter detta upplysa oss andra om zeovitmetoden för det finns säkert de som vill veta mer, jag är på om detta även om jag själv inte vill börja själv men kunskap gör inte ont, Pimp my coral Ted hehe...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...