Lasse Postat 15 oktober 2007 Dela Postat 15 oktober 2007 När jag arbetar för ZOORF så är det för alla ZOORF anslutna butiker. Jag har en gång för alla bestämt mig för att inte delta i några enskildas butikers marknadsföring. Jag har också klart redogört för min koppling till en av butikerna i stan så att alla kan bedömma mina åsikter ifrån kunskapen att jag ibland hjälper honom. Det här får man respektera Ted - varken man gillar det eller inte. Eftersom jag tydligen stört Ted så drar jag tillbaks mitt erbjudande om att fixa något här och överlämnar med varm hand arrangemanget till honom.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aerie Postat 15 oktober 2007 Dela Postat 15 oktober 2007 Tråkigt att höra Lasse, jag var lite sugen på att åka upp när ni började snacka universeum... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 15 oktober 2007 Dela Postat 15 oktober 2007 Neeeeeej... Nu blev jag lessen i ögat:ledsen:. Såg fram emot detta.Naturligtvis ditt beslut Lasse så man får väl respektera detta. Hoppas det blir av längre fram då. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Shark Of Sweden Postat 15 oktober 2007 Dela Postat 15 oktober 2007 Jag tycker som Ted säger: I hans butik behöver vi inte betala 135kr! Varför lägga dom pengarna när vi kan ha dom till att köpa andra saker för....tex fraggar!Jag röstar för att ha en hejdundrande rolig dag hos Ted med ett gäng saltisar och kanske fraggbytning. Som sagt står jag för fika!:-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bioted Marine Postat 15 oktober 2007 Dela Postat 15 oktober 2007 Det var synd att du tog det så Lasse. Vad jag försökte utrycka var en inbjudan. Du får gärna ta Göran i hand och titta förbi. Jag tror inte att Göran har nåt emot mej. Han fick nog ett gäng akvarister på besök vid min invigning. Jag respekterar att Göran är din vän och att du ibland hjälper honom. Har faktiskt inga som helst problem med det. Senast igår klockan 21.00 så mötte jag 2 akvarister inflyttande till Skara och uppmanade dem i samma andetag som jag välkommnade dem till att besöka min butik att även ta en sväng förbi Göran och Bengt. Jag tror inte på att ha huggsexa om kunder utan kunder får ut mer av att se mer. Däremot tyckte jag det var underligt att du inte kunde hålla föredrag på vilken butik som helst. Synd att jag gunga din båt.mvhTed Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 15 oktober 2007 Dela Postat 15 oktober 2007 Lasse! Fan du behöver väl inte bli så stött! Rena sandlådan! Jag fattar inte detta Lasse, med att du inte kan hålla föredrag hos ej ZOORf anslutna butiker! Du menar på fullt allvar att du inte vill dela med dig av dina digra kunskaper till massor av intresserade akvarister bara för att de är inne i en fel butik??? Universeum i all ära men jag har varit där så många ggr så det lockar inte så mycket just nu och ska du bjuda in oss där så helt okey men då ska det vara en inbjudan (gratis) Det kan ju bli hur trevligt som helst hod Ted och vi kan alla prata om det vi brinner för, våran hobby. För mih spelar det ingen roll om det är föredrag eller inte, det kommer ändå bli intressanta disskusioner. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 15 oktober 2007 Dela Postat 15 oktober 2007 Ni är välkomna att ha möte i butiken. Inga problem alls. Lite underligt att någon som arbetar för ZOORF inte kan tänka sig att utbilda i andra lokaler än de som de själva bestämt sig för att pusha för. Jag är nog en av de nano tätaste butikerna vid det här laget. Du borde kika förbi Lasse.I min butik slipper ni betala inträde.MvhTedVore kanon om vi kunde va hos dej Ted! (fixar du en kaffemaskin bara;))/Jonas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 15 oktober 2007 Dela Postat 15 oktober 2007 När jag arbetar för ZOORF så är det för alla ZOORF anslutna butiker. Jag har en gång för alla bestämt mig för att inte delta i några enskildas butikers marknadsföring. Jag har också klart redogört för min koppling till en av butikerna i stan så att alla kan bedömma mina åsikter ifrån kunskapen att jag ibland hjälper honom. Det här får man respektera Ted - varken man gillar det eller inte. Eftersom jag tydligen stört Ted så drar jag tillbaks mitt erbjudande om att fixa något här och överlämnar med varm hand arrangemanget till honom.MVH LasseVadå marknadsföring? Ted ställer upp med en fin lokal, o inte mår vi dåligt av att omges av en välordnad saltvattensbutik o dessutom får en kunnig föreläsning från Ted om zeovit. Jag trodde även du drevs i första hand av ett intresse för denna hobby o tillsammans ville utveckla kunskapen inom densamma...det är anmärkningsvärt att du vill ställa dej utanför något som gagnar hobbyn. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 15 oktober 2007 Dela Postat 15 oktober 2007 Lasse! Fan du behöver väl inte bli så stött! Rena sandlådan! Jag fattar inte detta Lasse, med att du inte kan hålla föredrag hos ej ZOORf anslutna butiker! Du menar på fullt allvar att du inte vill dela med dig av dina digra kunskaper till massor av intresserade akvarister bara för att de är inne i en fel butik??? Universeum i all ära men jag har varit där så många ggr så det lockar inte så mycket just nu och ska du bjuda in oss där så helt okey men då ska det vara en inbjudan (gratis) Det kan ju bli hur trevligt som helst hod Ted och vi kan alla prata om det vi brinner för, våran hobby. För mih spelar det ingen roll om det är föredrag eller inte, det kommer ändå bli intressanta disskusioner.Jörgen...jag börjar hålla med dej i de ena inlägget efter de andra;) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 15 oktober 2007 Dela Postat 15 oktober 2007 Moderator's upplysning: Tråden börjar få en otrevlig ton med något som gränsar till personhets. Respektera varandras ståndpunkter och undvik att "pracka på" någon annan ens egna åsikter. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Shark Of Sweden Postat 15 oktober 2007 Dela Postat 15 oktober 2007 Så....lets go on! Vill han inte så vill han inte....Vem kommer nu att komma till Ted och vilka dagar och tider passar bäst? Förslag på vad vi skall hitta på?Sharken kommer Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Shark Of Sweden Postat 15 oktober 2007 Dela Postat 15 oktober 2007 Jag vill försvara Ted här! Vad är detta för himla sandlåda? Om lasse inte vågar/vill besöka en av sveriges finaste butiker säger de mer om honom än nåt annat. Nu får de va slut på de här tjafset! Vi alla seriösa, ärligt intresserade akvarister, kommer att ses hos ted, o dom som tydligen inte räknar sej till den skaran kan stanna hemma!Så jag antar att du kommer? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pimo Postat 15 oktober 2007 Författare Dela Postat 15 oktober 2007 Eftersom jag startade tråden bestämmer jag att vi bryter här!Inget tjafs eller kommentarer om Lasses val.Finns så många trådar här på sg fulla i tjafs så vi behöver inte en till.Pratade ju nyss med ted men glömde ta upp "saltträffen", får ta det till helgen.Vad har vi för önskemål på aktiviteter om det blir hos ted?Jag tycker att en föreläsning vore roligt, ländström höll väl föreläsning om stenkoraller för något år sedan, han kanske kan tänka sig att hålla samma föreläsning hos ted? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 15 oktober 2007 Dela Postat 15 oktober 2007 bra ide, ett zeovit-föredrag hade inte heller varit så dumt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Shark Of Sweden Postat 15 oktober 2007 Dela Postat 15 oktober 2007 Sen kanske visa hur man fraggar....bra att tänka på när man fraggar......för oss nybörjare:-)Hur man matar koraller.....vad som e bäst att mata med.....eller nått sånnt:-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
metcrue Postat 15 oktober 2007 Dela Postat 15 oktober 2007 Eftersom jag startade tråden bestämmer jag att vi bryter här!Inget tjafs eller kommentarer om Lasses val.Finns så många trådar här på sg fulla i tjafs så vi behöver inte en till.Pratade ju nyss med ted men glömde ta upp "saltträffen", får ta det till helgen.Vad har vi för önskemål på aktiviteter om det blir hos ted?Jag tycker att en föreläsning vore roligt, ländström höll väl föreläsning om stenkoraller för något år sedan, han kanske kan tänka sig att hålla samma föreläsning hos ted?Japp, det låter bra. Fram med förslag om vad vi vill ha på en saltträff om det blir hos Ted eller var det nu blir kan vi ju ta senare. roligare att planera grejerna på träffen. Fraggningstips är alltid bra, nå Ländström vill du snacka lite kanske? Någon som kan tänka sig visa lite bilder från dykresor, kanske? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pimo Postat 15 oktober 2007 Författare Dela Postat 15 oktober 2007 bra ide, ett zeovit-föredrag hade inte heller varit så dumtJa det har du rätt i!, ted kan väl hålla en "introduktion till zeovit".Det har även han nytta av, så slipper han förklara zeovit systemet för alla som kommer in i butiken i fortsättningen , Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 15 oktober 2007 Dela Postat 15 oktober 2007 Jag jobbar tyvärr nu de 2 närmsta helgerna men Jag kan Lör 3 nov, den dagen tänkte jag ändå åka ner och hämta en T5 ramp. helgen efter har vi spelningar med bandet så jag har det lite tajt med tid så att säga. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 15 oktober 2007 Dela Postat 15 oktober 2007 JörgenMin beslut att inte ställa upp i olika affärer togs för många år sedan och har inget med ZOORF anslutning att göra.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Moose Postat 15 oktober 2007 Dela Postat 15 oktober 2007 Jag kommer nog oavsett vart vi är. Jag åker lika gärna till ted som till universeum, 135.- e inte mkt o klaga på. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 15 oktober 2007 Dela Postat 15 oktober 2007 Du gör väl inte för affärens skull utan för oss! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 15 oktober 2007 Dela Postat 15 oktober 2007 Så jag antar att du kommer? Jag tål den ironin...du vet svaret...kommer du?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 15 oktober 2007 Dela Postat 15 oktober 2007 Tips på agenda.Liten introduktion till zeovit systemet, dom som vill veta mer sedan kan snacka med Ted efteråt.KaffepausFöredrag om SPS, fraggtips mm. Det är ju ändå SPS som man vill ska må bra med Zeovit.KaffepausFraggbyte med allmänt snack.Sedan kan man ju lägga ett föredrag/universeumbesök med Lasse senare i vinter på neutral mark.Då blir nog dom flesta nöjda och glada. Ska jag vara ärlig så skiter jag fullständigt om det kostar mig 135 spänn för ett bra föredrag och då ingår en guidad tur på universeum. Har ju lagt ner minst 100 ggr så mycket på karet redan.Så snälla sluta med tjafset. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 15 oktober 2007 Dela Postat 15 oktober 2007 Det är svårt att via ett forum komma till beslut om ett datum.Jag föreslår att Ted bara bestämmer ett par datum, så kan alla svara på vilka av dessa datum som respektive kan, o så väljer ted sen ut de datum med flest deltagare.Är detta Ok ted? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 15 oktober 2007 Dela Postat 15 oktober 2007 Tips på agenda.Liten introduktion till zeovit systemet, dom som vill veta mer sedan kan snacka med Ted efteråt.KaffepausFöredrag om SPS, fraggtips mm. Det är ju ändå SPS som man vill ska må bra med Zeovit.KaffepausFraggbyte med allmänt snack.Sedan kan man ju lägga ett föredrag/universeumbesök med Lasse senare i vinter på neutral mark.Då blir nog dom flesta nöjda och glada. Ska jag vara ärlig så skiter jag fullständigt om det kostar mig 135 spänn för ett bra föredrag och då ingår en guidad tur på universeum. Har ju lagt ner minst 100 ggr så mycket på karet redan.Så snälla sluta med tjafset.Tycker de där låter som ett jättebra uppslag. Ted...vad säger du? vi behöver dej som moderator här, o samordnare. ge oss ett par datum. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.