NephruruS Postat 26 april 2008 Dela Postat 26 april 2008 Fin firre =) karet ser trevligt ut oxå! mvh Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blaze Postat 26 april 2008 Författare Dela Postat 26 april 2008 Fin firre =) karet ser trevligt ut oxå! mvhtackar!karet börjar likna något nu vilket är skoj men snart kan jag inte ha så mycke mer fisk men det finns annat skoj att kasta i också Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blaze Postat 27 april 2008 Författare Dela Postat 27 april 2008 mina nya Gobiodon histrio och en Synchiropus picturatus: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blaze Postat 4 maj 2008 Författare Dela Postat 4 maj 2008 lite mer nytt efter att en polare ska pausa från saltvattnet pga flytt och helrenovering av lägenhet:en blå sjöstjärna:euphyllia:sen blev det några sniglar och eremiter också.ska hämta lite fisk senare me när stenen åkt ur baljan så det blir lättare att fånga dom. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blaze Postat 8 maj 2008 Författare Dela Postat 8 maj 2008 idag har jag fått mig en till Gobiodon histrio så nu har jag 2st småttingar i mitt kar som börjar kännas lite litet så jag skulle vilja byta upp mig till ett 540 men ekonomin och tiden finns inte nu så det får vänta Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blaze Postat 10 maj 2008 Författare Dela Postat 10 maj 2008 måste ändra, det va en Gobiodon rivulatus jag plockade hem från polarn för några dagar sedan.va även förbi samma polare idag o plockade hem följande: en Nemateleotris magnifica, och en till ormsjöstjärna, lika dan jag redan har som ni kan se bild på tidigare i tråden men jag har inget namn på den.sen blev det lite fisk mat och smågrejer som han inte behövde längre då en annan polare köpte hans kar och utrustning. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blaze Postat 12 maj 2008 Författare Dela Postat 12 maj 2008 idag åkte en till tunze streamer på 4500l/t ner i karet på prov, hoppas det inte blir för mycke iaf då jag redan har en sen tidigare + 2st maxi-jet på 1000l/t st som pumpar ut bakom bakgrunden där skummaren sitter + en massa sten. så nu pumpar det runt 4500x2+ 1000x2=11000l/t i karet som år på 240l Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blaze Postat 31 maj 2008 Författare Dela Postat 31 maj 2008 igår såg jag min prickiga mandarin ta fryst artemia för första gången och så åt han lite av de idag me, han har blivit lite tun nu på slutet så jag har varit lite orolig att han inte får nog me mat från stenen o så har jag inte sett honom äta artemia nån gång när jag matat med de men igår så tog han o slukade en bit, grymt härligt!nu vet jag iof inte om dom prickiga är lättare att få att äta foder men de va skönt vilket som, nu gäller de bara att han är lite snabbare om han ska få bra me mat så inte dom andra hinner äta allt innan han fått chansen till en mummsbit. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 31 maj 2008 Dela Postat 31 maj 2008 Försök mata honom med ocean nutrition pellets.. de sjunker snabbt till botten så kan han gå och leta där efter dem. Får du den till att ta sådana så blir han fet på en halv vecka. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blaze Postat 31 maj 2008 Författare Dela Postat 31 maj 2008 Försök mata honom med ocean nutrition pellets.. de sjunker snabbt till botten så kan han gå och leta där efter dem. Får du den till att ta sådana så blir han fet på en halv vecka.har sånna och några andra pellets men han har inte tagit nån av dom vad jag sett iaf, han har inte ens reagerat när dom rammlat ner brevid honom. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blaze Postat 19 juni 2008 Författare Dela Postat 19 juni 2008 har hänt lite nytt i mitt kar nu den sista veckan.det började me att min mandarin gick o dog och det va enbart pga den som jag höll så pass mycke sten som jag gjorde så när den inte fanns längre så fick jag för mig att tömma mitt söt kar på 112l och göra till salt och då köra alla mjukkoraller i de o bara stenisar och nån skiv/knapp-kolloni i 240t vilket jag då började böka med men jag märkte rätt snabbt att jag inte alls trivdes me ett 112liters salt kar för mjukisar så jag sålde en del sten och lyfte bort karet och stälde dit ett kar på typ 20-30l nånting som jag lyfte ner några stenar i mer en del koraller på och så fick mina clowner flytta in där sen så blev det ju givetvis en del ommöblering i mitt 240 också och lite nytt dit så här ser då mitt 240 ut idag:översikt på hela karet:ena pelaren:andra pelaren:slimline modulen som gömmer skummare och en del sten:fragg hyllan som är på toppen av ena pelaren:en av två mini gobys som chillar lite:2 av mina 5 stärnor:2 nya koraller:en nyinköpt räka:mini mini karet:så ser det ut hemma hos mig i mina saltkar just nu men det finns mycke plats för stenisar i mitt 240 o nån skiva och knappkoloni ska ner i mini karet sena också men det kommer me tiden. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Raur Postat 20 juni 2008 Dela Postat 20 juni 2008 Vad fint du har det! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blaze Postat 20 juni 2008 Författare Dela Postat 20 juni 2008 Vad fint du har det!tackar!måste bara komma på något bra sätt att sätta in slimline på bakrutan, hade karet som rumsdelare tidigare, det är därför det är en slimline på kortsidan men nu vill jag få dit på bakrutan me utan att behöva tömma karet hmmm kan de funka me korallim nån?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blaze Postat 30 juli 2008 Författare Dela Postat 30 juli 2008 kommer inte att uppdatera den här tråden nått mer då jag är i startgroparna med en uppgradering till 450l som ni kan följa här: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=23576 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.