Gå till innehåll

Tillväxt stenkoraller


Christer T

Rekommenderade inlägg

Tjusigt! Häftigt med den tillväxten!:smiley20:

Christer,

Du kan väl hålla en liten kurs för oss när vi kommer förbi om hur man sätter ihop collage som dessa på svart bakgrund och lägger till text!

Power Point, svart bakgrund, lägg till bilder, lägg till text, spara som jpg.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för all respons men jag tror faktiskt inte att detta är så speciellt för mitt kar. Tillväxten blir bara väldigt tydlig när man gör jämförelsen så här.

Belysningen är sedan ett år 2x250W MH (Aqua Medic 14000K) + 2x58W Actinic (AM)

Jag byter 50 l vatten i veckan och håller temperaturen på 25-26°C.

De tillsatser jag kört regelbundet med är Fanua Marin UltraMin s och Ultra Organic.

Strävar efter att ligga runt 450 mg/l Calcium men det kan slå lite upp och ner, + 20 mg/l

Nitrat har alltid legat lågt, omätbart med vanliga hobbytester men har på senare tid stigit lite, ~0,5-1 mg/l. Fosfat ligger lågt, nästan omätbart med Deltectest. Senast jag mätte med Hanna för några månader sedan 0,04 mg/l.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Christer,

Du kan väl hålla en liten kurs för oss när vi kommer förbi om hur man sätter ihop collage som dessa på svart bakgrund och lägger till text!

Calle,

Det är gjort i Photoshop elements och är enkelt om man bara har något litet bildbehandlingspogram.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...