Christer T Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 Jag tittade på lite gamla bilder och blev fascinerad över tillväxttakten på en del koraller. Här kommer några jämförelser:Namnet ska vara Acropora hyachintus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Capote Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PatriksS Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 Jäklar vad snyggt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oveb Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 Kanonkul Christer ! Jättekul att se "växabilder".. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 Underbara bilder! Berätta gärna mer om dina hemliga preparat! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Speedster Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 Fantastiskt kul o se, mest imponerad av Calustrean som vuxit så mycket. Har själv inte lyckats få en sån korall att må bra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 fantastiskt!(fick förresten vatten på min/vår kvarn att de är en stylopora pistillata vi/du har...har en exakt likadan o de va diskussion med flera angående dess artbestämning)MvhJOnas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 ingen dålig tillväxt! snyggt upplägg av bilderna oxå. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 -respekt-respekt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lakestream Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 Ja det där var nått grymt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
havre Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 Fy fan va fina!Tänk att snart får man se dem på riktigt! Muhaha Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 3 januari 2008 Dela Postat 3 januari 2008 Christer,Du kan väl hålla en liten kurs för oss när vi kommer förbi om hur man sätter ihop collage som dessa på svart bakgrund och lägger till text! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 3 januari 2008 Dela Postat 3 januari 2008 Tjusigt! Häftigt med den tillväxten!Christer,Du kan väl hålla en liten kurs för oss när vi kommer förbi om hur man sätter ihop collage som dessa på svart bakgrund och lägger till text!Power Point, svart bakgrund, lägg till bilder, lägg till text, spara som jpg. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Minerva Postat 3 januari 2008 Dela Postat 3 januari 2008 :wooow:SUPER SNYGGA Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Clownen Postat 3 januari 2008 Dela Postat 3 januari 2008 Otrolig tillväxt, grattis !Du kan inte sammanfatta vilken belysning, tillsatser etc du använder? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 3 januari 2008 Författare Dela Postat 3 januari 2008 Tack för all respons men jag tror faktiskt inte att detta är så speciellt för mitt kar. Tillväxten blir bara väldigt tydlig när man gör jämförelsen så här. Belysningen är sedan ett år 2x250W MH (Aqua Medic 14000K) + 2x58W Actinic (AM)Jag byter 50 l vatten i veckan och håller temperaturen på 25-26°C.De tillsatser jag kört regelbundet med är Fanua Marin UltraMin s och Ultra Organic. Strävar efter att ligga runt 450 mg/l Calcium men det kan slå lite upp och ner, + 20 mg/lNitrat har alltid legat lågt, omätbart med vanliga hobbytester men har på senare tid stigit lite, ~0,5-1 mg/l. Fosfat ligger lågt, nästan omätbart med Deltectest. Senast jag mätte med Hanna för några månader sedan 0,04 mg/l. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 3 januari 2008 Författare Dela Postat 3 januari 2008 Christer,Du kan väl hålla en liten kurs för oss när vi kommer förbi om hur man sätter ihop collage som dessa på svart bakgrund och lägger till text!Calle,Det är gjort i Photoshop elements och är enkelt om man bara har något litet bildbehandlingspogram. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 3 januari 2008 Dela Postat 3 januari 2008 Najs Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.