daniel_i_malmö Postat 5 januari 2008 Dela Postat 5 januari 2008 Kolla in Klovnfiskens sjukt låga priser när de har kvällsöppet i natt. De firar tydligen någon slags jubileum och därför öppet mellan 22-01.Se här:http://www.klovnfisken.dk/tilbud.aspOm nu någon läser detta tips och åker över det vore det mycket trevligt om ni kunde ta upp en beställning och handla åt mig, pga sjuk sambo måste jag stanna hemma med barn. Ring i så fall mig på 0707-701760./Daniel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 5 januari 2008 Dela Postat 5 januari 2008 Sjukt lågt var lindrigt sagt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 5 januari 2008 Dela Postat 5 januari 2008 Mmm.. Ett varningensfinger.. Kolla i gamla trådar om Klownfiskensjubileum.Överlevnadsstatistiken är ungefär 0% Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
daniel_i_malmö Postat 5 januari 2008 Författare Dela Postat 5 januari 2008 Jo, klovnfisken har inte det allra bästa ryktet, men till dessa priser skulle jag nog kunna tänka mig att försöka rädda några fiskar... Och skivanemoner och ricordea hade jag inte tvekat att köpa om de ser OK ut. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 5 januari 2008 Dela Postat 5 januari 2008 Jag litar på att överlevnadsstatistiken på en kalkreaktor borde vara kring 100%. :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Clownen Postat 5 januari 2008 Dela Postat 5 januari 2008 Inga dåliga priser på utrustningen heller... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 5 januari 2008 Dela Postat 5 januari 2008 som sagt detta är återkommande varje år hoss clownfisken och överlevnaden hoss fisk är så gtt som noll men koraller och tillbehör är ju lungt men vill man ha några tillbehör så får man nog st två till tre timmar i kö för att vara bland dom första Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aerie Postat 5 januari 2008 Dela Postat 5 januari 2008 Japp, kan bara instämma i överlevnadstatistiken på allt som rör sig, provade dock inga koraller. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MattiasN Postat 5 januari 2008 Dela Postat 5 januari 2008 japp också provat, en räka överlevde.... Fiskarna blir enormt stressade, under ett par timmar håvas det ständigt i karen och där är så mycket folk att det är svårt att ta sig fram, knappast någon bra miljö för fiskar som kom igår.... Dessutom har man ju en del känslig fisk typ Navarchus, Leucosternon och Hepatus. Koraller vet jag inte hur detta påverkar.Men ska man dit så är det nödvändigt att åka i god tid, förra året kom de först runt kl 14 och strax innan 22 var det över 100 som stod i kö.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alofstrand Postat 5 januari 2008 Dela Postat 5 januari 2008 hehe tur man inte skall dit!! skit halt på vägarna och super kallt ute!! haha Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bechen Postat 5 januari 2008 Dela Postat 5 januari 2008 Det är väll begrensat antal av vissa saker ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 5 januari 2008 Dela Postat 5 januari 2008 Påpekas bör också att det i övriga fall inte är sämre kvalitet på deras produkter men just på denna afton brukar stressen få fiskar och annat levande att ha en lägre överlevnadsgrad. Jag har själv handlat vid ett par tillfällen och inte haft problem med att ta täget över till Malmö och sedna bussen hem dvs, ett par timmars färd i frigolitbox och sedan fått djuren att överleva.Jag chansade t.o.m och köpte en rejält fenbiten Elddvärgkejsare och den levde i ett år tills den blev tagen av en enorm grön sjöstärna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 5 januari 2008 Dela Postat 5 januari 2008 Håller med Laggeman, vill förtydliga mig. Just denna afton är det inte så bra, annars är det inga problem. Har handlat mycket fint där till normala priser. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 5 januari 2008 Dela Postat 5 januari 2008 håller helt med det är just stressen som är denna kväll som tyvär tar död på djuren sen är det väldigt begränsat antal produkter under kvällen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mojjan Postat 5 januari 2008 Dela Postat 5 januari 2008 Det hade varit kul om våra svenska butiker kunde ha en " riktig " drive någon gång. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 5 januari 2008 Dela Postat 5 januari 2008 Det hade varit kul om våra svenska butiker kunde ha en " riktig " drive någon gång. Visst är det trevligt med låga priser men det får inte vara på bekostnad av djuren som det verkar vara här! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 5 januari 2008 Dela Postat 5 januari 2008 Kolla in på denna sidanhttp://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=14396&highlight= Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 6 januari 2008 Dela Postat 6 januari 2008 var någon över o köpte nåt igår? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MattiasN Postat 6 januari 2008 Dela Postat 6 januari 2008 såg några bekanta ansikte på bilderna från kön Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 6 januari 2008 Dela Postat 6 januari 2008 För att återgå till ämnet, var det nu någon som var över och köpte något igår?Ni som vill diskutera annat, vänligen skapa er egen tråd och håll er till den istället. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 6 januari 2008 Dela Postat 6 januari 2008 Laggeman kan inte du flytta tråden till en egen tråd istället då? Jag tycker faktiskt inte detta är speciellt OT med tanke på trådens ämne! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 6 januari 2008 Dela Postat 6 januari 2008 Leif, för att förtydliga mig, visst kan man tala om hur importen och hanteringen utav fisken ser ut idag, men för att lättare hitta dessa ämnen är det då bättre att dessa tas upp i en egen tråd.Ska se vad jag kan göra åt saken. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 6 januari 2008 Dela Postat 6 januari 2008 Jo, jag förstod vad du menade. tyckte bara att det passade rätt bra i sammanhanget här också. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 6 januari 2008 Dela Postat 6 januari 2008 såldes inte fiskarna direkt från boxarna, eller la dom i fisken i karen och sålde sen, det är ju stor skillnad, vet att både i danmark och i norge, säljer man i "posse" (påse) och då till ett billigare pris. på ett vis är det ju bättre,för djuren som slipper en extra hantering, Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 6 januari 2008 Dela Postat 6 januari 2008 Moderator's upplysning: Snacket om hantering utav fiskar under transport föres vidare i denna tråden:https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=20610 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.