Gå till innehåll

Kränkt och slutar på forumet!


jonasroman

Rekommenderade inlägg

Angående en felskrivning av undertecknad som av ett par personer aktivt lyfts fram och förstorats upp offentligt i en nyligen låst tråd, vill jag avge min syn på de beteende som kännetecknat en del trådar sista tiden.

Om man skriver ett inlägg där de framgår att man har koll på de man skriver, men nånstans drabbas av den mänskliga egenskapen att de smyger sej in ett skrivfel, som i detta fall en förväxling av två enheter, ja då tycker jag de hör inte bara till forumets reglemente utan också till mänskligt betteende, att man försöker se vad personen vill säga, att man försöker se vad personen egentligen kan om de här, se till personens kunskaper, o försöker se till personens goda intention att dela med sej av sin kunskap.

I tråden om salter o balanserade värden skrev jag just ett sådant fel. Omedelbart startar en häxjakt av ett par personer som tar chansen att snedvrida detta o påpeka misstaget offentligt med syfte at man skall framstå som en okunnig idiot. Vore jag de, skulle jag skämmas, svälja, o gå vidare. Men nu vet jag att har stenkoll på de jag skrivit, o mina intentioner har varit goda. Dom flesta som läser tråden med öppet sinne ser ju detta. De hjälper dock inte när ett fåtal människor väljer att medvetet missuppfatta, hänga ut o förstora en uppenbar felskrivning i syfte att smutskasta. De är långt utanför inte bara forumets reglemente utan även mänsklighetens.

Eftersom jag själv vet mina goda intentioner, o att jag har mer på fötterna än vad en del vill ge sken av, så är jag kraftigt kränkt av dessa enstaka individer.

En ursäkt från dessa är vad jag hoppas på, men ser nog dessvärre det som mkt osannolikt, varför jag väljer att med omedelbar verkan lämna detta forum nu. I enlighet med de jag skrivit vet jag att de lär inte sörjas av de med icke namn nämnda.

Till de resterande däremot fantastiskt trevliga, mogna och sympatiska akvarister jag fått nöje att bekanta mej med, vill jag bara meddela att jag kommer sakna er.

Mvh

Jonas Roman:smiley13:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 52
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Utan att känna till vad som skrivits i den aktuella tråden så var tråkigt att höra och jag hoppas du kan komma att ändra ditt beslut Jonas. Det har varit intressant och inspirerande att läsa bl.a. din Deltectråd och dina inlägg i almännhet.

Jag vet från aktivt deltagande i diverse fotoforum hur lätt det kan spåra ut om man har olika uppfattning om något. Kanske också det lite opersonliga gränssnittet bidrar till att det lättare blir övertramp och missförstånd.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ju helt ny här, o vet inte hur ting ligger an, men én ting vet jag o det är at om någon måste sluta i forumet är det någon som har gjort en fel nånstans. Vem det är shiter jag i.

Jonas, du är en av dom jag har märkt mig fordi du har mycket bra at komma med. Hoppas du bare tar en liten pause, o kommer tilbake senere!

Hilsen Ida

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är tråkigt när diskutioner på forumet leder till att en person känner sig kränkt och missbehandlad, inte minst väljer att sluta vara aktiv på forumet.

Jag hoppas att du finner vägen tillbaka i framtiden och kan återkomma med din erfarenhet och intresse för hobbyn.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att "En viss person" Borde sluta leka expert på vattenkemi! Och inte ta allt så himla seriöst här! Det är bara ett fåtal här på forumet som förstår vad personen i fråga skriver eller i sin del orkar läsa denna roman i vattenkemi! Och jag menar inte dig Jonas:-)

Jag tycker du skall skita i vad dom skriver o fokusera på oss andra o våra meddelanden och inlägg!

Vi vill ju ha dig kvar ju:-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag som inte läser alla dessa långa inlägg då det har noll betydelse för hur jag sköter mitt akvarium, kan så här lite på distans inte förstå hur ni ORKAR att hålla på fram och tillbaks med vem som har rätt eller fel, om man skriver det ena eller det andra. Varför inte bara svara på trådskaparens fråga och låta denne skapa sig en egen uppfattning efter tycken och rekommendationer?

Kärnfrågan har försvunnit och det förvånar mig inte om det leder till att tråden låses till slut då alla dessa påhopp och uttalanden från arga människor inte leder till något kontruktivt utan bara en massa struntsnack.

Jonas: Om du skriver fel i ett inlägg så kan du vara säker på att någon kommer läsa det och fråga sig hur det kommer sig att du kommit fram till den slutsatsen.

Ni sitter i samma sandlåda allesamman. Gräv inte för djupt bara, ni ska komma upp igen också.

Så här skrev Laggeman i tråden ifråga.. tycker det var ett riktigt bra inlägg.

Det senaste året har det blivit så jävla viktigt att ha rätt till varje pris så det bara blir patetiskt och desperat...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte vilken tråd det rör sig om, tycker dock det är synd att du känner dig kränkt.

Men å andra sidan är detta ett forum, och lägger man upp en tråd eller skickar in ett inlägg får man bilda sig en egen uppfattning av svaren.

Kan inte tänka mig att någon här på guiden skulle kunna komma med så kränkande påpekningar att jag skulle ta så här illa upp.

Synd att de blev så här.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det här var rent för jävligt Jonas jag lider med dig..

Men jag har också märkt att vissa trådar blir så jäkliga prestige betonade, jag menar det är en HOBBY vi håller på med inte liv och död!!

Meningen är väl att vi ska hjälpa varandra och dela med våra erfarenheter..

Hoppas du stannar kvar, vill ju se hur din burk utvecklas ;)

Mvh/Niklas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjenare Jonas!

Tycker det är förj*vla tråkigt att du valt att gå av forumet då jag verkligen gillat dina trådar

och utseende på akvarier m.m =/

Du kan inte överväga att stanna kvar och bara strunta i dom personer du inte kommer överens med istället?

Hoppas att du väljer att stanna kvar här hos oss och dela med dig av dina tips, råd och idéer!

Om inte så önskar jag dig all lycka i hobbyn!

Mvh.Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett stort och varmt tack till alla uppmuntrande och förstående svar. Blir uppriktigt varm när jag läser vad ni skriver.

De har ett pris att sticka ut hakan, vilket jag vet att jag ofta gör. Mitt uppsåt har alltid varit ett äkta hjärta för både akvaristiken såvål som akvaristen. Visst e de så att jag inte alltid varit så bra på att visa de senare, och för de som blivit kränkta av mej i sin tur ber jag verkligen om ursäkt.

Varma hälsningar

Jonas Roman

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte för att vara sån men jag är ungefär så överraskad som man kan vara när solen går upp på morgonen. Missförstå mig inte, jag tycker också att det är tråkigt att du slutar, är bara inte så förvånad över att någon slutar från det här forumet för att de fått nog, vet inte hur många gånger jag legat på gränsen själv och bara irriterar mig på folks inlägg. Dock så brukar jag bara vara tyst efteråt och efter nån vecka eller två så kankse jag säger något igen... hoppas du blir kvar här i längden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har aldrig vart med om ett sånt himmla pajkastning / skitsnack det hela började för ett par år sedan. Tycker faktiskt att inläggen/trådarna var mer intressanta då än nuvarande, känns som allt är bara ute efter en sak att bräcka en annan och säga att den har fel å jag har rätt.

Ja det är mycket tråkigt att höra och hoppas att du kommer snart tillbaka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår inte varför folk känner de måste gå ut officiellt och "hoppa av" forumet bara för de inte trivs.

Känner man sig kränkt av ett inlägg anmäler man det till en moderator eller påtalar det till personen som skrev inlägget.

Trivs man inte på ett forum eller känner sig trött på det, så slutar man bara att hänga där. Så funkar det på alla andra forum och jag tycker att det är skit smidigt.

Sådana här gnäll trådar skapar en otroligt dålig stämning på ett forum, speciellt då många känner att de är tvungna att välja "vems sida" de står på. Jag tycker personligen dessa trådar skall raderas omedelbums!

Med detta sagt så tycker jag att det är tråkigt att du ska sluta Jonas, det blev alltid roliga diskussioner när du var med. (kanske anledningen till att dessa personer kände att de kunde ta i mer än vanligt mot dig? Jag har inte läst tråden btw.) Lycka till i framtiden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ibland vill man ha förståelse för varför man slutar och om man inte kan få det från de man samtalar med och har anknytning till i hobbyn så kan man kanske få det av andra som man inte annars talar så mycket med, därav vissa personers "behov" att snacka av sig ibland.

Hur Jonas resonerar kan han bara själv tala om.

Det gäller inte att välja sida och se hur många man kan få över på "sin" sida, det som Bush sa; "Antingen är ni med oss eller emot oss", det är ju inte det som vi vill skapa här.

Tråden får fortgå så länge den håller sig på mattan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det gäller inte att välja sida och se hur många man kan få över på "sin" sida, det som Bush sa; "Antingen är ni med oss eller emot oss", det är ju inte det som vi vill skapa här.

QUOTE]

Jag tror självklart inte att Jonas eller någon annan avsiktligt försökt få över folk på sin sida, eller skapa vi mot dom känslor. Och jag hoppas ingen tolkade mitt inlägg på det viset.

Dock så är det en av de negativa bieffekterna med trådar av den här typen. Är det bara jag som kommer i håg stämningen kring Svärds avhopp?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har aldrig vart med om ett sånt himmla pajkastning / skitsnack det hela började för ett par år sedan. Tycker faktiskt att inläggen/trådarna var mer intressanta då än nuvarande, känns som allt är bara ute efter en sak att bräcka en annan och säga att den har fel å jag har rätt.

Ja det är mycket tråkigt att höra och hoppas att du kommer snart tillbaka.

Ett bra inlägg, du skriver det jag inte vågade:ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg

×
×
  • Skapa Ny...