Gå till innehåll

Växer hobbyn??


Matt_HiHat

Rekommenderade inlägg

Hej!

Är bara lite nyfiken och undrar vad ni glada akvaristmänniskor tycker.

Har saltvatten ökat på senare år och hur mycket (inte alls, jättemycket etc)?

Kommer ihåg för en fem år sen då jag kikade lite på saltvatten och då har jag för mig att det var mindre människor som var aktiva och att grejerna var dyrare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För att ta åt mig lite och vara självgod så tror jag att en stor del är för att jag satte upp denna sida och forumet för 6år sedan. Fanns ingen sida på svenska där svenska saltvattensakvarister kunde samlas och många satt där hemma å ugglade för sig själv

:smilie_co

:grattis1

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håller helt med om att SG har bidragit mycket till att få folk till hobbyn. Jag är en av dem, så tack för att plånboken är betydligt mycket tunnare Wrang ;).

Tyvärr är utvecklingen precis den motsatta här i Finland. Det finns inte en enda riktig saltbutik i hela landet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visst växer saltvattensdelen av akvariehobbyn. se bara hur mycket "nybörjartrådar" det är här på guiden. En av orsaken till tillväxten beror enligt mig på att det kommit relativt enkla små akvarier i handeln som underlättar övergången från sött till saltvatten samt att "svårigheten" med saltvatten har tonats ner.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visst växer saltvattensdelen av akvariehobbyn. se bara hur mycket "nybörjartrådar" det är här på guiden. En av orsaken till tillväxten beror enligt mig på att det kommit relativt enkla små akvarier i handeln som underlättar övergången från sött till saltvatten samt att "svårigheten" med saltvatten har tonats ner.

MVH Lasse

Å en och annan som gör lite reklam för nano, men kul att hobbyn växer det är det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För att ta åt mig lite och vara självgod så tror jag att en stor del är för att jag satte upp denna sida och forumet för 6år sedan. Fanns ingen sida på svenska där svenska saltvattensakvarister kunde samlas och många satt där hemma å ugglade för sig själv

:smilie_co

:grattis1

Var det efter svaren på den här frågan som idén föddes? ;)

http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=35904

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jodå, nog växer branschen och hobbyn. Min kusin är gossist inom djurfoder och pratar ofta med zoofackhandlarna. Fler och fler handlare pratar om och börjar även genomföra investeringar i saltavdelningar.

Sedan har vi företagsmarknaden med leasingupplägg och försäljning av kompletta akvarier. När jag tidigare i veckan var i Köpenhamn och träffade vår senaste nye annonsör berättade han att hans snabbast växande verksamhet var just försäljning av kompletta kar till företag. Största leveransen var ett 7000-liters kar för ca 1 miljon danska kronor. Ju fler färdiga akvarier som ställs ut, desto fler personer får upp intresset för hobbyn.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanoninitiativ till forum Wrang! Jag själv hade heller aldrig börjat utan denna hemsida!

Jag tycker personligen att hobbyn verkar ha växt en hel del. Jag tror att en ganska stor del beror på mer kunskap i att bedriva nanokar. Förr verkade det mest vara så att det inte gick att ha saltvatten i allt under 200l.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...