Patrik Postat 21 augusti 2010 Författare Postat 21 augusti 2010 Japp det går fortfarande att ta bilderkaret är precis som innan, alltså kvar änvi får se vad som händer till vintern.......har bytat salt så nu funkar det bättre Citera
Ricke Postat 21 augusti 2010 Postat 21 augusti 2010 Ah gött att du inte lagt ner karet än, kommer bli inspirerande för mej med mitt nästa projekt när vi flyttat till hus Men hoppas du har karet igång några månader till så man kan boka in studiebesök Citera
Vargklo Postat 21 augusti 2010 Postat 21 augusti 2010 Underbart.Tack för att du lägger upp bilderna! Citera
nike83 Postat 22 augusti 2010 Postat 22 augusti 2010 riktigt grymt!man känner sig lite fjuttigt när man bär hem en 20kg:s salthink, men vad gör du? beställer du en lastbil med salt? en fundering: när får Hepatusen (doris) det gula på magen? Citera
Ragman Postat 22 augusti 2010 Postat 22 augusti 2010 riktigt grymt!man känner sig lite fjuttigt när man bär hem en 20kg:s salthink, men vad gör du? beställer du en lastbil med salt? en fundering: när får Hepatusen (doris) det gula på magen?det har dom väl hela tiden om man köper en hepatus som är gul. jag gillar personligen den helblåa bättre dock Citera
Patrik Postat 22 augusti 2010 Författare Postat 22 augusti 2010 Går cirka två spannar salt i månadenså det är lungt Citera
Laggeman Postat 22 augusti 2010 Postat 22 augusti 2010 Helt makalöst! Jag hoppas du anordnar en träff innan det blir dags för nedläggning så man kan komma och kika på det. Citera
svedalaciklid Postat 22 augusti 2010 Postat 22 augusti 2010 patrik du e välkommen att fylla upp mitt kar med fraggar hehe ser jättefint ut Citera
saltishenke Postat 13 september 2010 Postat 13 september 2010 Hej Patrik synd att du ska lägga ner men jag har själv barn och fru och vet att dom är värda den tid man har och ibland får man offra något !Jag har iallafall sett ditt kar live och din gojja men man får väll ta en titt innan du lägger ner saltet för gott. Ska du ha någon mer lördagsshop hemma ? Citera
Guest Caligula_2004 Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 Ser ju helmysigt ut, kanske man får komma o titta lite? Citera
Patrik Postat 16 september 2010 Författare Postat 16 september 2010 lördagsshop kommer det att blisen vet jag inte om jag kommer att lägga ner längrehar fått lite tips av Ted (bioted), så jag kommer att ändra om litedet stora problemet var att mina värden inte var bra hur jag än gjorde tillslut insåg jag att det var saltet som var den stora bovenså nu har man fått tillbaka gnistan.....får se lite längre fram om jag fixar till en träffkaret har inte sett så bra ut på länge som det gör nu "skönt"men värdena är inte uppe än, men det är på gång Citera
saltishenke Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 Vilket salt var det du hade problem med ? Citera
Ragman Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 om jag inte har helt fel för mig så stod det nånstans i tråden. vill mig minnas att han köpt på sig en pall med red sea salt Citera
Patrik Postat 16 september 2010 Författare Postat 16 september 2010 hehe nääköper bara två spannar åt gångenmen det var red sea saltmagnesiumen stämmer inte i de spannar jag har fåttoch jag har köpt mångahar fått en del konstiga förklaringar på detta, som jag inte köperjust nu gör jag av med några otroliga mängder magnesium och kalsiumallting har blivit större juså det ser ut som jag får köpa en till kalkreaktor med extra magnesiumgranulat sen ska det nog funka igen Citera
Hirez Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 Fan! Jag har faktiskt haft lite problem med Mg och read sea salt.Jag hamnar efter byten OCH tillsats på ca. 1100, visst kanske något slukar Mg, men det är svårt att få upp. Citera
saltishenke Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 Ok då vet jag det . Har själv kört det innan och jag var nöjd. Citera
Ragman Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 hehe nääköper bara två spannar åt gångenmen det var red sea saltmagnesiumen stämmer inte i de spannar jag har fåttoch jag har köpt mångahar fått en del konstiga förklaringar på detta, som jag inte köperjust nu gör jag av med några otroliga mängder magnesium och kalsiumallting har blivit större juså det ser ut som jag får köpa en till kalkreaktor med extra magnesiumgranulat sen ska det nog funka igenheheh då var det kanske bara en bild du hade med en hel massa spannar som gjorde att jag fick den känslan av (pall) Citera
Patrik Postat 16 september 2010 Författare Postat 16 september 2010 Nuu.... vet jag nog vad som är fel tror jaglite döda fickor som äter upp allt jag stopar iför mycket grejor ivägen för pumparnaför lite cirkulation efter 3 år så börjar detta ge utslaghar haft en trevlig kväll med Benny på Doogman detta är vad vi har kommit fram till med diverse experthjälp från duktiga medmänniskorså jag ska nog inte klaga för mycket på Red sea saltet (förlåt red sea) men på samma gång så blir karet bättre med Reef Crystal även om detta inte är problemetså det blir till att rensa hela karet, minska med sten, öka cirkulationenså får vi hoppas detta funkar Citera
Patrik Postat 30 september 2010 Författare Postat 30 september 2010 (ändrat) har lagt ut lite fler bilder på min facebook också (nystartad)( patrik olsson )håll till godo Ändrat 1 oktober 2010 av Patrik Citera
SaltDummie Postat 1 oktober 2010 Postat 1 oktober 2010 Fan vad det är snyggt Patrik!Man blir helt sjuk!!!Måste komma ner en dag och dräggla..MVHMicke Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.