Patrik Postat 24 maj 2014 Författare Postat 24 maj 2014 Då var det testat, nu äntligen är sumpen tät.....sumpen fylld, men nu håller man på att byta framruta då det började att läcka + golvet i vardagsrummet. KUL!!! not...Men då blir det gjort med :0) Citera
Patrik Postat 27 maj 2014 Författare Postat 27 maj 2014 näää... utan det började läcka genom siliconen, smådjuren tuggar sig igenom siliconen som var fel styrka.Nu blir det riktiga grejor.......+ optiwhite på glaset Citera
wrang Postat 28 maj 2014 Postat 28 maj 2014 Tråkigt att höra.Läste en tråd på zoopet där dom rekommenderade tec7 eller trans7 som akvarie sillicon då man byggt stora akvarium i trä/glasfiber. /Christian Citera
mamadubba Postat 28 maj 2014 Postat 28 maj 2014 Tec7 är helt oanvändbart i saltvatten. Limmade min avrinningsbox med det och den ramlade isär efter ett halvår. Fogarna blev bara smulor.Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk Citera
wrang Postat 28 maj 2014 Postat 28 maj 2014 Tec7 är helt oanvändbart i saltvatten. Limmade min avrinningsbox med det och den ramlade isär efter ett halvår. Fogarna blev bara smulor.Skickat från min GT-I9295 via TapatalkVad limmade du boxen utav?Glas eller plexiglas?/Christian Citera
mamadubba Postat 28 maj 2014 Postat 28 maj 2014 Glas...Säljaren pratade sig varm om hur bra det var, och det fäste riktigt bra när jag limmade dit den men nu kan jag smula sönder det som är kvar av fogen mellan fingrarna. Citera
Patrik Postat 28 maj 2014 Författare Postat 28 maj 2014 Detta är rutan på det stora karet som började att läcka och den sitter mot ett vinkeljärn som är fastgjutet in i karet som är betong.Denna gången blir det Momentive Noir Nero silicone 1200 så är det ingen risk att detta händer igen. Citera
Patrik Postat 31 maj 2014 Författare Postat 31 maj 2014 Då börjar sumpen ta form!!!Rengjort skummaren idag och fixat lite läckor på denna.....Köpte en anemon och lite turbosniglar/pepparmintsräkor till sumpen som min clownfisk bor i nu.Så imorrn ska skummaren igång tänkte jag, även fixa lite stänk skydd i sumpen. Citera
-=Mr_B=- Postat 1 juni 2014 Postat 1 juni 2014 Tec7 är helt oanvändbart i saltvatten. Limmade min avrinningsbox med det och den ramlade isär efter ett halvår. Fogarna blev bara smulor.Rätt säker på att det var Tec7 jag använde i mitt sötvattenskar, för att foga ihop en bakgrund. Det höll inte för att man petade på det efter ett par tre, kanske fyra år. Verkade nästan som om det föll sönder i skikt, som blev smulor.B! Citera
Patrik Postat 25 juni 2014 Författare Postat 25 juni 2014 Då har man rivit av rutan för lite renovering!!!Sumpen fungerar klanderfritt!!! skönt... Citera
Patrik Postat 25 juni 2014 Författare Postat 25 juni 2014 NÅGON HAR TAGIT BORT VILKEN SORTS LIM JAG SKA ANVÄNDA OCH SATT EN MASSA PRICKAR MEN MAN FÅR PRATA FRITT OM Tec 7 ÄRLIGT VAD ÄR DET FÖR IDIOT SOM SITTER OCH REDIGERAR DETTA.ÄRLIGT FÅR MAN INTE BERÄTTA VAD MAN ANVÄNDER ELLER DET ÄR BARA VISSA MÄRKEN SOM MAN FÅR PRATA OM??? DETTA SKULLE JAG VILJA HA SVAR PÅ!!!!!!!För är fallet så att man inte får berätta vad man använder så har NI mycket att redigera. Citera
adddo Postat 25 juni 2014 Postat 25 juni 2014 monetive noir nero silicon står det ju? Jag ser texten. Citera
Yodelking Postat 25 juni 2014 Postat 25 juni 2014 Hej, Patrik!För det första:Det är ingen som har tagit bort vilket lim du ska använda. Ditt inlägg #908 står det:"Detta är rutan på det stora karet som började att läcka och den sitter mot ett vinkeljärn som är fastgjutet in i karet som är betong.Denna gången blir det Momentive Noir Nero silicone 1200 så är det ingen risk att detta händer igen."https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?22280-Patrik%B4s-5000lit-kar&p=598445&viewfull=1#post598445För det andra:Vi uppskattar om du inte kallar folk för idioter eller skriver med enbart versaler.För det tredje:Använd rapporteringsknappen om du är missnöjd med något, eller misstänker något fel.Vad som hänt i detta fallet vet jag inte. Texten finns där klart och tydligt och ingen har varit inne och redigerat.Det är endast moderatorer som kan gå in och redigera inlägg och OM de skulle göra det, så står det vem som redigerat. Det går inte för oss att redigera ett inlägg utan att det står vem som redigerat inlägget. Citera
Nikke Postat 25 juni 2014 Postat 25 juni 2014 botten rutan ser riktigt tjock! Vad har man för mm i såna här kar? Citera
-=Mr_B=- Postat 25 juni 2014 Postat 25 juni 2014 En gissning bara, men det är "nog" frontglaset som ligger i baljan och väntar på sin nya montering. Den är 30mm tjock.B! Citera
Nikke Postat 26 juni 2014 Postat 26 juni 2014 Ja det har du nog rätt i nu när jag tittar lite mer noga Citera
-=Mr_B=- Postat 26 juni 2014 Postat 26 juni 2014 Detaljer som hur karet är konstruerat, glastjocklek osv finns i början av tråden, om du är mer nyfiken.B! Citera
Maglofster Postat 26 juni 2014 Postat 26 juni 2014 NÅGON HAR TAGIT BORT VILKEN SORTS LIM JAG SKA ANVÄNDA OCH SATT EN MASSA PRICKAR MEN MAN FÅR PRATA FRITT OM Tec 7 ÄRLIGT VAD ÄR DET FÖR IDIOT SOM SITTER OCH REDIGERAR DETTA.ÄRLIGT FÅR MAN INTE BERÄTTA VAD MAN ANVÄNDER ELLER DET ÄR BARA VISSA MÄRKEN SOM MAN FÅR PRATA OM??? DETTA SKULLE JAG VILJA HA SVAR PÅ!!!!!!!För är fallet så att man inte får berätta vad man använder så har NI mycket att redigera.???? Citera
PeterG Postat 15 februari 2015 Postat 15 februari 2015 Spännande , vad är det för glas ? laminerat?Mvh PeterG Citera
Patrik Postat 21 februari 2015 Författare Postat 21 februari 2015 Det är laminerat!Skönt äntligen på gång igen...... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.