Gå till innehåll

Mannes Projekt 600L Salt


_Manne_

Rekommenderade inlägg

Känns som.............:grattis eller har jag fel ???;)

Vilka häftiga grejor det finns.

den är riktigt cool, men det känns som man får ha laptopen tillhands när man ska programera den lite o testa diverse funktioner , man får in på vortechs hemsida o kolla lite i deras manual online..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

den är riktigt cool, men det känns som man får ha laptopen tillhands när man ska programera den lite o testa diverse funktioner , man får in på vortechs hemsida o kolla lite i deras manual online..

mvh manne

Hhaaaa, sånt gillar jag -Tummen upp

Man kanske skall beställa en direkt ni idag när man ändå känner sig rik :skrattar:;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste:

tog tag i ett vattenbyte, 75liter blev det denna gång.. sugit ur lite cyano som finns lite här o där.. en glasros följde förhoppnings med också.. var en stor rackare som irriterade närliggande korall.. om nu inte glasrosen bara drog ihop sig.. lär få se det imorgon..

vortechen snurrar på fint..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste:

då jag var helnöjd med vortechen så beställde jag en till helt enkelt.. har fått hem den nu men inte hunnit montera den ännu.! ska ju bli lite meck o plocka ur alla befintliga pumpar o bara köra med en vortech på var kortsida är tanken.. gilla kontrollern skarpt, fast man bör ha sin flipflop dator tillhands när man ska mecka mer avancerade configar i kontrollern kan jag säga.. det ska blinkas hit o dit när man ställer diverse funktioner, inte lätt o veta vad blinkningarna betyder utan online manualen kan jag säga.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter som jag kommer ha en del nytt att komma upp o kika på imorrn. :)

nytt o nytt.. två vortechar , en som är i en som ligger i lådan.. pga tidbrist.. men sen är det ju alltid kul o träffas o snacka salt Lagge!

någon fragg alt korall ska du ju också ha med dig hem ..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste:

då jag var helnöjd med vortechen så beställde jag en till helt enkelt.. har fått hem den nu men inte hunnit montera den ännu.! ska ju bli lite meck o plocka ur alla befintliga pumpar o bara köra med en vortech på var kortsida är tanken.. gilla kontrollern skarpt, fast man bör ha sin flipflop dator tillhands när man ska mecka mer avancerade configar i kontrollern kan jag säga.. det ska blinkas hit o dit när man ställer diverse funktioner, inte lätt o veta vad blinkningarna betyder utan online manualen kan jag säga.

mvh manne

Kul Manne!

Har en MP40w som ska igång i mitt kar snart :)

Hur kopplar du upp din för att styra den med datorn?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul Manne!

Har en MP40w som ska igång i mitt kar snart :)

Hur kopplar du upp din för att styra den med datorn?

vad jag vet går det inte o koppla in vortechen till datorn.. vad jag menade var att jag hade online manualen på datorn för att trycka rätt hela tiden.

jag har ju nu två mp40w ES , finns många inställningar som man inte tänkte på innan..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

sådär!

med lite hjälp av laggeman så är nu vortech nummer två installerad i karet.. dom är nu synkade med varandra och körs för ögonblicket i Puls mode , har gjort en auto wave tune..

har plockat bort resterande tunze pumpar och nu ligger dom i ättiksbad med en pump igång.. är ju till försäljning nu i "köp o sälj" delen.

kommer att ev ha två 6045or i vardera nedre främre hörn om nu cirkulationen inte är tillräckliga precis där.. hade problem innan med att algerna intog båda hörnen längst ner. nu får vi se hur det går med dom nya pumparna.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gissar att resten av kvällen gick åt till att ta ut de sista pumparna. :) Kul att du fick gjort det så de kan va klara för avyttring sen. :)

Tack för titten igår, alltid lika kul o komma förbi o se hur korallerna ser ut med några veckors mellanrum, en annan ser ju tillväxten på ett annat sätt. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gissar att resten av kvällen gick åt till att ta ut de sista pumparna. :) Kul att du fick gjort det så de kan va klara för avyttring sen. :)

Tack för titten igår, alltid lika kul o komma förbi o se hur korallerna ser ut med några veckors mellanrum, en annan ser ju tillväxten på ett annat sätt. :)

alltid kul med ett besök från dig lagge.! du hjälper till o få loss tummen nu ibland :) det tog tid o få ut alla pumparna. men det gjordes efter att kidsen gått o nanat.. underlättar endel att inte behöva ha den kontrollen.

ta nu väl hand om euphyllian!

Dax för en ny helbild :)

ska försöka putsa över rutan en gång o vifta lite cyano som finns, sen kan det bli en helbild.

På tal om Vortech...hur mycket skiljer egentligen mellan den "vanliga" och ES? Är det bara den nya styrboxen och de 2 extra programmen, eller är det mer som skiljer?

har inte exakt koll på vad man kunde ställa in i den gamla mp40w, så det är svårt o svara på så exakt ur min personliga synvinkel.. kollar man onlinemanualen till nya styrningen så är där mycket val att gör som man kankse inte tänkt på innan skulle jag tro. om ja jämnför inställnings möjligheterna mellan min mp10a o mp40w es , så är det dag o natt..

så mycket mer finns i den nya, som något löst exempel så kan du ställa hastigheten i "feed" mode , om du inte vill att dom ska stanna helt, o givetvis så har du ett antal val när det gäller vilken tid som feed mode ska vara aktivt, har ingen anning om det gick i den gamla, "night" mode , där har du ett antal alternativ att ställa hastigheten och även hur länge modet ska vara aktivt innan det går till normal modet du ställt in.

nu har jag precis bara börjat prova pumparna, blir ju ännu trevligare nu när man har två o synka ihop.. ska göra ett "omdömme" sen i produktguiden men vill köra pumparna ett par veckor så det blir en rättvis bedömning ur min egen synvinkel.

Håller med! Vill se en ditt mycket feta kar Manne!

Mvh

Micke

kommer micke.! lovar

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ser helgerna ut framöver Manne? Tänkte ta och titta upp så kanske vi kunde ta och göra ett byte med deltecpåfyllaren, om du fortfarande är intresserad?

Mvh

Micke

är inte helt uppbokad vad jag vet om så länge vi kan styra det lite ang tiden under dagen.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jaja givet! Är själv lite jagad nu ett par helger framöver.. Men i mitten av sköna Maj börjar livet att ljusna för mig.

Mvh

Micke

slå en pling när du känner suget så kan vi snackas vid.. smidigast så.!

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

senaste:

min ena vortech pajade faktiskt nu i helgen , på söndagen såg jag att pumpen inte snurrade.! kontrollern var död, kollade nätdelen , död den med(grön diod på nätdelen) , skiftade nätdel mellan pumparna o då gick den igång.

så jag mailade kungsbacka o vips nu är en ny nätdel redan på väg.. service kallas det..

mätte värdena i karet igår, inte bra alls kan jag säga... så jag mätte utvatten på kalkreaktorn , 24 var Kh't .. så det blev till att hiva i en del pulver för att köra upp värdena igen, har idag fortsatt höja med pulver, då jag ansåg att jag inte kunde/ville höja allt på en gång.

fyllde på med mer media och drog åt påfyllningskorken rejält, kanske läckt ut gasen eller något.. ska mäta om någon dag igen.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken tur i oturen att det bara var nätdelen på vortech:en...

Skönt med så hängivna handlare också.

Som tur är så går det fort o få det fixat denna gång. vill ju inte vara utan pumpen mer än nödvändigt. Är ju supernöjd med pumparna. Hoppas dock att dom ska tystna lite nu närmsta dagarna .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

senaste:

nu har jag äntligen fått utbytes nätdelen från ted! så nu går båda vortech pumparna igen.! mycket roligare så ! :)

även fått ett paket från erik härpå guiden, en gammal ph styrning som jag av en händelse har lyckats koppla in, proben ska bytas , men just nu verkar det funka iaf.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tjo,

lovade någon helbild, men det blev värre med objektivet som satt på kameran, så det fick bli två halvbilder, så ser ni helheten. plus ett gäng bilder till för skojs skull.

post-3404-14468919777733_thumb.jpg

post-3404-144689197782_thumb.jpg

post-3404-14468919778634_thumb.jpg

post-3404-14468919779041_thumb.jpg

post-3404-14468919779464_thumb.jpg

post-3404-14468919779892_thumb.jpg

post-3404-14468919780103_thumb.jpg

karet tuggar på fint, har sett flera koraller reagera på vad jag tror är pelletsen , någon sacrophyton har i princip helt tappat färgen, men polyperna är ute , sen om det är bra eller dåligt , det vet jag inte..

fått igång kalkreaktorn nu på allvar hoppas jag, då får jag loss min grotech doserpump till annat kul istället.

gillar mer o mer mitt blandade koncept jag har i karet, ser mer invuxet ut än om jag bara hade haft stenisar..

tips på hur man framhäver blå färg är välkommet.

mvh manne

post-3404-14468919777505_thumb.jpg

post-3404-14468919777949_thumb.jpg

post-3404-14468919778415_thumb.jpg

post-3404-14468919778843_thumb.jpg

post-3404-14468919779265_thumb.jpg

post-3404-14468919779675_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...