Gå till innehåll

Mannes Projekt 600L Salt


_Manne_

Rekommenderade inlägg

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Lite bilder på ditt senaste inköp hade varit kul MAnne. Det ska tydligen vara något i hästväg, sägs det. ;):ler:

Sitter på jobbet nu o surfar på iphonen... Så inga bilder..

Men har nu fått fart på hela paketet jag köpte, det handlar om ett ghl paket iaf, om nu någon undrar.

Mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

senaste:

gjorde ett vb i helgen på 100L.. korallerna har delvis börjat komma igång o växa igen efter chocken efter red slime medlet..

gjorde några mätningar , Ca 420 ,Kh 8,5 Mg 1350 , klockrena i min smak..

ballingen körs nu med min nya ghl dosepump 50ml tre gånger per dygn verkar räcka i daxläget.. så i detta läget räcker 25L dunkarna länge..

Köpte Cathulu's GHL paket som han la ut här på guiden.. efter lite snack så var vi överns, ingick en hel del prylar, men har fått igång allt nu.. Fan vad sladdar det blir!

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

senaste:

karet har börjat visa goda sidan nu.. den röda montiporan som mer än halvt dog har fått tillväxt kanter nu på resterande levande del.. så jag hoppas problemet med fosfaten nu är borta , helst förevigt..

montipora confusa'n har börjat växa igen ganska bra.. riktigt kul då jag tycker den är super läcker både i färg o form. min "lila" flakväxande montipora har just börjat bli lila igen , gröna montiporan har kommit igång och börjat få en fin växtkant runtom hela..

har fixat ett gäng knapp fraggar i karet samt någon candy cane fragg.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

senaste:

karet har börjat visa goda sidan nu.. den röda montiporan som mer än halvt dog har fått tillväxt kanter nu på resterande levande del.. så jag hoppas problemet med fosfaten nu är borta , helst förevigt..

montipora confusa'n har börjat växa igen ganska bra.. riktigt kul då jag tycker den är super läcker både i färg o form. min "lila" flakväxande montipora har just börjat bli lila igen , gröna montiporan har kommit igång och börjat få en fin växtkant runtom hela..

har fixat ett gäng knapp fraggar i karet samt någon candy cane fragg.

mvh manne

låter bra manne!

jag kommer inom dig nästa gång jag ska till hlm med en pavona decusata om du nu inte redan fixat en sådan

du brukar ju alltid ha något till mig så ett byte kanske?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Utan bilder så har det aldrig hänt..

då får jag fixa det!!

låter bra manne!

jag kommer inom dig nästa gång jag ska till hlm med en pavona decusata om du nu inte redan fixat en sådan

du brukar ju alltid ha något till mig så ett byte kanske?

finns säkert något som det kan bytas med.. annars får vi lösa det på annat sätt.. hur gick det med den lila rörisen du köpte på rund turen ?

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

här kommer ett gäng halvdana bilder..

glömmer hela tiden hur jag ska ställa kameran för att få till det.! vitbalans.. vad är det..

post-3404-1446892051321_thumb.jpg

post-3404-14468920513823_thumb.jpg

post-3404-14468920514454_thumb.jpg

post-3404-14468920515148_thumb.jpg

post-3404-14468920515711_thumb.jpg

post-3404-14468920516324_thumb.jpg

post-3404-14468920516847_thumb.jpg

post-3404-14468920517429_thumb.jpg

post-3404-14468920517816_thumb.jpg

en hel drös bilder på blandat i karet, kör fortfarande med ett blandat i korall väg som ni kan se.! vill ha den härliga mixen det blir..

mvh manne

post-3404-14468920512534_thumb.jpg

post-3404-14468920513591_thumb.jpg

post-3404-14468920514196_thumb.jpg

post-3404-14468920514741_thumb.jpg

post-3404-14468920515508_thumb.jpg

post-3404-14468920516083_thumb.jpg

post-3404-14468920516598_thumb.jpg

post-3404-14468920517151_thumb.jpg

post-3404-14468920517634_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jäkligt fint Magnus!

är på väg yttligare mot finare färger tror jag.. från ett bakslag med red slime remover,fosfat

Korallen på andra bilden, var är det för korall ?, har en liknande i mitt kar som jag fick av Ted-M här på guiden, men jag vet inte vad det är för någon :)

det är en turbinara mesenterina tror jag.! kolla länken så tror jag du kan hitta en bild som säkert kan passa in på din egen..

http://se.reeflex.net/tiere/624_Turbinaria_mesenterina.htm

den blev brun som väntat! men har börjat att färga ut nu igen

tar den som brun inga problem alls marcus! gillade form o attityd hos korallen! du får snart komma förbi dessa krokarna igen, annars får jag ta en utflyckt mot ditt håll.. men tiden är knapp här.. *byggprojekt* fast där kunde jag haft användning av en snickare.. snickarn ?..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

senaste:

orkade med ett gäng vattentester nu ikväll..

Kh 7 , salifert

Ca 475 , salifert

Mg 1320 , salifert

Nitrat 0 , salifert

Fosfat 0.35 resp 0.13 , mätte två gånger med hanna mätaren då jag blev förvånad efter första mätningen.. tyckte jag gjorde exakt samma procedur båda gångerna.

har stoppat i ett par koraller från kuben , krigades förmycket om platsen i kuben , så nu bort acanstrean samt fungian i detta karet , dock hårt angripna..

Nitrat testet hade inte en tendens till att tona mot rosa alls.. klart förvånad att det hade 'nollats' enligt salifert då jag hade skyhögt för någon vecka sen.. kört zeo bak , start , food ett antal gånger o nu verkar det problemet vara löst..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Får du fett från fingertopparna med i testet innehåller det fosfat. Fingeravtryck på utsidan av testkyvetten kan också höja testvärdet.

Då får man vara noga med att teströret är helt rent på utsidan innan man drar igång själva testen med andra ord.

Mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...