saltishenke Postat 18 september 2010 Dela Postat 18 september 2010 Torsebro vid helge å.Ja glöm inte bort mig jag följer gärna med och betalar gärna bensin mm........ Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 19 september 2010 Författare Dela Postat 19 september 2010 Torsebro vid helge å.Ja glöm inte bort mig jag följer gärna med och betalar gärna bensin mm........mot hanaskog om jag mins rätt..mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltishenke Postat 19 september 2010 Dela Postat 19 september 2010 Japp 8 kilometer från stan .......... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 20 september 2010 Dela Postat 20 september 2010 Lite bilder på ditt senaste inköp hade varit kul MAnne. Det ska tydligen vara något i hästväg, sägs det. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 20 september 2010 Dela Postat 20 september 2010 Lite bilder på ditt senaste inköp hade varit kul MAnne. Det ska tydligen vara något i hästväg, sägs det. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 20 september 2010 Författare Dela Postat 20 september 2010 Lite bilder på ditt senaste inköp hade varit kul MAnne. Det ska tydligen vara något i hästväg, sägs det. Sitter på jobbet nu o surfar på iphonen... Så inga bilder.. Men har nu fått fart på hela paketet jag köpte, det handlar om ett ghl paket iaf, om nu någon undrar.Mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Cathulu Postat 20 september 2010 Dela Postat 20 september 2010 Bra att du fått fart på GHL prylarna!Jag har mailat dig angående det./Jens Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 20 september 2010 Författare Dela Postat 20 september 2010 Bra att du fått fart på GHL prylarna!Jag har mailat dig angående det./Jensdu har ett svar på mailen jens ! tackar för prylarna och den smidiga lösningen med leveransen.!mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 20 september 2010 Författare Dela Postat 20 september 2010 senaste: gjorde ett vb i helgen på 100L.. korallerna har delvis börjat komma igång o växa igen efter chocken efter red slime medlet.. gjorde några mätningar , Ca 420 ,Kh 8,5 Mg 1350 , klockrena i min smak.. ballingen körs nu med min nya ghl dosepump 50ml tre gånger per dygn verkar räcka i daxläget.. så i detta läget räcker 25L dunkarna länge.. Köpte Cathulu's GHL paket som han la ut här på guiden.. efter lite snack så var vi överns, ingick en hel del prylar, men har fått igång allt nu.. Fan vad sladdar det blir!mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 8 oktober 2010 Författare Dela Postat 8 oktober 2010 senaste:karet har börjat visa goda sidan nu.. den röda montiporan som mer än halvt dog har fått tillväxt kanter nu på resterande levande del.. så jag hoppas problemet med fosfaten nu är borta , helst förevigt..montipora confusa'n har börjat växa igen ganska bra.. riktigt kul då jag tycker den är super läcker både i färg o form. min "lila" flakväxande montipora har just börjat bli lila igen , gröna montiporan har kommit igång och börjat få en fin växtkant runtom hela.. har fixat ett gäng knapp fraggar i karet samt någon candy cane fragg. mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 8 oktober 2010 Dela Postat 8 oktober 2010 Utan bilder så har det aldrig hänt.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
snickarn Postat 8 oktober 2010 Dela Postat 8 oktober 2010 senaste:karet har börjat visa goda sidan nu.. den röda montiporan som mer än halvt dog har fått tillväxt kanter nu på resterande levande del.. så jag hoppas problemet med fosfaten nu är borta , helst förevigt..montipora confusa'n har börjat växa igen ganska bra.. riktigt kul då jag tycker den är super läcker både i färg o form. min "lila" flakväxande montipora har just börjat bli lila igen , gröna montiporan har kommit igång och börjat få en fin växtkant runtom hela.. har fixat ett gäng knapp fraggar i karet samt någon candy cane fragg. mvh mannelåter bra manne!jag kommer inom dig nästa gång jag ska till hlm med en pavona decusata om du nu inte redan fixat en sådandu brukar ju alltid ha något till mig så ett byte kanske? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 9 oktober 2010 Författare Dela Postat 9 oktober 2010 Utan bilder så har det aldrig hänt..då får jag fixa det!!låter bra manne!jag kommer inom dig nästa gång jag ska till hlm med en pavona decusata om du nu inte redan fixat en sådandu brukar ju alltid ha något till mig så ett byte kanske?finns säkert något som det kan bytas med.. annars får vi lösa det på annat sätt.. hur gick det med den lila rörisen du köpte på rund turen ?mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 9 oktober 2010 Författare Dela Postat 9 oktober 2010 här kommer ett gäng halvdana bilder..glömmer hela tiden hur jag ska ställa kameran för att få till det.! vitbalans.. vad är det..en hel drös bilder på blandat i karet, kör fortfarande med ett blandat i korall väg som ni kan se.! vill ha den härliga mixen det blir.. mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltishenke Postat 9 oktober 2010 Dela Postat 9 oktober 2010 Vackert som vanligt !Du har som vanligt överfullt i karet ser jag magiskt vatten i hässleholm eller ? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 10 oktober 2010 Dela Postat 10 oktober 2010 Jäkligt fint Magnus! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 10 oktober 2010 Dela Postat 10 oktober 2010 Korallen på andra bilden, var är det för korall ?, har en liknande i mitt kar som jag fick av Ted-M här på guiden, men jag vet inte vad det är för någon Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
snickarn Postat 10 oktober 2010 Dela Postat 10 oktober 2010 då får jag fixa det!!finns säkert något som det kan bytas med.. annars får vi lösa det på annat sätt.. hur gick det med den lila rörisen du köpte på rund turen ?mvh manneden blev brun som väntat! men har börjat att färga ut nu igen Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 10 oktober 2010 Författare Dela Postat 10 oktober 2010 Jäkligt fint Magnus!är på väg yttligare mot finare färger tror jag.. från ett bakslag med red slime remover,fosfatKorallen på andra bilden, var är det för korall ?, har en liknande i mitt kar som jag fick av Ted-M här på guiden, men jag vet inte vad det är för någon det är en turbinara mesenterina tror jag.! kolla länken så tror jag du kan hitta en bild som säkert kan passa in på din egen..http://se.reeflex.net/tiere/624_Turbinaria_mesenterina.htmden blev brun som väntat! men har börjat att färga ut nu igentar den som brun inga problem alls marcus! gillade form o attityd hos korallen! du får snart komma förbi dessa krokarna igen, annars får jag ta en utflyckt mot ditt håll.. men tiden är knapp här.. *byggprojekt* fast där kunde jag haft användning av en snickare.. snickarn ?..mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 10 oktober 2010 Dela Postat 10 oktober 2010 Tackar då vet man vad det är oxå . Tycker den var otroligt lik iallafall Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 10 oktober 2010 Dela Postat 10 oktober 2010 Läckra bilder som vanligt Manne! Din mjukishörna är riktigt inbjudande. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 10 oktober 2010 Författare Dela Postat 10 oktober 2010 Läckra bilder som vanligt Manne! Din mjukishörna är riktigt inbjudande. man bara måste ha mjukisar.. så man får det fina svajet i korallerna när pumparna växlar flödet.. går inte vara utan det..!mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 12 oktober 2010 Författare Dela Postat 12 oktober 2010 senaste:orkade med ett gäng vattentester nu ikväll..Kh 7 , salifertCa 475 , salifertMg 1320 , salifertNitrat 0 , salifertFosfat 0.35 resp 0.13 , mätte två gånger med hanna mätaren då jag blev förvånad efter första mätningen.. tyckte jag gjorde exakt samma procedur båda gångerna.har stoppat i ett par koraller från kuben , krigades förmycket om platsen i kuben , så nu bort acanstrean samt fungian i detta karet , dock hårt angripna.. Nitrat testet hade inte en tendens till att tona mot rosa alls.. klart förvånad att det hade 'nollats' enligt salifert då jag hade skyhögt för någon vecka sen.. kört zeo bak , start , food ett antal gånger o nu verkar det problemet vara löst.. mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 12 oktober 2010 Dela Postat 12 oktober 2010 Får du fett från fingertopparna med i testet innehåller det fosfat. Fingeravtryck på utsidan av testkyvetten kan också höja testvärdet. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 13 oktober 2010 Författare Dela Postat 13 oktober 2010 Får du fett från fingertopparna med i testet innehåller det fosfat. Fingeravtryck på utsidan av testkyvetten kan också höja testvärdet.Då får man vara noga med att teströret är helt rent på utsidan innan man drar igång själva testen med andra ord.Mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg