Gå till innehåll

Dryga 600 liter - Inriktning fisk


havre

Rekommenderade inlägg

  • Svar 297
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

hehe nej da det kan aldrig bli for monga smofjuttar utan bara for fjuttiga kar :P

Ehm min resa forskjuts helatiden, men nesta monad hoppas vi po om vi har tur,

finns dock inte mycket att ta kort po.. do alla mina koraller ar doda....

So det blir en ganska tung start med ett veldigt djupt andetag.

Mvh,

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Joo det hade jag,

men ibland gor det inte alltid som man tenkt sig... so de befinner sig i korallhimlen nu...

Joo jag har markt att havsguden har fott in mycket kul,

men har inte riktigt kommit over det hela en tror jag, ar inte so sugen po att investera i massa nytt efter nogot sodant. Tenkte egentligen legga ner men kan inte vara utan salt,

so det blir ett eventuellt fishonly nar man kommer hem.

Fin sohal forresten :)

Mvh,

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sunny, nedläggning är inte ett alternativ...

FO kan bli snyggt om man tummar på regeln och släpper i lite mjukisar som får växa vilt.

Då var mitt minne inte ute och vandra helt och hållet. Bara hoppas det inte ligger en förbannelse över karet ;-).

Han är tankens boss och står högt på listan, men min absoluta favoritfisk är armatusen.

Hehe, vi verkar ha samma smak när det gäller koraller Jonas! Vilken av dem var det?

Jag har provat att ta bilder men det blir inga färger och mina bristande fotokunskaper gör att jag inte vet hur jag skall fixa det.

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag är det inget kul att vara akvarist. Hittade min absoluta favoritfisk stel, den röde spanaren, som en pinne på akvariekanten. Känns lite hemskt, men det hade inte varit lika tragiskt med många av de övriga fiskarna.

Hade en akvarist/fotograf på besök igår också, men tyvärr fick han nog inga fina bilder av armatusen...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Någon form av hopp är det som skett, men det är en väldigt mystisk historia hur det hänt. Matade senast kl 11 idag innan jag åkte in till skolan. När jag kom hem kl 17 tittade jag till karet och rörde min gripklo som jag har liggandes på sidostagen. När jag vänder mig bort och skall gå till köket hör jag ett splatt/duns och vänder mig om, där ligger fisken på golvet...Första tanken var att "herregud i med firren igen vad pysslar han med" men så fort jag tog i han insåg jag snabbt att han torkat ut för ett tag sedan. Vad som hänt är således ett mysterium.

Haha, ja du Göran...Har tänkt på det ett flertal ggr...Slutade lura mig själv ganska fort att det inte går utan koraller, istället försöker jag lura alla andra ;). Kan inte byta namn på tråden längre tror jag, därför det fått stå kvar.

Hade besök igår av en okänd fotograf (han får ge sig själv tillkänna) och här är bilderna.

Jag hade klantat till mig med kalkmixern dagen innan när jag bytte vatten så det var långt ifrån god sikt i karet...

kar3.jpg

kar.jpg

kar1.jpg

kar2.jpg

kar4.jpg

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjusigt!

Jag har inte tänkt på att du lurar oss även om jag sett du snott korall som jag önskar jag köpt. Trots detta så kan jag ändra trådens namn bara du skickar ett pm till mig och säger vad tråden ska heta!

Grym sista bild!

Du får hälsa fotografen från mig. Jag tror nämligen jag vet vem han är!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Karet rullar på utan större missöden. Förutom förlusten av min käre fisk så har en korall dött. Blev varnad för dess svårighetsgrad men den trivdes bra och hade fina färger. Sedan vid ett vattenbyte glömde jag stänga av osmolatorn vilket resulterade i ett mjölkvitt vatten eftersom kalkmixern var i kopplad. Troligen var det detta som gjorde att korallen släppte all vävnad.

Fosfaten ligger på 0.024 trots att sohalen skiter större saker än vissa fiskar i karet. Han är dessutom väldigt hetsig och skrämmer de flesta andra fiskar vid matning med sitt damp-beteende, vilket är lite problematiskt.

Här är lite bilder.

Första är på den enzman som finns tidigare i tråden. Den har ungefär dubblerat tillväxten sedan den förra bilden. Inte alls samma kvalité på bilden...

Bild1.jpg

Bild två är på den anemon som exporteras från Basel. Den kröp långt in i en sten och gömde sig i början men kommer nu ut och tog till och med en bit fisk igår.

Bild3.jpg

Bild tre och fyra är tillväxt bilder, det är en dryg månad mellan bilderna. Vet inte om det räknas som låg eller hög tillväxt

Bild6.jpg

Bild5.jpg

Sista bilderna är för dig Sillen. Det är väldigt svårt att få med det metalliska du talar om, måste väl ses på plats ;-)

Bild2.jpg

Bild4.jpg

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...