Gå till innehåll

Dryga 600 liter - Inriktning fisk


havre

Rekommenderade inlägg

  • Svar 297
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Dagsfärsk bild på invandraren som nu tagit sin andra bit mat.

Anemon.jpg

Har tyvärr hittat en skadad korall. Jag hoppades någon kunde hjälpa mig att identifiera vilken typ av skada det är, dvs om det är någon som äter på den eller om det kanske är RTN. För några dagar sedan var jag nöjd över hur väl den växt över limmet. Dagen efter såg den ut så här...

skadad.jpg

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade en lite krabba häromdagen som åt på en annan acropora, syns tydligt i topparna. Troligen var det även den som attackerade korallen ovan eftersom vävnaden inte dragit sig tillbaka mer. Han fick en svarthuva över huvudet och blev bortförd för förhör...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Heh, hos förhörsledaren Mr Mantis ??

Hittade en lite krabba häromdagen som åt på en annan acropora, syns tydligt i topparna. Troligen var det även den som attackerade korallen ovan eftersom vävnaden inte dragit sig tillbaka mer. Han fick en svarthuva över huvudet och blev bortförd för förhör...
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dagsfärsk bild på invandraren som nu tagit sin andra bit mat.

Anemon.jpg

Har tyvärr hittat en skadad korall. Jag hoppades någon kunde hjälpa mig att identifiera vilken typ av skada det är, dvs om det är någon som äter på den eller om det kanske är RTN. För några dagar sedan var jag nöjd över hur väl den växt över limmet. Dagen efter såg den ut så här...

skadad.jpg

Mvh Thomas

Kul att den ser ut att må så bra!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Anemonen har buffat upp sig ytterliggare och verkar stormtrivas!

Rätt Göran, men han hade en medbrottsling, hittade ännu en liten rackare i samma korall...

Min millepora har blivit väääldigt ljus i färgen och ser helt ärligt tråkig ut nu. Kan de få för mycket ljus och blekna av det?

Före och efter bilder.

P8210555.jpg

PA260986.jpg

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Anemonen har buffat upp sig ytterliggare och verkar stormtrivas!

Rätt Göran, men han hade en medbrottsling, hittade ännu en liten rackare i samma korall...

Mvh Thomas

Om du dömde den som kom med Pocilloporan till döden så tror jag att vi har ett klart fall av rättsövergrepp. Den hade varit "cool" i tre år. Inte är väl den sociala miljön så mycket sämre hemma hos dig........?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr tog jag ingen bild på skurkarna. De var knappt centimetern över skalet och brun/biege lurviga med blå ögon.

Helt ärligt har jag aldrig mätt nitraten...Det är dock inte omöjligt att den gått ned något och millepora är den som reagerar, ingen annan korall har nämligen ändrat sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...