garfish Postat 9 augusti 2008 Postat 9 augusti 2008 Skall bli en ära att följa detta kar! /Gustaf Citera
kenta Postat 9 augusti 2008 Postat 9 augusti 2008 Kent,Helhäftigt bygge!Är detta nåt spackel som finns att köpa i bygghandeln?Javisst, det finns på Optimerabutikerna Citera
kenta Postat 9 augusti 2008 Postat 9 augusti 2008 Jag önskar att du bodde närmare så att man skulle kunna se karet live i framtiden. Är grymt imponerad av din stil med sten under karet. Hur blir det över karet?Det blir samma sten. Stenen finns att köpa på kakelpalatzet, finns väl flera av denna affär i Sverige tror jag, den kostar ca 2500kr/m2 Citera
wrang Postat 9 augusti 2008 Postat 9 augusti 2008 fler foto... Trevligt att se foton, Synd i mitt tycke att du bygger in hörnet här framme Citera
addo Postat 9 augusti 2008 Postat 9 augusti 2008 Häftigt!Slimlinebottnen var ju så snygg att du inte behöver ha sand i karet Citera
Tenkare Postat 10 augusti 2008 Postat 10 augusti 2008 Kanske en korkad fråga men kommer du att måla/lacka träet som sätts upp?Tänkte mest på att det kanske suger åt sig en del fukt. Citera
kenta Postat 10 augusti 2008 Postat 10 augusti 2008 Kanske en korkad fråga men kommer du att måla/lacka träet som sätts upp?Tänkte mest på att det kanske suger åt sig en del fukt.självklart har jag fuktspärrat allt i fiskrum och tak, väggar.....rubbet... Citera
kenta Postat 10 augusti 2008 Postat 10 augusti 2008 Trevligt att se foton, Synd i mitt tycke att du bygger in hörnet här frammejag skulle inte ha denna hörna, men för att säkra väggen så behövdes denna hörna, gör mig inget för nu kan jag gömma mitt cirkulationssystem i denna hörna också.... Citera
Drullputt Postat 10 augusti 2008 Postat 10 augusti 2008 Varför har du använt den röda slimlinen där skummaren står ? Växer väl över med kalkalger men ändå... Citera
saltbjörkan Postat 10 augusti 2008 Postat 10 augusti 2008 fint bygge kenta.när räknar du med att du ska vara igång med vatten och ls? Citera
smulan Postat 11 augusti 2008 Postat 11 augusti 2008 Så här ser ni finspackel förpackningen ut som kenta använder !Som jag också rekomenderar Citera
Laggeman Postat 11 augusti 2008 Postat 11 augusti 2008 Nice! Där kom lösningen på ett av mina problem! Tack! Citera
wrang Postat 11 augusti 2008 Postat 11 augusti 2008 Smulan:Har du testat att använda detta som korallcement oxså typ reefbond?ARDEX A45http://www.ardex.se/produkter/a45.html PRODUKTBLAD SÄKERHETSDATABLAD Citera
saltbjörkan Postat 18 augusti 2008 Postat 18 augusti 2008 Hur går det med osmos vattnet kenta?har du kommit några liter till?/Marcus =) Citera
kenta Postat 21 augusti 2008 Postat 21 augusti 2008 Onsdag 20 augusti:Mitt gamla kar tömdes och nu är det ca 1500L vatten i karet. Fiskar och en del koraller lades ner, resten av mina koraller som var slitna efter 3 månders "uthyrning" gavs bort. I all hast var jag tvungen att lägga ner en del fiskar som igentligen inte skulle i som Z flavacens, men kanske det går att fånga dem =) ....bilder kommer under helgen då jag har lagt ner ytterligare mer LS och koraller mm Citera
kenta Postat 28 augusti 2008 Postat 28 augusti 2008 karet är igång, men vi är i inflyttningsskedet och det finns så mycket att göra...det fattas ca 15cm vatten och mjukkoraller funkar bra, tyvärr har inte min euphyllia klarat av flytten så nu har jag flyttat all euphyllia till ZG och andra akvarister och hoppas att den vaknar upp och klarar sig.Kommer nog att börja flytta lite LS så jag får det mesta på rätt plats och när jag har gjort detta så lägger jag in lite bilder till er...pumpar ligger bara lite här o där just nu, har inte fått de mobila lådorna ännu, men jag har provat en prototyp som funkar så de kommer snart hoppas jag... Citera
waynec Postat 26 september 2008 Postat 26 september 2008 fuck, were is the pictures..regards wayne Citera
Zoogiganten Postat 29 september 2008 Författare Postat 29 september 2008 Kenta har ingen internet hemma ännu, så det har blivit lite problem med att skicka bilder etc. Denna vecka ska internet komma upp.....karet är i full gång....massor av koraller o fisk...pumpar o skummare är i gång, inget annat ännu...men det kommer....K Citera
Snapper Postat 2 oktober 2008 Postat 2 oktober 2008 När jag gör bakgrunder eller revöar till akvarium använder jag oftast finspackel av märket Ardex A 45 som inte avger några ämnen i vatten och som stelnar på ca 15minuter, blandar denna med vanlig sand och korallsand.Finspacklet verkar ju vara en ypperlig produkt, men om man blandar det med vanlig sand släpper den inte ifrån sig silikat då? Citera
kenta Postat 15 oktober 2008 Postat 15 oktober 2008 Finspacklet verkar ju vara en ypperlig produkt, men om man blandar det med vanlig sand släpper den inte ifrån sig silikat då?Svar: vet ej...Nu har jag äntligen internet hemma!Det har varit många som har varit på mig om fler bilder och här kommer de: Vi börjar med akvariebilder, jag har en vanlig liten skitkamera så det får duga tills något proffs kommer på besök...=)Det är mycket kvar att göra, pumpar ska maskeras, ca, po4 o no3 reaktorer ska installeras, fler lampor ska in, fler pumpar ska in, fler koraller o djur ska in mm mmfler foton kommer... Citera
pepe Postat 15 oktober 2008 Postat 15 oktober 2008 Otroligt snyggt!! Fin sten du har på utsidan av väggen. Och så otroligt skönt med all ytan i ett så stort kar...Nån gång...Supernice!! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.