Gå till innehåll

Kent´s 3600L´s


Zoogiganten

Rekommenderade inlägg

Jag önskar att du bodde närmare så att man skulle kunna se karet live i framtiden. Är grymt imponerad av din stil med sten under karet.

attachment.php?attachmentid=25194&d=1218297826

Hur blir det över karet?

Det blir samma sten. Stenen finns att köpa på kakelpalatzet, finns väl flera av denna affär i Sverige tror jag, den kostar ca 2500kr/m2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trevligt att se foton, Synd i mitt tycke att du bygger in hörnet här framme

jag skulle inte ha denna hörna, men för att säkra väggen så behövdes denna hörna, gör mig inget för nu kan jag gömma mitt cirkulationssystem i denna hörna också....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Onsdag 20 augusti:

Mitt gamla kar tömdes och nu är det ca 1500L vatten i karet. Fiskar och en del koraller lades ner, resten av mina koraller som var slitna efter 3 månders "uthyrning" gavs bort. I all hast var jag tvungen att lägga ner en del fiskar som igentligen inte skulle i som Z flavacens, men kanske det går att fånga dem =) ....bilder kommer under helgen då jag har lagt ner ytterligare mer LS och koraller mm

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

karet är igång, men vi är i inflyttningsskedet och det finns så mycket att göra...

det fattas ca 15cm vatten och mjukkoraller funkar bra, tyvärr har inte min euphyllia klarat av flytten så nu har jag flyttat all euphyllia till ZG och andra akvarister och hoppas att den vaknar upp och klarar sig.

Kommer nog att börja flytta lite LS så jag får det mesta på rätt plats och när jag har gjort detta så lägger jag in lite bilder till er...

pumpar ligger bara lite här o där just nu, har inte fått de mobila lådorna ännu, men jag har provat en prototyp som funkar så de kommer snart hoppas jag...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
När jag gör bakgrunder eller revöar till akvarium använder jag oftast finspackel av märket Ardex A 45 som inte avger några ämnen i vatten och som stelnar på ca 15minuter, blandar denna med vanlig sand och korallsand.

Finspacklet verkar ju vara en ypperlig produkt, men om man blandar det med vanlig sand släpper den inte ifrån sig silikat då?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Finspacklet verkar ju vara en ypperlig produkt, men om man blandar det med vanlig sand släpper den inte ifrån sig silikat då?

Svar: vet ej...

Nu har jag äntligen internet hemma!

Det har varit många som har varit på mig om fler bilder och här kommer de: Vi börjar med akvariebilder, jag har en vanlig liten skitkamera så det får duga tills något proffs kommer på besök...=)

Det är mycket kvar att göra, pumpar ska maskeras, ca, po4 o no3 reaktorer ska installeras, fler lampor ska in, fler pumpar ska in, fler koraller o djur ska in mm mm

fler foton kommer...

post-1117-14468916174784_thumb.jpg

post-1117-14468916174979_thumb.jpg

post-1117-1446891617509_thumb.jpg

post-1117-14468916175193_thumb.jpg

post-1117-14468916175305_thumb.jpg

post-1117-1446891617542_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...