Gå till innehåll

Liggunderlag som bottenskydd ?


magnus1975

Rekommenderade inlägg

Magnus den första frågan du bör ställa dig är varför du vill ha ett liggunderlag i karet. Jag gissar att det är för att skydda akvariet mot fallande sten. Jag har haft ras i akvarium utan att det gått illa med glaset, har inte ens blivit märken. Greger har också skrivit att han inte ser den vinsten och han är erfaren, som nybörjare men i alla fall 30 års erfarenhet. Jag tror personligen att du får problem med liggunderlaget om du har det i karet. Läg det under karet istället.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sant Sillen, att (helglas)akvariet står på ett utjämnande underlag är däremot superviktigt!

Så länge man använder riktig levande sten finns ingen anledning att ha bottenskydd - faxekalk och hålsten är kanske en annan story, men det hör inte hemma i saltkaret i alla fall

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Jag har valt att lägga "Back to nature i botten på mitt kar, men endast av en anledning. Det här karet har träbotten och jag litade itne riktigt på underarbetet. Så jag tog det halvsäkra före det osäkra och dubblade upp. Men som jag ser detr idag har jag inget vunnit då "Back to nature" drar t sig och slåpper igenom vattten. ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...