Gå till innehåll

Stöd Saltvattensguiden – Nu är vi snart 100 stödmedlemmar igen!


Vargklo

Rekommenderade inlägg

  • Svar 369
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 4 veckor senare...

Håller med om att det kan vara bra med en sådan spärr med ett antal inlägg men att behöva ta betalt av alla för att folk ska behöva komma in som medlem är väll inte nödvändigt eller ?

Jag menar lite pengar finns väll i kassan på svg ni har ju inte lite annonsörer precis ?

Jag själv har inte tagit mig tid att betala men jag får väll göra det då men inte för att man måste utan för att sponsra sidan och underhåll av sidan för jag som många andra har nog sparat in en hel del PENGAR genom att läsa här eller ?

Det finns ju många som precis starta och är nya i hobbyn som jag tror tycker det är helt underbart med denna sidan och all information som finns här det är ju en ovärderlig informationsbank som inte finns i några bibliotek eller (Dyra) böcker !

Så ett par hundra är väll en rimlig slant att ge svg.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan bidra på flera olika sätt, detta är bara ett av dem. De som skriver och hjälper andra i forumet hjälper och bidrar på sitt sätt.

Artiklar, hjälp med översättning utav Reeflex, förslag på hur vi gör SG bättre är andra sätt att hjälpa till. Meningen är inte att man ska känna sig tvingad att betala för att visa sitt stöd, utan att man kan göra det ifall man vill bidra på ett sätt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan bidra på flera olika sätt, detta är bara ett av dem. De som skriver och hjälper andra i forumet hjälper och bidrar på sitt sätt.

Artiklar, hjälp med översättning utav Reeflex, förslag på hur vi gör SG bättre är andra sätt att hjälpa till. Meningen är inte att man ska känna sig tvingad att betala för att visa sitt stöd, utan att man kan göra det ifall man vill bidra på ett sätt.

Sant! Och då jag ännu inte är tillräckligt duktig för att skriva artiklar eller hjälpa andra så tar jag till börsen, haha! Jag hade bankdosan framför mig och hade precis betalat räkningar då jag tog mig i kragen. Jag tycker gott att Saltvattensguiden kan få en blygsam hundring av mig då jag fått så oerhört mycket matnyttig information härifrån. Det blir som ett gift! Snart har man väl läst varenda tråd i alla forum, varenda artbeskrivning och varenda produktinformation (njae, en liiiiten överdrift, men ändå).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för det, Daniel :)

I övrigt kan jag bara understryka det som Laggeman skriver i inlägget ovan. Det finns många sätt att bidra på.

Vi är för övrigt 116 stödmedlemmar nu, om någon undrar ;)

Då är det kanske dax att höja ribban till 150 eller 200 stödisar.

Riktigt kul detta. Har själv redan sparat in min hundring och

kommer säkert spara in tusenlappar på mitt kommande akvarie.

Tack igen alla på SG

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 2 månader senare...

En liten uppdatering på begäran:

Idag är vi 115 betalande stödmedlemmar. Antalet har legat ganska stabilt de senaste två månaderna. "Förnyelsedagarna" för stödmedlemskapen ligger nämligen mycket ojämnt fördelade över året. I maj och juni är det bara en medlem per månad som har förnyelsedag på sitt stödmedlemskap, medan i september är det inte mindre än 50 medlemmar som kommer att få en förfrågan om de vill förnya sina stödmedlemskap. Mycket säsongsberoende, alltså.

Vi ser naturligtvis alltid på möjligheter att förbättra forumet på olika sätt. Vi har dock inget specifikt projekt som vi har som "sparmål" just nu, men låt oss få återkomma om det!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man inte lägga liten slant på någon översättnings tjänst för reeflex, tycker det har stått stilla där ett tag med översättningen, kan inte tyska tyvär. Även annonsbiten kanske skulle gå att göra nått med tex olika sortera på namn, ort, pris osv. vad hände med månadens akvarium??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, visst regnar det på sommaren, men det är genomsnittligt "roligare väder" att vara ute i, vilket jag inbillar mig får logiska följder när de som har kapacitet, och godheten att översätta åt oss andra istället för att göra sitt jobb och översätta, väljer att vara ute. För jävligt. Jag svär, somliga av dem tar inte ens med sig en dator när de åker på semester, så då blir det inget vettigt skött på hela den tiden i heller. Man skulle ju kunna... kunna... Um... Gå en kvällskurs, och lära sig tyska, bara för att straffa dem?

Nä, ut i vädret, och njut. Reeflex kommer aldrig bli "färdigöversatt" i alla fall, så vad spelar det för roll om det går långsammare under sommaren?

(Eftersom Reeflex aldrig kommer bli "färdigt", kan inte heller översättningen nå den nivån. Reeflex växer hela tiden.)

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad gäller månadens kar så är det på intet sätt nerlagt. Det är bara lite stiltje under sommarmånaderna. Väntar in totalt 3 artiklar om det, men som sagt så dröjer det under sommaren då folk har annat för sig.

Om någon känner sig manad att skriva om sitt kar och har lite "dötid" i sommar så är det bara att hojta till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, visst regnar det på sommaren, men det är genomsnittligt "roligare väder" att vara ute i, vilket jag inbillar mig får logiska följder när de som har kapacitet, och godheten att översätta åt oss andra istället för att göra sitt jobb och översätta, väljer att vara ute. För jävligt. Jag svär, somliga av dem tar inte ens med sig en dator när de åker på semester, så då blir det inget vettigt skött på hela den tiden i heller. Man skulle ju kunna... kunna... Um... Gå en kvällskurs, och lära sig tyska, bara för att straffa dem?

Nä, ut i vädret, och njut. Reeflex kommer aldrig bli "färdigöversatt" i alla fall, så vad spelar det för roll om det går långsammare under sommaren?

(Eftersom Reeflex aldrig kommer bli "färdigt", kan inte heller översättningen nå den nivån. Reeflex växer hela tiden.)

B!

Nä men de som översätter kan bli helt färdiga - så lite stöd till dem är helt egalt - om inte penningamässigt så i alla fall med ett rejält - Bra jobbat översättare. -respekt:woooow:-Tummen upp

För övrigt - framåt mot 150 betalande medlemmar - upp med plånboken gubbar och damer annars kanske det går som på bilden -shark_smiley:)

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Hoppsan, vi verkar ha information om stödmedlemskap på flera ställen. Senaste versionen (länk) innehåller även en möjlighet att betala med Paypal för den som vill.

Du kan även gå in under menyn "Om Saltvattensguiden" högst uppe i menyraden i forumet så kommer du till sidan ovan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...