Gå till innehåll

Stöd Saltvattensguiden – Nu är vi snart 100 stödmedlemmar igen!


Vargklo

Rekommenderade inlägg

  • Svar 369
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Utan att veta vilka möjligheter som finns, måste jag fråga. Går det att med den nuvarande hosting lösningen skilja DB's och webservern från varandra? Det är självklart en kostnads & bekvämlighets fråga, köpa 2 1U servrar med de kostnader det innebär, och hysa in dem, för att därefter behöva hantera allt med updateringar och backupper på egen hand är självklart inte aktuellt. Det känns som om separat DB server är lite överkurs, men då blir man helt av med eventuell växt värk.

Fast vi är något off topic här nu. Hur många är det kvar?

B!

Du svarar på din egen fråga.

Nej vi väljer inta att köra på dediceradserver (en (två eller tre) unit hög eller friståendeserver eller WM lösningar) för att slippa dygnet runt support/övervakning. Det låtar jag med varma hand hostingföretaget ta hand om.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns ju alternativ där 24x7 övervakning ingår direkt från hostingföretaget och support/backup finns som tillval och i slutändan blir det ju samma sak som idag, förutom att SG inte delar server med andra konton men det kostar ju fläsk ifs, vi pratar väll inte co-hosting här eller? då ingår väll inget av ovanstående. Var ett tag sedan jag undersökte marknaden.

men som sagt off topic.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vänner,

Jag (eller kanske mina barn) har lyckats att sabba min login-dosa till Swedbank under helgen. Jag kan dessvärre inte logga in på bankkontot och kolla ev. nya inbetalningar. Jag får knata till banken imorgon och se om de kan hjälpa mig. Ni som har betalt in under helgen får hålla er så länge :)

Har dom bara låst pinkoden i den så kan du lösa det över telefon. Om dom inte lyckats som mina gjorde att det inte gick att knappa in ny kod för dosa hängde sig, då var det till att åka ner på banken och få en ny.

Tror dom flesta barnföräldrar råkat ut för samma. Eller ja, jag vill intala mig att det är så iaf.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du svarar på din egen fråga.

Nej vi väljer inta att köra på dediceradserver (en (två eller tre) unit hög eller friståendeserver eller WM lösningar) för att slippa dygnet runt support/övervakning.

Dedikerad server tillhandahållen av dem, med databasjobbet som ända uppgift, och webserver på en delad server även den i deras regi var väll igentligen det jag tänkte mig som ett realistiskt alternativ. Men frågan är om de alls erbjuder några avtal i den stilen, eller om man åker på 2 avtal. Ett för den delade burken, och ett för databasen. (Den senare har ju inget behov av bandbredd utåt, vilket är en kostnadsbesparing.)
Det låtar jag med varma hand hostingföretaget ta hand om.
Fullt förståligt.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är jag online med min Swedbankdosa igen. Betydligt robustare modell denna gång ;)

Jag noterar med glädje att tillströmningen fortsätter!

- Slanten

- Scubahawk

- sskrobban

- Ricke

- _Manne_

- Ahab

Vad blir detta tillsammans... det måste bli 78 stödmedlemmar! Kul, jättekul!!! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså nu har jag tröttnat på de litterärt dåliga inläggen i den "hemliga" tråden och på att Mr B uppträder som den siste överlevande från 68 i sin principfasta hållning mot stödmedlemskap. då jag är en handlingens man har jag på ett enkelt sätt fixat så Mr B inte kan använda sin litterära förmåga att häckla oss ärligt betalande stödmedlemmar och att vi i den "hemliga" tråden kan få en högre litterär nivå än tidigare (och lite cyinism också). Ni andra besparas möjligen några väl formulerade cynismer och skulle ni mot förmodan uppskatta dessa snirklingar så vet ni vad det kostar att få uppleva dem live. :)

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

bläddrade nyss genom tråden och jag blev lite konfunderad.

Inte har väl jag pikat någon i mitt tidigare inlägg?

Absolut inte.. det är ju det jag säger ... ATT ditt inlägg är trevligt och stimulerande.. och att sånna inlägg är betydligt bättre än om man tjatar eller pikar folk.. för att få dem gå med... :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp,

Ingen inbetalning under helgen, men väl en idag:

- Greger (sponsrad inbetalning av en annan medlem ;) )

Så nu är vi 83 st, och löning snart!

Stödmedlemskapet löper dessutom ut i september för två stödmedlemmar, som nu får förfrågan om de vill förnya ännu ett år.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp,

Ingen inbetalning under helgen, men väl en idag:

- Greger (sponsrad inbetalning av en annan medlem ;) )

Så nu är vi 83 st, och löning snart!

Stödmedlemskapet löper dessutom ut i september för två stödmedlemmar, som nu får förfrågan om de vill förnya ännu ett år.

GREGER DU ÄR KUNG!!!!!!!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...