Gå till innehåll

Stöd Saltvattensguiden – Nu är vi snart 100 stödmedlemmar igen!


Vargklo

Rekommenderade inlägg

Jag har nu kontrollräknat antalet stödmedlemmar - det är nu 55 st - bara 45 kvar till 100 stödmedlemmar!

Jag betalar själv in under helgen och moderatorkretsen antar också utmaningen, så vi ska med gemensamma krafter trycka upp denna siffra ett bra stycke till!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 369
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

När det är hundra stödmedlemmar så lovar jag stoppa in 250:- extra - vem tar upp handsken?

MVH Lasse

Den Gamle, Skäggige och Envise slänger sin handske. Jag plockar upp den handsken.

Ber vänligen någon Moderator påminna mig via ett pm om denna utfästelse när vi nått 100 sträcket.:smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då får jag ställa upp i ledet. När det är 100 stödmedlemmar så "plockar även jag upp den bit av handsken som finns kvar" och sätter in 250 extra.

Och jag ber även om ett PM om jag skulle missa den dagen.

EDIT:

Jag kan ju säga att utan detta forum och även Lasses mollyhotellartikel på ett annat forum så hade jag nog inte satsat på salt. Och det är så skönt att kunna läsa svenska forum och inte bara tyska och engelska.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Yippeee, stödet fortsätter att strömma in!

Vi tackar följande nya stödmedlemmar:

- 100 kr från Cosmo

- 100 kr från Vargklo ;)

- 100 kr från Bengan

- 100 kr från Jens Netteberg

- 100 kr från kebox

- 150 kr från TommyH

Flera som inte gjort inlägg på mycket länge, eller inte alls, stöder oss i deta, så det betyder förhoppningsvis att det finns många som uppfattar Saltvattensguiden som ett stort värde även utan att behöva delta i en diskussion.

Veckan är lång - låt oss se hur det utvecklas - Vi är 61 stödmedlemmar nu!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jösses,

Stödet bara fortsätter och fortsätter :)

Dags avläsning på bg-kontot visat följande inbetalningar (det kan som sagt ta ett dygn innan det kommer med):

- 100 kr Robert Lennqvist

- 100 kr LarsH

- 100 kr nikilauda

- 100 kr Garfish

- 100 kr pwin

- 150 kr Dan Lundqvist

Med 6 nya stödmedlemmar blir vi 61+6=67 stödmedlemmar, två tredjedelar till 100!

Vi bockar och bugar ännu en gång för detta engagemang och generositet :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har nu ökat på största storlek på bifogade bilder och PM-låda för betalande medlemmar.

Följande gäller nu:

  • Max bildstorlek (gif, jpeg, jpg): 1000 x 1000 pixlar, dock högst 250 000 bytes (högst 140 000 bytes för vanliga medlemmar)
  • Max PM-låda: 300 PM (tidigare 180), (ökat från 80 till 100 för vanliga medlemmar)
  • Sedan nyligen gäller att endast stödmedlemmar kan driva en egen blogg, men alla kan läsa och kommentera allas bloggar

Vi har funderat på om vi dessutom vi ska öka största pixelstorleken på bilder, men vi tror det kan skapa problem för användare med låg upplösning och 17 tums skärmar. Men vi kan gärna öka detta om vi blir övertygade om att det inte blir ett för stort problem. För inte så länge sedan var ju 56k-modem inte så ovanliga, vilket gjort att vi tidigare genom åren hållit nere bildstorlekarna.

Vi klurar nu som bäst på fler idéer med funktioner vi kan lägga till som mervärden.

Vi tycker det är fantastiskt roligt med ett brett engagemang av stödmedlemmar. I grunden vill vi dock ha tillgång till information öppen för alla, så att medlemmar kan betala in stöd efter intresse och förmåga över tiden.

Tack än en gång för stödet som blir starkare och starkare för varje dag! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bara sex nya per dag - då tar det ju för tusan mer än 5 dagar innan vi är hundra stycken och tre av oss får pynta ytterligare pengar - a sätt lite fart va - så jag får pynta in mina pengar snart. Och nu är det höst så fler bör väl ta upp den kastade handsken om att betala extra om vi kommer upp till minst 100 stödmedlemmar.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Moderator Vargklo.

Gott då kanske man slipper alla imagehack uppladdningar och folk laddar upp på sidan istället

250Mb och 1000x1000pix räcker gott och väl för att visa sina bilder på nätet

snacka om fetebilden.! -skrattar hysteriskt

för oss med 'Wide' så hade bredden gärna fått öka med säg 1/4 i pixlar.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi klurar nu som bäst på fler idéer med funktioner vi kan lägga till som mervärden.

En liten idé som jag tror varit uppe innan (hittade det inte nu) är om man som stödmedlem får ett medlemskort som kan ge någon form av rabatt i annonserande butiker som exempel.

På Ciklid.se har man det så. varje butik sätter självklart sina egna kriterier och eventuella rabattsatser.

Kan ju locka lite att betala in en hundring här om man ändå ska handla en del under året och då mer eller mindre får tillbaka pengarna. Respektive handlare som ger rabatt kan ju kanske få någon annan fördel här, exakt vad vet jag inte men det finns det säkert någon annan som har någon idé om.

Fungerar i tankarna, fungerar det i verkligheten ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

250Mbit blir drygt 30MByte, och jag TROR det var vad Wrang var ute efter. Känns fortfarande för stort för bilder men en del av 3D modellerna kanske behöver det, samt vissa PDF'er osv.

Vad det gäller själva upplösningen på bilderna har jag ingen åsikt, det torde vara en snabb sak att köra en poll och testa vilken upplösning användare kör med, och anpassa max bildstorlek till det så att de håller sig på skärmen på ett bra sätt.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En liten idé som jag tror varit uppe innan (hittade det inte nu) är om man som stödmedlem får ett medlemskort som kan ge någon form av rabatt i annonserande butiker som exempel.

På Ciklid.se har man det så. varje butik sätter självklart sina egna kriterier och eventuella rabattsatser.

Det skulle säkert funna fungera, men det finns en del att fundera på innan man väljer en sådan väg. Något att fundera på:

  • Det finns flera sätt att stödja SG på. Att betala in pengar är ETT sätt, att skriva artiklar är ett annat sätt, att ideellt sitta och översätta Reeflex är ett tredje sätt, att hängivet hjälpa nybörjare tillrätta (även om det är för femtielfte gången) är ytterligare ett sätt. Egentligen skulle vi vilja premiera alla som bidrar, men av praktiska skäl är det naturligtvis enklast att kategorisera just de som bidrar genom att betala in en slant.
  • Sedan finns det den mer principiella frågan om graden av kommersialisering av det vi gör. Jag tror att lite av själen i vårt arbete hittills har varit att hålla affärsmässiga intressen på en så låg (och neutral) nivå som möjligt. Vi vill noga undvika att förknippas alltför hårt med utvalda handlare, och heller inte närma oss något som kan liknas vid en ekonomisk förening.

Läs under länken "Om Saltvattensguiden" vad Syftet med SG är: "Saltvattensguiden (SG) finns till för att främja spridningen av saltvattensakvariehobbyn i Sverige och informationsutbytet mellan saltvattensakvarister." Jag tror därför att större tillgång till information skulle mer ligga i linje med SGs "själ", t.ex. det vi nu gör med att utveckla Reeflex.

En möjlig vidareutveckling skulle då kunna vara att "köpa" tid av en eller ett par erkända internationella akvarieexperter här på forumet. Stödmedlemmar skulle kunna få rätt att ställa frågor, medan alla skulle kunna få läsa frågor och svar i efterhand i den fria informationens anda. Som sagt, bara en idé vi arbetar med nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En möjlig vidareutveckling skulle då kunna vara att "köpa" tid av en eller ett par erkända internationella akvarieexperter här på forumet. Stödmedlemmar skulle kunna få rätt att ställa frågor, medan alla skulle kunna få läsa frågor och svar i efterhand i den fria informationens anda. Som sagt, bara en idé vi arbetar med nu.
Jag vill med en gång säga att jag har inte tid att sitta och svara på en massa frågor om ni inte betalar mycket bra... Va?!¿ Var det inte mig du syftade på? Nu är jag förolämpad, och kräver få svara på frågor!

Mer seriöst. Låter som en rätt kul ide. Så är även träffar med betalda talare. Men det luktar förening över det hela.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Coolt !

En bra grej åxå vore kanske att "klistra" länken som Wrang skickade till webbild.com. Med den kan man lätt ändra storlek på bilden och dessutom går det att dra ner kvalitén i flera steg. Det syns inte på skärmen men bilden krymper i storlek ordentligt.

Vi har nu ökat på största storlek på bifogade bilder och PM-låda för betalande medlemmar.

Följande gäller nu:

  • Max bildstorlek (gif, jpeg, jpg): 1000 x 1000 pixlar, dock högst 250 000 bytes (högst 140 000 bytes för vanliga medlemmar)
  • Max PM-låda: 300 PM (tidigare 180), (ökat från 80 till 100 för vanliga medlemmar)
  • Sedan nyligen gäller att endast stödmedlemmar kan driva en egen blogg, men alla kan läsa och kommentera allas bloggar

Vi har funderat på om vi dessutom vi ska öka största pixelstorleken på bilder, men vi tror det kan skapa problem för användare med låg upplösning och 17 tums skärmar. Men vi kan gärna öka detta om vi blir övertygade om att det inte blir ett för stort problem. För inte så länge sedan var ju 56k-modem inte så ovanliga, vilket gjort att vi tidigare genom åren hållit nere bildstorlekarna.

Vi klurar nu som bäst på fler idéer med funktioner vi kan lägga till som mervärden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...