Gå till innehåll

Tokdyra SPSer/LPSer


Arcticreef

Rekommenderade inlägg

Pratade som hastigast med min gamle kollega Leffe Triton idag och han nämnde att han hade några vanvettigt dyra (6000-7000 för en golfbollstor fragg) koraller på väg hem från Japan. Tydligen lever dessa i japanska vatten. Någon som vet vad det är för koraller och vad som motiverar sådana ohemula priser?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 67
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Pratade som hatigast med min gamle kollega Leffe Triton idag och han nämnde att han hade några vanvettigt dyra (6000-7000 för en golfbollstor fragg) koraller på väg hem från Japan. Tydligen lever dessa i japanska vatten. Någon som vet vad det är för koraller och vad som motiverar sådana ohemula priser?

låter intressant :o inga latinska namn så man kan läsa lite om dessa?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur steriliseras koraller?

Om du ska sterilisera en korall kan du använda t.ex. klorin eller väteperoxid, det tar garanterat död på korallen och alla bakterier. Då får du ett vackert vitt korallskelett som du kan sätta på hyllan.

...förlåt, jag kunde inte låta bli att skämta lite... ;)

Men jag tror nog vår lustigkurre ArcticReef ovan menade hur man kan förhindra korallerna att föröka sig, vilket knappast är möjligt ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mig veterligt är det en omöjlighet. Man förökar koraller genom delning (nå, främst) och det kan ingen återförsäljare hindra, bortsett från genom försäljning av enbart döda koraller.

B!

Typiskt.. Sitter man här och skriver, och så hinner någon annan före... En mod ovanpå allt. För jäkligt. Har ni inget annat att göra, än att snuva användarna på billiga extraposter som driver upp deras statestik? ;- )

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mig veterligt är det en omöjlighet. Man förökar koraller genom delning (nå, främst) och det kan ingen återförsäljare hindra, bortsett från genom försäljning av enbart döda koraller.

B!

Typiskt.. Sitter man här och skriver, och så hinner någon annan före... En mod ovanpå allt. För jäkligt. Har ni inget annat att göra, än att snuva användarna på billiga extraposter som driver upp deras statestik? ;- )

hahahaha!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

F´låt, mig. Det var som Vargklo sade. Jag försökte mig på ett litet skämt. Men jag kan förstå om akvariehandlare ser det faktum att deras produkter förökar sig av sig själva som ett problem. Undrar vad bilhandlare skulle tycka om att en Volvo V70 helt plötsligt en natt producerade en liten Toyota Yaris... Skulle var dåligt för affärerna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

F´låt, mig. Det var som Vargklo sade. Jag försökte mig på ett litet skämt. Men jag kan förstå om akvariehandlare ser det faktum att deras produkter förökar sig av sig själva som ett problem. Undrar vad bilhandlare skulle tycka om att en Volvo V70 helt plötsligt en natt producerade en liten Toyota Yaris... Skulle var dåligt för affärerna.

haha, d e lugnt.. d e väl ett ganska roligt sätt å lära sig på, lr nåt :P

men jag förstår hur du tänker, fast samtidigt e det bara bra för den här branchen då det pressar priserna och då sprider sig hobbyn mer..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...