greger Postat 4 september 2008 Dela Postat 4 september 2008 Bor tyvärr i SchweizTja, min hustru menar att jag är galen men koraller för 6-7000/st. Jag har haft bilar som kostat mindre...Det har jag fortfarande.......... :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Manks Postat 4 september 2008 Dela Postat 4 september 2008 min flickvän har haft häst. hon tycker allt i akvariebranchen är rena budget-prylarna Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
HardStyler Postat 4 september 2008 Dela Postat 4 september 2008 fan, många här verkar ha det där problemet me fruar/tjejer som inte förstår sig på hobbyn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Matt_HiHat Postat 4 september 2008 Dela Postat 4 september 2008 Nejdå, det gäller bara att ljuga lite om vad grejerna kostar så är det hur lungt som helst Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
HardStyler Postat 4 september 2008 Dela Postat 4 september 2008 Nejdå, det gäller bara att ljuga lite om vad grejerna kostar så är det hur lungt som helst hahaha precis.. min kille verkar ha haft tur Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Trilobite Postat 4 september 2008 Dela Postat 4 september 2008 Min fru är också akvarienörd - lucky me! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Matt_HiHat Postat 4 september 2008 Dela Postat 4 september 2008 Hehe, man får tänka så här: Allt man säger kan och kommer att användas mot dig vid nästa ikea-besök... Börjar bli lite OT, men jag och min flickvän åkte 30 mil tur och retur för att köpa 2 mh och en skummare. Hon frågade inte vad grejerna kostade under hela resan. Jag tror hon inte vill veta. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
HardStyler Postat 4 september 2008 Dela Postat 4 september 2008 Hehe, man får tänka så här: Allt man säger kan och kommer att användas mot dig vid nästa ikea-besök... Börjar bli lite OT, men jag och min flickvän åkte 30 mil tur och retur för att köpa 2 mh och en skummare. Hon frågade inte vad grejerna kostade under hela resan. Jag tror hon inte vill veta.hahaha.. det känns bra å höra om hur andra har det när man vet att man inte behöver tjaffsa om såna småsaker fast det kanske kommer lite senare? vi har ju ba vart tillsammans i 2 år.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
HardStyler Postat 4 september 2008 Dela Postat 4 september 2008 Min fru är också akvarienörd - lucky me!ja, visst är det skönt? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-=Mr_B=- Postat 4 september 2008 Dela Postat 4 september 2008 fan, många här verkar ha det där problemet me fruar/tjejer som inte förstår sig på hobbyn Nejdå, det gäller bara att ljuga lite om vad grejerna kostar så är det hur lungt som helst Jag har en bättre lösning. Jag gillar inte att ljuga, så jag har helt enkelt skippat det där med fru/flickvän. Det är lite gnäll på alla polarna som tycker att mina lösa kontakter med fruntimmer är ett bekymer, båda två klagar på att de aldrig vet vem de ska snacka med för att kunna ordna överaskningar till mig... Så jäkla svårt kan det inte vara, jag har bara en flicka i var stad, och SÅ många städer åker jag inte runt till. ;- )B! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 4 september 2008 Dela Postat 4 september 2008 Hemma kör vi med krona-för-krona-principen. Medan jag är inne i akvarieaffären sitter min fru och bläddrar i en broschyr från en juvelerare och hoppas att mitt nästa inköp ska bli riktigt dyrt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 4 september 2008 Dela Postat 4 september 2008 Det där lät riktigt dyrt, Calle... :-)Själv ser jag till att stoppa undan pengen varje månad jag spart in på att sluta snusa, plus att jag gör lite små-affärer emellan varven och tjänar en liten hacka på det. Ibland tar jag en snutt från lönen om man har jobbat mycket övertid också. Till slut har man ett litet sparkonto som man kan nalla från när lusten faller på...Sedan gör det mycket att kolla runt på nätet efter billiga(re) prylar när man är på shoppinghumör. Det kan skilja förvånansvärt mycket faktiskt.När det kommer till det levande är det självklart en helt annan sak. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
HardStyler Postat 4 september 2008 Dela Postat 4 september 2008 Hemma kör vi med krona-för-krona-principen. Medan jag är inne i akvarieaffären sitter min fru och bläddrar i en broschyr från en juvelerare och hoppas att mitt nästa inköp ska bli riktigt dyrt.hahaha, det lät som en bra princip jag var förbi triton idag, å de hade fått in en massa kul, synd bara att man inte får köpa så mycke än å inte nog me alla fina koraller.. de va en skitsöt unge på typ 2 månader där ungens pappa (tror det va pappa) var me på saltträffen hemma hos dig Calle.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 4 september 2008 Dela Postat 4 september 2008 hahaha, det lät som en bra princip jag var förbi triton idag, å de hade fått in en massa kul, synd bara att man inte får köpa så mycke än å inte nog me alla fina koraller.. de va en skitsöt unge på typ 2 månader där ungens pappa (tror det va pappa) var me på saltträffen hemma hos dig Calle..Kul, Jag undrar vem det kan vara.Jag tror jag får hålla mig på behörigt avstånd från de nya korallerna. Min fru pratar fortfarande om vilket pärlhalsband hon ska har för min muräna. Bäst att låta den saken ebba ut så att man kan överblicka ekonomin Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 4 september 2008 Dela Postat 4 september 2008 hahaha, det lät som en bra princip jag var förbi triton idag, å de hade fått in en massa kul, synd bara att man inte får köpa så mycke än å inte nog me alla fina koraller.. de va en skitsöt unge på typ 2 månader där ungens pappa (tror det va pappa) var me på saltträffen hemma hos dig Calle..Den lycklige fadern heter Kjell. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 5 september 2008 Dela Postat 5 september 2008 Den lilla pärlan är faktiskt vår yngsta saltakvarist, hon har redan hållit på med saltvatten i 1 månad :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
HardStyler Postat 5 september 2008 Dela Postat 5 september 2008 Den lycklige fadern heter Kjell.aha! då vet jag Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
HardStyler Postat 5 september 2008 Dela Postat 5 september 2008 Den lilla pärlan är faktiskt vår yngsta saltakvarist, hon har redan hållit på med saltvatten i 1 månad :-)aaw, jag såg det.. hon verkade vara väldigt intresserad av akvarierna Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 5 september 2008 Författare Dela Postat 5 september 2008 Det har jag fortfarande.......... :-)Men vilka koraller du har!Jag läste i någon brittisk biltidning att den bil man skall ha om man vill impa på damer är Jaguar E-type Cab. Frågon är vilka koraller som gäller om man vill uppnå samma sak? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
HardStyler Postat 5 september 2008 Dela Postat 5 september 2008 Men vilka koraller du har!Jag läste i någon brittisk biltidning att den bil man skall ha om man vill impa på damer är Jaguar E-type Cab. Frågon är vilka koraller som gäller om man vill uppnå samma sak?jag läste en likadan svensk undersökning nånstans nångång där det stod att svenska kvinnor mest blev impade av bmws.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 5 september 2008 Dela Postat 5 september 2008 jag läste en likadan svensk undersökning nånstans nångång där det stod att svenska kvinnor mest blev impade av bmws..Det måste vara en lokalblaska i Botkyrka kommun ...:-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 5 september 2008 Författare Dela Postat 5 september 2008 Det måste vara en lokalblaska i Botkyrka kommun ...:-)Kan nog stämma.Men i Karlstad är det tydligen Chevrolet Astro som ger utdelning.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 5 september 2008 Dela Postat 5 september 2008 Om vi genast snabbt går in på bilspåret så känns det tryggt att jag har en någorlunda unik kvinna, som verkligen avskyr BMW. =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 5 september 2008 Dela Postat 5 september 2008 Kan nog stämma.Men i Karlstad är det tydligen Chevrolet Astro som ger utdelning....:-) - grejen är ju att man får in många karlstatöser i en Astro, tvekar dom ändå brukar jag nämna att jag känner dig - namedropping funkar fortfarande.......! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
HardStyler Postat 5 september 2008 Dela Postat 5 september 2008 Det måste vara en lokalblaska i Botkyrka kommun ...:-)hahaha precis nee, me jag tror inte på sån statistik, de brukar aldrig stämma Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.