Gå till innehåll

helt ny inom salt.


mrmugg

Rekommenderade inlägg

tjo.. nu har det gått ett tag sen sist jag skrev tänkte uppdatera lite.

min sista clown gick bort redan dagen efter. synd men hade nästan räknat med det.

har tagit nya prover på vattnet

salt 1.022

Ph 8

Nh4 0mg/l

No3 0-10mg/l

po4 0-0,1 mg/l

temp 25

har inte tagit fler värden.

dock så frodas mina koraller en hel massa och knapparna jag fick med mig hem från Da trucka förökarsig.

Även min valenciennea puellaris visar inga tecken på någon sjukdom alls. underligt då allt annat dog menar jag. men jag e glad som har den kvar då den är en fröjd i karet.

igår åkte en stor bobbit till himlen efter en hel del försök att ta den dit. så nu kan han gnaga sten hur mycket den vill.

hittade även i förgår en liten krabba som jag inte set för men nu vet jag vart han bor och ser honom varje dag. kul faktiskt, har inte fått någon bra bild på den än då den e skygg.

lägger upp lite bilder på det nya om en sväng

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 302
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 1 månad senare...

nu har jag hittat mig en ny korall dock är den såld till mig som något annat än vad den är.

det är en Galaxea Fascicularis med största säkerhet.

ska ta och läsa lite om den under dagen någon som har nån erfarenhet av denna?

har läst lite och inser att det är en lite elak korall som man ska vara försiktig med.

kan ju säga att det är långt ifrån vad butiken sa till mig. hummm

funderar lite på hur jag ska lösa detta om jag möjligen ska back med den eller om jag ska behålla den.

alla tankar e välkommna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Xenia och Galaxea kan låta likvärdigt om man har barn som man samtidigt ska hålla koll på. ;)

helt klart men faktum är att i stunden som jag var med och hämtade korallen med butiksinehavaren var min pojk med sin morbror. det var då det kom fram att det skulle vara en xenia. vet att jag ska veta bättre än så själv vid detta laget. så jag skyller inte på nån. det blir fel ibland boch nu e det bara att göra det bästa av det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

så nu är det äntligen beställt en ny ramp till tanken borde komma inom en vecka om allt går som det ska.

blev en armatur med 4 t5 54w ska väll räcka tycker jag.

kommer bilder med nya ljuset så snart det är på plats.

Har fortfarande kvar Galaxean i tanken men hoppas på att den far till nått nytt ställe snart någon som e sugen?

annars fungerar det fint nu inga prickar eller nått på mina Chromis vilket käns väldigt skönt med tanke på hur det gick senast med fiskarna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar för kaffet och titten idag.

Karet har stor potential att bli riktigt läckert i framtiden, det är enorm skillnad på bilderna och att se det live.

Bubbelkorallen började blåsa upp sig redan efter några minuter här hemma.

Du vet mitt nummer när du fått ordning på lyset, här finns sps att hämta då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

tjo nu e det jakt på g igen. har sett att en mithrax krabba som legat och lurat i tanken satt och betade på lite av min Xenia vilket inte e populärt. så nu blir det till att bygga nån slags fälla under eftermiddagen här och se om jag kan fånga in den. kan även medela att bristel wurm nr2 nu har åkt porslinskana.

nån med nått tips om fälla. hade tänkt mig PET flaske metoden med räka i. kan funka men man vet aldrig. nånsom vet nått altl av intresse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

idag är sonens kusin här och vi har härjat hela dagen blev ett besök på universeum med baren som faktiskt uppskattar det. kul att dom visar intresse.

sen bar det iväg till affär på hissingen och inhandla en mjukis. kommer med bild när den visar polyperna senare.

börjar bli riktigt fint i tanken nu tycker jag. Xenian från Da trucka gjorde susen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

HUmm nu på morgonen när jag tände tanken hittade jag ett tomt turbo skal jag förmodar att det är pistolräkan som har gjort det men är det möjligt att han äter turbosar. alla andra turbosar och allt annat i tanken verkar må bra. sak ta nya vatten prover idag för att se att det inte är något som står helt galet till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Äter din Mithrax xenia, så lär den nog inte gå på en räka.

Man bör agna med det man ser att den äter.

Fast, å andra sidan kanske din pistolräka hittar in i flaskan ifall du agnar med räka. :)

det e sant men han har vart på räka när jag lagt ner det vid honom. får jaga vidare men ut ska han iaf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser ju ut att växa på lite.

Är det bara jag eller är det nytt lyse?

nej sorry det är nog faktiskt bara du. den armatur jag beställt kommer inte fören i mitten av september tyvärr om jag inte hittar nån annan vill säga för en nice slant.

men växer gör det, Xenian jag fick har tat sig riktigt bra och frodas.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nu blir det lite nya grejer. kommer köra ett litet 60L kar riktigt lowtec hemma, blir bara LS sand och så ska det få gotta till sig för att lite senare skicka ner lite knappar och nått annat skoj. troligen inte någon fisk. får se vart det bör hän

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

här kommer an bild på nya tanken. har fyllt på med salt.

kommer ympa fråm mitt stora kar senare men u får det lösa sig och så ska jag fixa en påse sand och lite LS.

just nu e inte så mycket planerat med karet.

kanske nå som har nån rolig ide.

har funderat på nån lite kul fisk kanske.

kommer förmodligen skicka ner lite Xenia och nån eupyllia,en del knappar knapper som fyller bra. har funderat på anemon och clown men asså det finns roligare saker.

alla ide´r e välkommna

post-4350-14468917746607_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

ja nu var det ju ett tag sen man uppdaterade sidan. här har det hänt lite grejer iaf det sista. har nu äntligen införskaffat mer ljus till tanken. så nu har jag 4x54w t5 blev en sjuk skillnad när jag krämade på med 2st marin.

sen har jag även skaffat en nice krabat till tanken.

det sista blev en Diadema setosum. helt klart mycket intressant.

har hört att den går fram som en ångvält men tycker att den har sköt sig fint hittills.

ska se om jag kan få lite bilder och kanske nån ny film under morgondagen.

Annars frodas det fint i tanken., xenian bara blir mer och mer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...