HardStyler Postat 7 februari 2009 Postat 7 februari 2009 Vet inte om det är rätt dek av forumet jag placerat denna tråd i, men nu får det bli så!Nu är det så att vi älskar att dunka hög musik hemma, och en tanke har slagit mig, kan fiskarna/djuren i akvariet påverkas/störas av den höga basen? Alltså inte bara av ljudet utan även av vibrationerna från baslådan? Vet inte hur man bäst beskriver hur högt vi spelar, men om man säger så att man känner vibrationerna i golvet i resten av lägenheten... Någon som har något vettigt svar? Citera
Wiking Postat 7 februari 2009 Postat 7 februari 2009 Det är klart att vibrationerna även fortplantar sig i karet. Hur det påverkar djuren är dock svårare att uttala sig om. Citera
jens karlskrona Postat 7 februari 2009 Postat 7 februari 2009 Det är hyffsat turbulent på reven under vattenytan, så bara spela du på. Citera
Virse Postat 7 februari 2009 Postat 7 februari 2009 Det är hyffsat turbulent på reven under vattenytan, så bara spela du på.Du vill inte utveckla lite? Vad har ljudeffekt med turbulent vatten att göra? Citera
petrol Postat 7 februari 2009 Postat 7 februari 2009 Har du någon gång dykt vid kusten så är det allt utom tyst kan jag tala om. Citera
stigigemla Postat 7 februari 2009 Postat 7 februari 2009 Jag spelar rätt högt ibland när det är livekonserter på tv. 100 - 105 dBA har jag mätt men fiskarna reagerar inte det minsta. Citera
crille Postat 7 februari 2009 Postat 7 februari 2009 mina clowner börjar dansa när jag spelar högt:död: Citera
Wiking Postat 7 februari 2009 Postat 7 februari 2009 Klassisk musik borde passa bättre än dunka dunka. Okey, Jean-Michel Jarre tycker säkert fiskarna om också. Citera
crille Postat 7 februari 2009 Postat 7 februari 2009 tedb brukar spela rammstein för korallerna, dom har fått jättefin färg:) http://www.myspace.com/rammstein Citera
Wiking Postat 7 februari 2009 Postat 7 februari 2009 Herrejösses sicken jäv...... skit. Inte undra på att hans koraller växer åt alla håll så det bara knakar om det. Citera
Coralkiller Postat 8 februari 2009 Postat 8 februari 2009 ja du behöver nog inte oroa dig! lägg dig i badkaret o låt någon tömma i hinkar med vatten =)ggr:a det med 10 så har du en uppfattning om revet dom kommer ifrån! =) Citera
Coralkiller Postat 8 februari 2009 Postat 8 februari 2009 Frugan spela backstreetboys...................... allt dog!därför jag har en nyuppstartad burk nu =) Citera
Benighted Postat 8 februari 2009 Postat 8 februari 2009 Frugan spela backstreetboys...................... allt dog!därför jag har en nyuppstartad burk nu =)Ugha, det kan man ju förstå, inte många levande varelser som klarar av BSB. Men som alla säger, tror du nog mer behöver oroa dig över grannarna om golvet vibrerar än över djuren i karet, då brytande vågor låter som ett smärre godståg Citera
saltbjörkan Postat 8 februari 2009 Postat 8 februari 2009 Ugha, det kan man ju förstå, inte många levande varelser som klarar av BSB. Men som alla säger, tror du nog mer behöver oroa dig över grannarna om golvet vibrerar än över djuren i karet, då brytande vågor låter som ett smärre godståg var också min första tangke mina grannar hadde fått flipp om jag dragit igång sterion på så hög volym Citera
Vandal Postat 11 mars 2009 Postat 11 mars 2009 jag har för vana att stå vid mina skivspelare och dunka techno åtminstone en timme om dan, (grannarna svarar med att titta på äventyrsfilm på sin jordbävningshemmabio) men fiskarna har aldrig brytt sig... Citera
Benighted Postat 11 mars 2009 Postat 11 mars 2009 jag har för vana att stå vid mina skivspelare och dunka techno åtminstone en timme om dan, (grannarna svarar med att titta på äventyrsfilm på sin jordbävningshemmabio) men fiskarna har aldrig brytt sig...Glad att jag inte bor i samma hus som ni... skratt.. stackars dom grannar som vill ha det tyst när två håller på Citera
Vandal Postat 13 mars 2009 Postat 13 mars 2009 om grannarna vill ha det tyst får de väl säga till istället för att försöka överrösta... jag ser dock inte nåt problem i att spela musik hemma så länge det inte är på obekväma tider... Citera
nike83 Postat 13 mars 2009 Postat 13 mars 2009 resultatet av att tv:n stod på förra veckan när Melodifestivalen var igång och Caroline Af Ugglas sjöng: 3 st självmordsförsök (2 clowner och jag) och 2 självmord ( en kejsare och en kirurg) Citera
Benighted Postat 13 mars 2009 Postat 13 mars 2009 resultatet av att tv:n stod på förra veckan när Melodifestivalen var igång och Caroline Af Ugglas sjöng: 3 st självmordsförsök (2 clowner och jag) och 2 självmord ( en kejsare och en kirurg)Finns mycket mindre plågsamma sätt att ta livet av sig än melodifestivalen! Något sådant får man inte ens av misstag ha på. Citera
DaTrucka Postat 13 mars 2009 Postat 13 mars 2009 Finns mycket mindre plågsamma sätt att ta livet av sig än melodifestivalen! Något sådant får man inte ens av misstag ha på.Snälla, snälla, snälla... Kan du inte tala om detta för min fru med. En annan blir tvingad å kolla på eländet med. För husfridens skull så blir det en vända till imorgon, sen dröjer det äntligen ett år igen.Jag kan rocka loss rätt bra med ibland, gärna 80tals hårdrock. Har inte märkt något negativt i karet jag heller. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.