Gå till innehåll

Saltvattensakvarium + hög musik ?


HardStyler

Rekommenderade inlägg

Vet inte om det är rätt dek av forumet jag placerat denna tråd i, men nu får det bli så!

Nu är det så att vi älskar att dunka hög musik hemma, och en tanke har slagit mig, kan fiskarna/djuren i akvariet påverkas/störas av den höga basen? Alltså inte bara av ljudet utan även av vibrationerna från baslådan? Vet inte hur man bäst beskriver hur högt vi spelar, men om man säger så att man känner vibrationerna i golvet i resten av lägenheten... Någon som har något vettigt svar? :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Frugan spela backstreetboys...................... allt dog!

därför jag har en nyuppstartad burk nu =)

Ugha, det kan man ju förstå, inte många levande varelser som klarar av BSB. :nuke:

Men som alla säger, tror du nog mer behöver oroa dig över grannarna om golvet vibrerar än över djuren i karet, då brytande vågor låter som ett smärre godståg :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ugha, det kan man ju förstå, inte många levande varelser som klarar av BSB. :nuke:

Men som alla säger, tror du nog mer behöver oroa dig över grannarna om golvet vibrerar än över djuren i karet, då brytande vågor låter som ett smärre godståg :)

var också min första tangke mina grannar hadde fått flipp om jag dragit igång sterion på så hög volym Banana man

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
jag har för vana att stå vid mina skivspelare och dunka techno åtminstone en timme om dan, (grannarna svarar med att titta på äventyrsfilm på sin jordbävningshemmabio) men fiskarna har aldrig brytt sig...

Glad att jag inte bor i samma hus som ni... skratt.. stackars dom grannar som vill ha det tyst när två håller på ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

resultatet av att tv:n stod på förra veckan när Melodifestivalen var igång och Caroline Af Ugglas sjöng: 3 st självmordsförsök (2 clowner och jag) och 2 självmord ( en kejsare och en kirurg)

Finns mycket mindre plågsamma sätt att ta livet av sig än melodifestivalen! Något sådant får man inte ens av misstag ha på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Finns mycket mindre plågsamma sätt att ta livet av sig än melodifestivalen! Något sådant får man inte ens av misstag ha på.

Snälla, snälla, snälla... Kan du inte tala om detta för min fru med. En annan blir tvingad å kolla på eländet med. För husfridens skull så blir det en vända till imorgon, sen dröjer det äntligen ett år igen.

Jag kan rocka loss rätt bra med ibland, gärna 80tals hårdrock. Har inte märkt något negativt i karet jag heller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...