Gå till innehåll

RSM 130 från första dagen


alex t

Rekommenderade inlägg

stäng av en pump i taget och låt det gå ett par timmar o se om det lättar..

måste kunna hitta boven till bubblorna ganska enkelt med lite metodiskt sökande.

mvh manne

det kommer bubblor när jag sätter på pump nr 2...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 264
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Nej då kommer det bubblor. pump nummer 2 (närmast skummaren) ger bubblor... fattar inte varför.. är det ngt fel på den?

Nu när jag stängde av pump 2 så försvann ca 60 % av bubblorna...

Är galler-luckan mellan display delen och sumpen helt öppen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den är öppen helt, vita filtermassan borta sedan början, jag har gjort allt som står på andra trådar, och allt har gått bra till nu när jag ökade luften till skummaren. Glömde helt bort att jag stängde av luften........

Det är just när pump 2 startar då det händer och även om den går ensam...

Nu är pump 1 bar på och visst det bubblor men inte lika mycket som den andra...

Men klarar sig djuren där inne med bubblor? det borde de väl göra? malawisar gör det :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den är öppen helt, vita filtermassan borta sedan början, jag har gjort allt som står på andra trådar, och allt har gått bra till nu när jag ökade luften till skummaren. Glömde helt bort att jag stängde av luften........

Det är just när pump 2 startar då det händer och även om den går ensam...

Nu är pump 1 bar på och visst det bubblor men inte lika mycket som den andra...

Men klarar sig djuren där inne med bubblor? det borde de väl göra? malawisar gör det :)

Har du tillräckligt med vatten i karet - alltså är det rätt nivå i sumpen när du kör båda pumparna?

Om det är så att pump 2 blåser bubblor oavsett om båda pumparna går eller om den går ensam så skulle jag ta ut pump 2, provköra lite i en hink o se om det är något uppenbart fel på den. Ta tillbaka den pumpen till affären i värsta fall.

Det du har i karet nu klarar sig nog med bara en av pumparna igång. Jag skulle tänka mig att skummning är viktigare för att syresätta vattnet än att du absolut måste flåsa runt vattnet med full fart.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kör över natten med bara pump1 igång så du ser om bubblorna försvinner helt.. gör dom det så

plocka ut pump2 o se om du kan se något fel på den.! den måste smygsuga luft på något sätt.

mvh manne

Men varför fick jag inga bubblor när skummaren inte fick luft?

då funkade bägge pumparna, och jag hade inga bubblor..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så igår rengjorde jag filtermassan helt, stängde av pump 2 och lät det var över natten.

På morgonen var alla bubblor borta.

Jag satte på pump 2 och bubblorna kom tillbaka men långt ifrån lika mycket som igår. Nu kommer det ut lite men helt ok och vad jag förstår är detta normalt för RSM... även om jag kollade på brommas 2 kar och de har inte enda bubbla....

Vi får se nu vad som händer...

Allt lever i alla fall... :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vilka fler koraller tycker ni att jag ska köra med?

Måste juh köpa ngt mer fyller år på fredag och ska ha cocktailfest hemma med en massa vänner och några samarbetspartners.. man måste juh imponera :)

tänkte på en Eyphyllia till clowner om de vill ha en... vad mer kan man ha nu så här i starten?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...