Wiking Postat 23 juli 2009 Dela Postat 23 juli 2009 Jag gillar verkligen det sättet som bilder nu visas på. Stora och fina bilder med blädderfunktion, perfekt.Jag noterar dock att små skavanker att halvtaskig skärpa avslöjas omedelbart. Det blir till att lägga lite extra energi på framtida fotograferande. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 23 juli 2009 Författare Dela Postat 23 juli 2009 (ändrat) Jag gillar verkligen det sättet som bilder nu visas på. Stora och fina bilder med blädderfunktion, perfekt.Jag noterar dock att små skavanker att halvtaskig skärpa avslöjas omedelbart. Det blir till att lägga lite extra energi på framtida fotograferande.Den nyheter heter Lightbox viewer for attached images Attachment Viewing LightboxClicking on an attached image will now open a lightbox rather than open a new window, with the image scaled to fit the browser viewport. A click on the image in the lightbox will open it in a new window as before. Ändrat 23 juli 2009 av wrang Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 23 juli 2009 Författare Dela Postat 23 juli 2009 Tack för ni hjälpte mig med ett fel jag ej sett innan då man kör med mindre upplösning på skärm eller telefon.Jag byter design men ändå samma så ett litet hopp igen å jag hoppas att man fått med allt i den nyare designen.var vänliga att uppdatera era browsers och töm cookies för att få det att bli som jag ser det Beklagar det inträffade Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 23 juli 2009 Dela Postat 23 juli 2009 Sådär ja, nu är allt frid o fröjd tills jag hittar nått mer Nej nu när jag skrev så ser jag att felet är flyttat till tråd sidorna istället! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 23 juli 2009 Författare Dela Postat 23 juli 2009 Sådär ja, nu är allt frid o fröjd tills jag hittar nått mer Bra är det så det funkar nu då?Är ganska tung i huvudet nu med detta då jag suttit 16h totalt å bara grejat så var snäll... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 23 juli 2009 Dela Postat 23 juli 2009 Hehe var bara ett skämt men fattar inte varför det blev så i trådarna nu istället för där det var innan?Ps: Wrang du gör ett superjobb ville bara tillägga det Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 23 juli 2009 Författare Dela Postat 23 juli 2009 Ingen fara. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 23 juli 2009 Dela Postat 23 juli 2009 Nu ser jag nått, det är bara i denna tråden där det sticker ut på kanterna och det är för ditt inlägg wrang med bilden på fotografen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 23 juli 2009 Författare Dela Postat 23 juli 2009 Japp det finns ingen skala ner funktion så postar man en bild från en annan URL som är större än "din" skärm så kommer dessa bilder sticka ut. Så var det även innan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-=Mr_B=- Postat 23 juli 2009 Dela Postat 23 juli 2009 Tummen upp för dig Wrang. Sjukt mycket jobb, för så få användare, och snabbt går det med. Du ska ha ett stort jäkla tack.B! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 24 juli 2009 Författare Dela Postat 24 juli 2009 efter kommer-Solå då ligger jag å latar mig med annatKänns även som om hela sidan går fortare Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 24 juli 2009 Dela Postat 24 juli 2009 Sidan går absolut mycket fortare, det är ingen tvekan om det. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Slanten Postat 24 juli 2009 Dela Postat 24 juli 2009 Håller med att sidan blivit mycket bättre, snabbare och snyggare! Funktionen med taggar är ett lyft också. Så det hemska dygnet med SG-abstinens är redan glömt och förlåtet Bra jobbat Wrang! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 24 juli 2009 Dela Postat 24 juli 2009 Jag tror nog vi kan fastslå att sidan laddar snabbare nu. Genom att använda statistik från mywebcheck som tas var 10:e minut över dygnet, syns en förbättring. Testmjukvaran tar sin utgångspunkt i Järfälla och testar svarstiden mot servern i Karlskrona, vilket borde vara ett avstånd som speglar snittet av forumets medlemmar.Nedan visas en typisk dag i maj:Och nedan visas de senaste 24 timmarna: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 24 juli 2009 Dela Postat 24 juli 2009 Nu när vi har smakat på den nya designen och förbättrade serverprestandan, kan vi passa på att presentera de nya funktionerna i den nya versionen av forumprogramvaran. Dessa är i korthet följande: Taggning av trådar Taggning av en tråd är ett sätt att komplettera sökfunktionen. En trådstartare kan ange en eller flera taggar vid skapandet av tråden, typ nyckelord som speglar trådens tema. Andra läsare av tråden kan sedan komplettera tråden med ännu fler taggar. Sökfunktionen har nu blivit kompletterad med en möjlighet att göra en s.k. taggsökning. Taggmolnet blir då synligt, se exempel nedan. Varje medlem som klickar på en av taggarna finner dels alla trådar som nämner denna tagg, men bidrar också till taggmolnet så att andra läsare ser vilka sökbegrepp som varit vanligast senast. Sociala grupper Vad är en social grupp? En social grupp är en grupp människor som vanligen har ett särskilt intresse eller något annat gemensamt. Den erbjuder ett sätt att kommunicera mellan medlemmar samt dela foton eller andra bilder. Du kan komma till listan via länken "Social grupper" i din kontrollpanel. I listan med sociala grupper visas alla grupper som har skapats Hur kan jag gå med i en grupp?För att bli medlem i en grupp klickar du på gruppnamnet och sedan på "gå med i grupp". När du har gått med i en grupp kommer dess namn att visas i din profil. Du måste vara inloggad och registrerad medlem för att delta i grupper. Kan jag skapa min egen sociala grupp?Som registrerad medlem kan du skapa din egen sociala grupp. Gå till grupper och klicka på "Skapa en ny grupp". Fyll i rubrik och beskrivning för din grupp välj sedan typ. Uppgraderad medlemsprofil Det får nu att skriva ett ”besökarmeddelande” eller i ”gästboken” i varje medlems profil. Se exempel nedan: Det finns flera nya funktioner i medlemsprofilen, t.ex. en möjlighet att lägga upp sina kontakter för snabbare åtkomst till deras medlemsprofiler och gästböcker. Inbyggt Attachment viewing lightbox När du klickar på en bifogad bild öppnas en lightbox istället för ett nytt fönster, där bilden skalas för att passa användarens webbläsare. Genom att klicka på bilden ännu en gång öppnas den i ett nytt fönster.Sedan finns det ytterligare en del småsaker, men dessa märker ni av med tiden Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 25 juli 2009 Författare Dela Postat 25 juli 2009 Blogga detta inlägg:det finns en liten ikon vid sidan av snabbsvar knappen Klickar man på denna så kommer man vidare in i sin blogg och inlägget blir en citatdel i din egna blogg.Att redigera sin profil i flikarnaNär man är inne i sin profil så kan man lättare redigera sin textKlicka på ikonen som är en penna Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Cosmo Postat 25 juli 2009 Dela Postat 25 juli 2009 Snygg sida! Bra jobbat alla inblandade!Martin Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan2x Postat 25 juli 2009 Dela Postat 25 juli 2009 Fick upp denna text när jag skulle redigera min taggar, kan läsa texten men det fattas åäö/Johan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 25 juli 2009 Dela Postat 25 juli 2009 Tänkte på vart tog medlemskartan vägen? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Benighted Postat 26 juli 2009 Dela Postat 26 juli 2009 En sak som jag upptäckt är att information som förut syntes i den lilla presentationen av personen till vänster på varje inlägg saknar en del information som fanns förut, som förnamn och akvariestorlek. Ingen stor sak men var trevligt när det fanns Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 26 juli 2009 Dela Postat 26 juli 2009 Tänkte på vart tog medlemskartan vägen?Tydligen är det så att personen bakom medlemskartan inte längre underhåller just denna programvara, så dessvärre är inte kartan längre kompatibel med nyare versioner av vBulletin.På marknaden finns ännu mer moderna medlemskartor, baserade på Google Maps, och jag hoppas att det snart kommer en sådan version som vi istället kan koppla in på forumet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 26 juli 2009 Författare Dela Postat 26 juli 2009 Fick upp denna text när jag skulle redigera min taggar, kan läsa texten men det fattas åäö/JohanFixatEn sak som jag upptäckt är att information som förut syntes i den lilla presentationen av personen till vänster på varje inlägg saknar en del information som fanns förut, som förnamn och akvariestorlek. Ingen stor sak men var trevligt när det fanns Fixat Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 27 juli 2009 Dela Postat 27 juli 2009 Tillbaks på jobbet med allt vad det innebär, så måste man ju surfa in på SG, men får ett mysko fel när jag använder Firefox 3.5.1, forumets logga syns inte och texten får ett konstigt läge. Bifogar en bit av en skärmdump för att höra ifall det är fler som upplever samma problem?Kan tillägga att jag inte upplever felet i IE8 eller där hemma där jag enbart kör med FF. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 27 juli 2009 Dela Postat 27 juli 2009 jag kan inte se bilder helt plötsligt....... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 27 juli 2009 Författare Dela Postat 27 juli 2009 Funkar för mig med FF 3.5.1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.