Gå till innehåll

Ny server och ny design ny programvara


Rekommenderade inlägg

  • Svar 103
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Kom precis hem har vart borta men jag prickar av ev fel eftersom.

/C

Ser bra ut, laddas snabbt och uppdateringar är ju alltid av godo. :)

Bra jobbat!

:::EDIT:::

Längst upp på sidan står det "X Nya inlägg inlägg".

Bilder i annonserna fungerar inte längre.

Letar efter detta fel

Skall sitta med webbhotellets tekniker imorgon Torsdag å rätta till detta med annons bilderna

Blir nog riktigt bra det här! +++++ för designen!

Märkte dock att bilder för annonser inte visas. Samt att länken till användarnas galleri i trådarna inte fungerar.

Se ovan

Länken är fixad

Förr har man kunnat klicka på länken "Nya inlägg" eller något sådant, under ens namn uppe till höger, även när man är inne i en tråd, den länken och den undre menyraden är borta numera.

Se ovan om felet. jag testade innan å rätta till detta men ändå blev det fel glömde att aktivera den igen

Vi moderartorer vill visa vår tacksamhet för det jobbet Wrang har hjälp oss med! TACK!!!! -respekt-respekt-respekt

Tackar det har vart lite svettigt med denna uppdatering. box.se har gjort ett bra jobb tycker jag å verkligen ställt upp för sidans problem

Snyggt ... Finner inga andra ord men bra jobbat alla inblandade...

Tackar

Det här blev riktigt bra!

Snyggare,frächare och bättre bildvisningar.

Är det som det känns eller visas bilderna med bättre kvalité.

Upphottade bilder lite annorlunda deisgn kan göra det hela också

Snyggt! Vem har gjort den nya loggan?

Jag har gjort den.

Underbart snygg den blev!!! bra jobbat!!!

Tackar

Nu kanske jag har missat nån form av information om just det här men, min gamla länk www.saltvattensgiuden.se länkas till ett företag om hemsidor. men skriver man saltvattensgiuden.se så kommer man in.

Sidan ligger på www.box.se kan vara så att du blev skickad dit. Sidan blev ompekad idag Onsdag så det är som jaken skriver att det kan ta en stund innan allt är uppdaterat rätt.

Nu har kah lite mer att bita i men målet var att få igång sidan så fort som möjligt, vet att det blir abstinens besvär men till slut så...

Det finns några nyheter som kommer precenteras senare men tanken var med uppdateringen:

-Att få igång prenumerations delen igen då sidans IP nummer var svartlistad.

Lösning Ny bättre server och nytt IP nummer

-Div buggar som uppkom vid snabbsvar å redigering.

Lösning. Nyare design som ev hittat felen jag ej kunde hitta själv och nyare program version av forumet.

Tills igen

/C

Ps en nyhet.

Taggar i inläggen för att det lättare skall hitta då man söker i forumet.

Vad är taggar?

Taggar är ett användbart sätt att söka efter ämnen med liknande ämne och innehåll. Detta kompletterar det vanliga söksystemet, vilket enbart söker efter särskilda ord eller fraser och/eller inlägg av specifika användare.

För att använda taggar lägger du till ord eller fraser till ämnen för att hjälpa till att beskriva innehållet. Till exempel, om det handlar om "fotografering" kan du lägga till taggen "fotografering" till tagglistan. Men du kan också lägga till taggar som "digital bild" och "kamera" (givetvis beroende på innehållet i ämnet).

Detta kommer att kategorisera detta ämne med alla andra ämnen som har matchande taggar, oavsett om de har ordet "fotografering" i sig.

Vem lägger till taggarna?

Taggar läggs till i ämnet av användaren som startade ämnet. Andra användare kan också ha möjligheten att lägga till eller ta bort taggar.

Hur använder jag taggar?

Taggar visas i en ruta nästan längst ner på ett ämnes sida. Att klicka på en tagg kommer att visa dig andra ämnen som har samma tagg - som kan vara besläktade. Genom att klicka på ordet "Taggar" överst i rutan kommer du till en översiktsida med ett "taggmoln".

Detta moln låter dig se vilka taggar som ä mest populära - desto större ord, desto fler gånger har det använts i ämnen på forumet. Det finns också ett annat taggmoln på sidan för avancerad sökning som visar de taggar som det har sökts efter (eller klickats på) mest.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack än en gång för ditt arbete, Christian!

Jag får be att få påminna om att vi nu alltså ligger på en ny server, vilket ger två uppenbara fördelar:

  • Mindre risk för driftstörningar framöver
  • Nytt IP-nummer, vilket gör att vi kommer bort från problematiken med att våra utsända mail började fastna i diverse spamfilter.
    Igår sände vi ut ett mail till alla de ca 700 medlemmar som varit inloggade den senaste veckan med besked om att vi skulle komma upp igen idag. Resultatet var att INGA av dessa 700 mail studsade pga spamfilter. Däremot kom 7 mail tillbaka pga att e-postadresserna inte existerade. Glöm inte att hålla era e-postadresser uppdaterade så att andra medlemmar kan sända e-post till er! (Ni 7 medlemmar kommer att få PM med önskan om att uppdatera e-postadresser)

Ni som på sistone haft problem med mail och prenumerationsfunktioner kan gärna testa om att funkar som det ska för er nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Synpunkt.

Alla länkar som ligger under annonsören informerar borde kanske öppnas i ett nytt fönster eller i en ny flik. Det finns vissa länkar eller annonser som jag får upp i samma flik som SG.

Det var det!

Annars är det ett sk't bra jobb ni har gjort med sidan.....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har nu suttit med support på webbhotellet och överfört gamla filer och satt rättigheter för serven så de bilder som fanns under annonsdelen är inlagda.

Så nu skall de bilder som fanns innan vara inlagda på annons delen

Synpunkt.

Alla länkar som ligger under annonsören informerar borde kanske öppnas i ett nytt fönster eller i en ny flik. Det finns vissa länkar eller annonser som jag får upp i samma flik som SG.

Man kan tyvärr inte ställa in detta men _blank (nytt fönster) funktionen för länkarna så det är samma som innan

/C

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Undrar om delar av sidan är satt till en fixerad bredd, medans resten inte är, och det är det som orsakar det för dig. Jag ser inget liknande, men sitter samtidigt på 1680x1080, så det som inte får plats i bredd finns knappt...

Märkligt är det dock.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Möjligt att den nya forumdesignen är anpassad till "minst" 1280x1024, och att någonting på huvudsidan har en fast mini storlek som ställer till det.

Wrang borde kunna svara på det, och om det finns ett alternativ, så heter det antagligen "annat skin" till forumet.

Om det är som det låter, så gör det antagligen även sidan väldigt tråkig att navigera med telefoner osv...

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Möjligt att den nya forumdesignen är anpassad till "minst" 1280x1024, och att någonting på huvudsidan har en fast mini storlek som ställer till det.

Wrang borde kunna svara på det, och om det finns ett alternativ, så heter det antagligen "annat skin" till forumet.

Om det är som det låter, så gör det antagligen även sidan väldigt tråkig att navigera med telefoner osv...

B!

Hejsan. Ser en stor bugg men håller på att fixa detta får bygga om till ett ny design såg detta ikväll att allt blir förskjutet.

:död:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...