Gå till innehåll

Ny server och ny design ny programvara


Rekommenderade inlägg

  • Svar 103
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Funkar för mig med FF 3.5.1
Inga konstigheter här heller, FF 3.5.1...

Jag har idag uppdaterat allt jag kan komma på, men problemet på jobbdatorn kvarstår.

Jag får väl nervärdera mig och bita i det sura sviskonet och köra på IE istället... Örk.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det är ju inte alla bilder som jag inte kan se .......men bilder jag vet att jag har sett syns inte längre.....bla bilder på artregistrets första sida

Nu är ikonerna tillbaka i artikel & artregistret

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade samma problem på förra sidan, men jag undrar varför man inte kan söka på ord med 2 bokstäver tex: Kh.

Sällan eller aldrig sökbart med endast 2 bokstäver. En del lite smartare sökmotorer godkänner mellanslag före, eller / och efter, eller citationstecken runt det hela, fast om någon av dessa "work-arounds" fungerar här vet jag inte. Oavsett så är det för att avlasta sökfunktionen, det kan bli löjligt många träffar om man bara söker på 2 bokstäver.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När det gäller sökning ställer man in vilken minsta ordlängd man vill ha. För närvarande är denna inställd på 3 tecken. Jag tror inte vi ändrade på detta i samband med att vi uppgraderade programvaran.

När man använder vBulletins standardsökning begränsar detta alternativ storleken på indexerade ord. Ju mindre detta tal är, desto större blir ditt sökindex och följaktligen även din databas.

När man använder fulltextsökningen begränsar detta alternativ storleken på ord som man kan söka efter. Mindre ord tar längre tid att söka efter då de är mer vanliga. MySQL:s fulltextsökning har även sitt eget minimum för ordlängd och måste också ändras på servernivå.

En möjlighet att komma runt begränsningen på 3 tecken är som sagt att använda tecknet "*" som joker.

En annan möjlighet är att manuellt lägga in ett antal ord med endast 2 tecken i sökmotorn som är vanliga sökbegrepp. Jag har nu manuellt lagt in kh, mg, ca, ph, cl och na. Risken är dock att man kan få väldigt många orelevanta träffar på att bara söka på två bokstäver. Vi kan ju testa.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vet jag inte om jag har ngn idiot inställning men får mail om varje tråd jag svarat i så fort dem blir uppdaterade så ca 25-50mail om dagen ifrån sg.

Går det att stänga av den funktionen på ngt smidigt sätt?

Under menyvalet 'Kontrollpanel' så finns det ytterligare ett menyval i vänsterkanten som heter Redigera Alternativ. Där har du lite olika inställning för Prenumerationer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

När jag klickar på bilden för att se större bilder, så laddas bilden aldrig. Öpnnar jag bilden i en ny flik öppnas den direkt. Jag kör med Mozilla om det har något med saken att göra. Hade inte detta problem innan uppdateringen.

Annars är uppgradering snygg och bra! :smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kan ingen fixa så kategorin "övrigt" blir lika bred som alla andra lite irriterande hehe

Går även inte att lägga till länkar i länkregistret.

Nej den sköter detta automatisk. Har letat efter vart man sätter in bredden men utan resultat har frågat andra om detta men hittar ej vart man sätter in detta så det får vara som det är

Tack. Nu skall det vara fixat och funkar. se länken dfddf

ett minus dock ... försöker att ladda upp en advatar ... men funkar inte ,.. den är mindre än rekomenderat till å med fixat så det är lika stor som 150x150 men det går inte ,...

gör jag fel eller är det strul med den funktionen ?

Vet ej vad du gör men det funkar för mig med att ladda upp en ny avatar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...