Svante Olsson Postat 4 augusti 2009 Postat 4 augusti 2009 Karet har varit igång ett tag nu, får ta lite fler bilder, men här kommer lite från bygget!
_Manne_ Postat 4 augusti 2009 Postat 4 augusti 2009 Hej!ser relativt normalt ut , tills man ser kottarna på bild 4a. ska bli intresant o se hur detta fortlöper.!mvh manne
nike83 Postat 4 augusti 2009 Postat 4 augusti 2009 Hej!ser relativt normalt ut , tills man ser kottarna på bild 4a. ska bli intresant o se hur detta fortlöper.!mvh manneser inga kottar eller de kanske är något annat än kottar från träd? skulle vara intressant med lite fler information om karetriktigt snyggt! blir impad/avis!
_Manne_ Postat 4 augusti 2009 Postat 4 augusti 2009 ser inga kottar eller de kanske är något annat än kottar från träd? skulle vara intressant med lite fler information om karetriktigt snyggt! blir impad/avis!bilderna är nu ändrade, innan var där en bild med några barn i karet, så man såg hur pass stort det var.!mvh manne
Coralkiller Postat 4 augusti 2009 Postat 4 augusti 2009 bilderna är nu ändrade, innan var där en bild med några barn i karet, så man såg hur pass stort det var.!mvh mannedet kan ju ha varit väldigt väldigt små barn oxå ?? =)
Curtus Postat 4 augusti 2009 Postat 4 augusti 2009 Snyggt! Verkligen snygg helhet med möbeln! Vanliga trämöbler har en tendens att se tråkiga ut annars tycker jag!
Vargklo Postat 5 augusti 2009 Postat 5 augusti 2009 Verkligen snygg och intressant lösning!Jag skulle också gärna vilja ha en sump på undervåningen.Har du behandlat plywoodskivan som sitter på väggen i sumprummet? Du hade inte övervägt formplyfa istället? Bara för att hantera ev. fuktproblem från cementväggen bakom.
Svante Olsson Postat 18 augusti 2009 Författare Postat 18 augusti 2009 Det är en dubbel stenfot i ett gammalt hus, så det är bra isolerat i källaren. Här kommer lite bilder på karet idag.
Svante Olsson Postat 18 augusti 2009 Författare Postat 18 augusti 2009 Jag menade att det var bra ventilation i ett gammalt hus. Vet inte vad jag tämkte på när jag skrev!
Ricke Postat 18 augusti 2009 Postat 18 augusti 2009 Mäktigt, hur funkar det med kejsarna o korallerna?
Svante Olsson Postat 18 augusti 2009 Författare Postat 18 augusti 2009 Jag har testat mig fram och fått mycket bra hjälp. Dessa rör inte korallerna. Men det är klart att det går inte ha vad som helst i karet.
alex t Postat 19 augusti 2009 Postat 19 augusti 2009 Väldigt vackert!! Jag skulle ha koll på kejsarna dem kan få för sig bara en dag och rensa upp allt!!
Ted-m Postat 19 augusti 2009 Postat 19 augusti 2009 Super nice.Har du en lista på fiskar och annat du har i karet så du vet vad som finns?Kan ju vara svårt att få alla på bild men skulle vara kul att veta vad som lever i detta fina kar.
Morot Postat 19 augusti 2009 Postat 19 augusti 2009 Kanon fint!Kul med ett så fint akvarium så nära, hade varit kul att se live:)Jag har också tänkt att ha sumpen i källaren till mitt 780 L, men kan inte starta upp förrän om ca ett halvår pga renovering. Kan kanske be om lite hjälp i utbyte mot några feta hummrar i höst:) (inte med renoveringen, men med rördragning)
Svante Olsson Postat 19 augusti 2009 Författare Postat 19 augusti 2009 Det är bara att komm och hälsa på!
Svante Olsson Postat 19 augusti 2009 Författare Postat 19 augusti 2009 Shit vad jag är dålig på att stava, komma, skall det ju vara! Jag bor ju inte i Norrland.
Morot Postat 19 augusti 2009 Postat 19 augusti 2009 Shit vad jag är dålig på att stava, komma, skall det ju vara! Jag bor ju inte i Norrland.He he, ja, jag trodde du kanske kom norrifrån. Tack för inbjudan, ser verkligen fram emot att få se din tank.
Rekommenderade inlägg