BQGrogg Postat 16 augusti 2009 Dela Postat 16 augusti 2009 Här är en som jag inte vet vad det är för någon, men om någon vet så berätta gäna. ursäkta för dålig bild. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 16 augusti 2009 Dela Postat 16 augusti 2009 Vilka gryma bilder du tar bengan....helt sanslöst Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alex t Postat 18 augusti 2009 Dela Postat 18 augusti 2009 Min Catalaphyllia jardinei[ATTACH]35886[/ATTACH] Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Trollsvans Postat 19 augusti 2009 Dela Postat 19 augusti 2009 Echinophyllia (eller om det nu var Echinopora, blandar alltid ihop dom), och någon favid, preliminär gissning Favites eller Goniastrea, eftersom den är ganska lik Jakens startbild i denna tråd.Bägge köpta onamnade, så det finns ju många möjligheter. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 19 augusti 2009 Dela Postat 19 augusti 2009 Här kommer några bilder på mina LPSer ja iaf några av dom.Den sista bilden är på en bubbel som äter. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 20 augusti 2009 Dela Postat 20 augusti 2009 Missa en LPS så här kommer en bild till. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 29 augusti 2009 Dela Postat 29 augusti 2009 En till av mina. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ländström Postat 29 augusti 2009 Dela Postat 29 augusti 2009 Hej Kul att det finns fler som tycker att detta är kul, jag lägger till några också.//Tomas. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 29 augusti 2009 Dela Postat 29 augusti 2009 Den röda Gonioporan är så snygg! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 29 augusti 2009 Dela Postat 29 augusti 2009 Håller med Bengan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 29 augusti 2009 Dela Postat 29 augusti 2009 Höru Ländström!Vad är det för en sort på bild 3? Den var ju enastående läcker. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kjelle Postat 30 augusti 2009 Dela Postat 30 augusti 2009 Här är en som jag inte vet vad det är för någon, men om någon vet så berätta gäna. ursäkta för dålig bild.Det är troligtvis en "hundtandskorall" Cynarina lacrymalis Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ländström Postat 30 augusti 2009 Dela Postat 30 augusti 2009 Hej Den röda gonioporan kommer att usättas för ett fraggningsförsök och ev fraggar kommer att finnas till salu i Linköping om det är någon som är intresserad.3:an är en Cynarina lacrymalis.//Tomas. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 30 augusti 2009 Dela Postat 30 augusti 2009 Hej Den röda gonioporan kommer att usättas för ett fraggningsförsök och ev fraggar kommer att finnas till salu i Linköping om det är någon som är intresserad.3:an är en Cynarina lacrymalis.//Tomas.Intresse för snygga fraggar finns jämt i Linköping Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 30 augusti 2009 Författare Dela Postat 30 augusti 2009 Det är troligtvis en "hundtandskorall" Cynarina lacrymalisDe där "påhittade" svenska namnen får mig att rysa ända in i märgen. Varför inte använda enbart de korrekta latinska. Ett namnkaos likt det i USA med hittepånamn kan vi klara oss utan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 1 september 2009 Dela Postat 1 september 2009 Här kommer ett par till från mig:Favites "Red Eye"Lobophyllia Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 2 september 2009 Författare Dela Postat 2 september 2009 Här kommer en av mina LPSer.Pectiniaosäker på exakt vilken art dock.http://se.reeflex.net/tiere/642_Pectinia_paeonia.htm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 2 september 2009 Författare Dela Postat 2 september 2009 Precis som Christer har jag en favites i rött och grönt.Mitt foto återger färgerna skumt, råkade fota med blixt. Men snygg är den hur som helst. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 2 september 2009 Dela Postat 2 september 2009 Precis som Christer har jag en favites i rött och grönt.QUOTE]De är lika men ändå inte. Polyperna i din är kantiga och de gröna delarna är som stigar emellan. Medan polyperna på min är som runda öar med grönt hav emellan. Ja, jag lovar jag är nykter trots den beskrivningen..... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 2 september 2009 Författare Dela Postat 2 september 2009 Helt rätt Christer, helt lika är de inte. Jag har börjat prickmata min dagligen med fryst artemia och den växer så det knakar. I tillväxtzonerna blir den orange.Jag har även samma typ av "deepwater lobophyllia" (eller vad det nu kan vara) som du har och de gillar också att prickmatas. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 3 september 2009 Dela Postat 3 september 2009 Blastomussa merletiEchinopora lamellosaHydnophora exesaPavona cactus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 3 september 2009 Dela Postat 3 september 2009 [ATTACH]36510[/ATTACH]Blastomussa merleti[ATTACH]36511[/ATTACH]Echinopora lamellosa[ATTACH]36512[/ATTACH]Hydnophora exesa[ATTACH]36513[/ATTACH]Pavona cactusHmm, inte bara LPS:er kanske...... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 3 september 2009 Dela Postat 3 september 2009 Hmm, inte bara LPS:er kanske......Jo de är lps tro det eller ej Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mattias Postat 3 september 2009 Dela Postat 3 september 2009 C.lacrymalisP.sinousa??Favites abtidaGoniophora stokesiPhysogyra lichtensteini Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 3 september 2009 Dela Postat 3 september 2009 Jo de är lps tro det eller ej Där ser man. Levde i tron att Pavona är en sps. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.