Gå till innehåll

Bubble-Magus skummare


adddo

Rekommenderade inlägg

Hur funkar det då man beställer från HK med moms? Betalar man deras pris + moms och frakt och tull kostnad eller hur går det till egentligen.

Eller så håller man i hatten en stund och väntar på att butiken i Täby strax norr om Stockholm får in sina och köper därifrån.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 212
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Heh. Och någon här på forumet ansåg just APF600 som något av världens bästa skummare...? ;-)

Äsch det är väl ingen som kan påstå att Deltec APF600 är världsledande direkt :) Men Deltec APF600 kostar runt 4800kr medans du får en NAC6 för 700kr+frakt eller om man nu väntar tills dom kommer till Täby.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var nog mig ramq syftade på, och vad jag egentligen menade var nog det att på den tiden som jag använde min (runt 3 år sen) så var APF600 något av det bästa man kunde köpa i sin prisklass. Byggkvalité, prestanda och pris. Kostar väl för övrigt inte 4800kr utan snarare drygt 3600kr.

Men men...nu handlar det ju inte om det utan om ett nytt lågprismärke här i sverige. Om de nu presterar i samma klass som de lite dyrare märkena så är det ju bara att vara glad. Det enda man möjligen skulle kunna anmärka på är väl att de ser lite "lowclass" ut, men det verkar ju vara lite genomgående vad gäller mycket av prylarna som jänkarna använder till sina kar. Säkerligen är de lika bra som de saker vi använder, men det man ser på bilder på olika forum ger inte samma "kvalitéts-känsla" som det vi använder här. Kanske är det så fånigt som att de ofta inte använder grå PVC i sina installationer/teknik som skapar känslan av lågbudget...vet faktiskt inte...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var nog mig ramq syftade på, och vad jag egentligen menade var nog det att på den tiden som jag använde min (runt 3 år sen) så var APF600 något av det bästa man kunde köpa i sin prisklass. Byggkvalité, prestanda och pris. Kostar väl för övrigt inte 4800kr utan snarare drygt 3600kr.

Men men...nu handlar det ju inte om det utan om ett nytt lågprismärke här i sverige. Om de nu presterar i samma klass som de lite dyrare märkena så är det ju bara att vara glad. Det enda man möjligen skulle kunna anmärka på är väl att de ser lite "lowclass" ut, men det verkar ju vara lite genomgående vad gäller mycket av prylarna som jänkarna använder till sina kar. Säkerligen är de lika bra som de saker vi använder, men det man ser på bilder på olika forum ger inte samma "kvalitéts-känsla" som det vi använder här. Kanske är det så fånigt som att de ofta inte använder grå PVC i sina installationer/teknik som skapar känslan av lågbudget...vet faktiskt inte...

4865kr på pwss

http://www.pwss.se/product.php?productid=990&cat=520&page=1

Angående utseendet och saknaden av grå pvc så har ju världens dyraste skummarmärke (BK) har ju gjort sig kända för sin "färgglada" design ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

3695kr hos BioTed ;)

Japp...jag vet, och skrev faktiskt med det innan jag "suddade" den delen. BK känns dock så extremt välgjorda och lyxiga så bara det gör ju att man kanske vill betala lite extra...dock är jag den förste att erkänna att det är lite väl dyrt!

Menade inte att dessa måste vara sämre, men iallafall jag får intrycket av lite lågbudget. Men hade jag lite dåligt med pengar (vilket man iofs alltid har som arbetslös...) och var i behov av en ny skummare, så skulle jag säkerligen ta en titt på denna...men hade jag bra ekonomi skulle jag ta en BK alla dar i veckan trots 5-10x högre pris. Är nog extremt individuellt vad som känns lågbudget eller ej.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

3695kr hos BioTed ;)

Japp...jag vet, och skrev faktiskt med det innan jag "suddade" den delen. BK känns dock så extremt välgjorda och lyxiga så bara det gör ju att man kanske vill betala lite extra...dock är jag den förste att erkänna att det är lite väl dyrt!

Menade inte att dessa måste vara sämre, men iallafall jag får intrycket av lite lågbudget. Men hade jag lite dåligt med pengar (vilket man iofs alltid har som arbetslös...) och var i behov av en ny skummare, så skulle jag säkerligen ta en titt på denna...men hade jag bra ekonomi skulle jag ta en BK alla dar i veckan trots 5-10x högre pris. Är nog extremt individuellt vad som känns lågbudget eller ej.

Jag tänker inte sitta och propagera för bubble magus för jag får inte nåt för det. Men jag kan säga att min är väldigt välbyggd och inte med tanke på att de är kinaskummare.. utan hade det stått made in germany på plasten (precis som det gör på pumpen) så hade de fortfarande varit välbyggda och robusta. Vänta tills du får "klämma o känna" på en Bubble Magus så ska du se att de håller helt ok kvalite med europeiska mått mätt. Jag är övertygad om att BK skummarna håller extremt bra kvalite. Men inte i förhållande till det priset som de tar. :)

Ingen kan övertyga mig om att en BK verkligen är värd de 15-20 000 kronorna de kostar. Man får betala väldigt mycket för "prestigen" när man köper en BK, inget fel med det, jag skulle gärna ha en BK (om jag fick den).. Det är som med bilar.. man får betala en hel del "prestigepengar" när man köper en premiumbil.

Hursom så är BK inte rätt skummare för Bubble Magus skummarna att jämföras med.. snarare Deltec, H&A, Grotech, Fauna Marin osv

BK o Korallenzucht är ju lite i en klass för sig

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var nog mig ramq syftade på, och vad jag egentligen menade var nog det att på den tiden som jag använde min (runt 3 år sen) så var APF600 något av det bästa man kunde köpa i sin prisklass.

Sorry, det var egentligen inte menat att jag skulle få någon att känna sig träffad, men jag kunde bara inte låta bli när frågan ändå var på bordet... :-)

Det enda man möjligen skulle kunna anmärka på är väl att de ser lite "lowclass" ut, men det verkar ju vara lite genomgående vad gäller mycket av prylarna som jänkarna använder till sina kar. Kanske är det så fånigt som att de ofta inte använder grå PVC i sina installationer/teknik som skapar känslan av lågbudget...vet faktiskt inte...

Jänkarna är nästan värre i det segmentet. Ofta återfinns blå PVC "over there", men allra vanligast är den jättefula vita PVC:n som det byggs med. Urk... Men det är väl bara att titta på deras el-prylar. Säkringshållare och brytare skulle aldrig passera svensk (S)-standard.

Håller med om clown-färgerna. Vad är det för fel på att hålla en och samma färg genomgående?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har man en affär på ebay och tusentals + i omdömme så brukar man kunna lita på dem :)

Fish-street är helt ok. Kan saknas någon del här och där men de fixar fel jäkligt snabbt.

Försök er inte på att få saker skickade med 0 i värde för tullen är inte helt korkade.

Tricket är att be dem sätta ett pris som är rimligt men inte orimligt i deklareringen (har jag hört, jag skulle ju själv aldrig försöka fuska lol)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vågar man verkligen köpa från nåt ställe i Hong Kong och bara sätta in pengarna?

Nån här som har gjort det?

Skulle nog inte våga utan hellre köpa nåt i Sverige.

Jocke

Som sagt de kommer inom väldigt kort finnas att köpa i Sverige (Täby)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Off topic i och för sig. Men. Jänkarna har två gånger 55 volt i sina ledningar. Vi har 230 volt och nolla. Det ökar riskerna avsevärt.

Eeh... Vet inte var du fått den informationen men det närmaste jag kan härleda ovanstånde till är deras 120V två-fas system:

"Three-wire, 120/240 volt single phase power used in the USA and Canada is sometimes incorrectly called "two-phase". The proper term is split phase or 3-wire single-phase."
Sedan finns det mer roligt att läsa på:

http://en.wikipedia.org/wiki/Split_phase

speciellt stycket:

In the UK, electric tools and portable lighting at construction sites are sometimes fed from a centre-tapped system with only 55 V between live conductors and the earth. This system is used with 110 V equipment and therefore no neutral conductor is needed. The intention is to reduce the electrocution hazard that may exist when using electrical equipment at a wet or outdoor construction site. An incidental benefit is that the filaments of 110 V incandescent lamps are thicker and therefore mechanically more rugged and shock-resistant than 230 V lamps.

Det finns många lustiga elsystem "over there"...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Skaffa ny lokal (behåll den nuvarande) och öppna en spinoff butik "BM-outlet"?

Jag tycker det är klockrent att ni tagit hem BM över huvudtaget, det gör det enklare för de som vill ha en lite billigare variant, och inte vill gissa sig till vad den kostar. Visst, nakdelen är att även ni ska tjäna ett par tior, men så är det ju alltid. Nu hoppas jag bara de säljer lika bra som alla andra, så att ni inte känner er brända på dem...

B!

Jag tror BM kommer bli en storsäljare.

Samma kvalité som de tyska märkena.. Till betydligt humanare priser kan ju inte leda till annat än succé.

Bra gjort Triton.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror BM kommer bli en storsäljare.

Samma kvalité som de tyska märkena.. Till betydligt humanare priser kan ju inte leda till annat än succé.

Ja, jag tror stenhårt på konceptet. Eventuellt kan asiatiska kvalitetsprodukter göra att man kan pressa ner priserna på tyska / amerikanska producenters produkter med, (från grossisterna) för att vara konkurenskraftiga. Det beror ju på hur gärna de vill att svenska återförsäljare ska saluföra deras produkter.

(Svårt för handlarna att sänka priset om deras inköpspris inte sänks.)

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jag tror stenhårt på konceptet. Eventuellt kan asiatiska kvalitetsprodukter göra att man kan pressa ner priserna på tyska / amerikanska producenters produkter med, (från grossisterna) för att vara konkurenskraftiga. Det beror ju på hur gärna de vill att svenska återförsäljare ska saluföra deras produkter.

(Svårt för handlarna att sänka priset om deras inköpspris inte sänks.)

B!

Så är det väl, Jag har en kontakt som har viskat att svenska grossister över lag tar ut för höga priser. Det är där problemet ligger. En annan farhåga jag har om BM blir populära och säljer mycket så kommer de att höja där också när de har gjort sig ett namn.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...