Gå till innehåll

Cheezy´s ZeroEdge


mr cheezy

Rekommenderade inlägg

Som vissa av er vet har jag flyttat till Göteborg. Kunde ju inte ta med mig mitt 4000L kar så fick starta upp ett litet kar. Det blev ett ZeroEdge.

Än så länge kör jag med lite utrustning.

Skummare, Belysning :)

Sköter vattnet via vatten byten och manuellt dosera kalcium, mg, kh och spårämnen..

Tanken med detta kar är att jag kan köpa lite dyrare finare koraller och ändå ha råd att fylla upp det pga storlekn..

Har en stor kärlek till Acanstea och andra fina lpser..

Karet är bara bara några veckor gammalt än så kanske lite tomt..

post-2087-14468918111737_thumb.jpg

post-2087-14468918111876_thumb.jpg

post-2087-14468918112043_thumb.jpg

post-2087-14468918112191_thumb.jpg

post-2087-14468918112335_thumb.jpg

post-2087-14468918112495_thumb.jpg

post-2087-14468918112619_thumb.jpg

post-2087-14468918112743_thumb.jpg

post-2087-14468918112859_thumb.jpg

post-2087-14468918112984_thumb.jpg

post-2087-1446891811311_thumb.jpg

post-2087-14468918113233_thumb.jpg

post-2087-1446891811336_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Måste vara jobbigt att rengöra? Åker du på att putsa båda sidorna från alger med tanke på överrinningen?

Ska man vara fin får man lida pin, gäller kanske inom denna hobby också =-)

Dom är jäkligt häftiga dessa kar.

Så här ser de ut och fungerar.

Har alltid undrat vad som händer om man har sniglar i ett sådant här kar. Gissar på at man får plocka dem lite då å då när de kryper över kanten.

Riktigt snyggt kar!!

Gillar sanden, gör sig bra i din burk. Hade liknande sand själv i min förra balja.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Läckert.

Jag har själv sneglat lite på dessa kar, tycker dom är ganska häftiga.

Hur är det med avdunstningen, den måste ju vara enorm?

Välkommen till höstrusket i götet. Om du blir sugen på en kopp kaffe så kan du komma förbi en vända vid något tillfälle. Alltid trevligt att tjöta lite med likasinnade i en ny stad.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Läckert.

Jag har själv sneglat lite på dessa kar, tycker dom är ganska häftiga.

Hur är det med avdunstningen, den måste ju vara enorm?

Välkommen till höstrusket i götet. Om du blir sugen på en kopp kaffe så kan du komma förbi en vända vid något tillfälle. Alltid trevligt att tjöta lite med likasinnade i en ny stad.

Tack!

Det dunstar runt 5L dygnet..

Tack för inbjudan ska bara försöka få tiden till att räka till mellan allt pluggande m.m. Men vare riktigt trevligt..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...
  • 3 veckor senare...

Robin, är de två Cynarinorna, den längst till höger och längst till vänster nya? De ser inte så pigga ut, är de nyss instoppade eller är det rester/spillror av de på dina första bilder. Vill du rädda dom är det nog mata mata mata som gäller.

Ser ut som att du håller på att ramla tillbaka i SPS-träsket igen?

Ändrat av Jaken
oj vilken konstig mening jag skrev
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jaken:Den röd/rosa till vänster mår kanon gillade inte bara när jag flyttade om han idag så ha drog ihop sig lite.. Den till höger strök med när jag byggde om karet.. Allt vatten råkade hamna på golvet och korallerna fick bo i ett spann nån dag vilket han inte gillade..

Jo vist fick man ett återfall, men det ska bli mycket mer lps dock bara noga utvalda från australien, vilket alla redan är som jag har.. Mycket mer acanstrea.. :)

Wrang.. nepp byggde om det till vanligt kar.. Zeroedge karen suger sten hårt.. :)

Laggeman: som sagt zeroedgekaren suger.. de funkar as kasst.. Finns inte en människa som orkat mer än ett år sen har de sålt eller byggt om de till vanliga kar...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo vist fick man ett återfall, men det ska bli mycket mer lps dock bara noga utvalda från australien, vilket alla redan är som jag har.. Mycket mer acanstrea.. :)

Wrang.. nepp byggde om det till vanligt kar.. Zeroedge karen suger sten hårt.. :)

Kul med fler LPSer.

Du måste berätta mer om dina erfarenheter av Zeroedge. Vad var det som inte fungerade? För mycket att skrapa?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...