Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Fint!

Jag hoppas att det hela är löst, men fortsätt att rapportera om det blir problem.

• Svar 61
  • Visningar 3,8k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

Har inte helle rfått det nu på kvällen och jag hade en drös 403 igår kväll. Får man fråga vad "lösningen" ev var? Har lite eget intresse på den tekniska sidan så att säga.

Postat

Nej, jag fick det, och kör definitivt XP.

B!

Edit

Klarifiering, inte fått det sedan jag rapporterade det, tidigare i tråden.

/Edit

Postat

Jag har inte fått det sedan Petrols fix, innan fick jag 10-15 om dagen.

Däremot fick jag en sån här nyss:

Service Temporarily Unavailable

The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.

Apache/2.2.9 (Ubuntu) mod_fastcgi/2.4.6 Server at www.saltvattensguiden.se Port 80

Postat

Tack för alla rapporter! Fortsätt gärna att rapportera.

Jobbar på att lösa de sista 503 problemen.

Tack för Ert tålamod.

mvh Moderator Petrol

Postat

Jag hade ett par avbrott i eftermiddags. Men det såg ut som vanlig överbelastning. Bara det att nedladdning stoppar. Man refreshar och den laddar till samma ställe och stopp.

Bara att börja jobba igen men efter en stund gick sidan igång så det varade inte länge.

Postat
Jag hade ett par avbrott i eftermiddags. Men det såg ut som vanlig överbelastning. Bara det att nedladdning stoppar. Man refreshar och den laddar till samma ställe och stopp.

Bara att börja jobba igen men efter en stund gick sidan igång så det varade inte länge.

Nu hängde jag inte med alls. Laddar sidan en bit men inte mer?

Postat

Ja just det när den laddar har man ju en termometerskala ner till höger som visar hur långt nedlladdningen gått. (xp) Och den stannade på ungefär 80%.

Postat

har fått forbiden 5 gånger nu på 2 min var jag än försöker gå in ..suck

Postat

vet inte om det är ett problem med sidan eller om det är mitt nät...men jag får ganska ofta att jag inte kan ansluta till sidan....höll på i 20 minuter vid 9 i morse

Postat

samma problem här. gick ej att komma in, och sidan buggar rätt ofta.

alla bilder visas inte osv.

ni fick jag desutom

Forbidden

You don't have permission to access /forumet/search.php on this server.

Apache/2.2.9 (Ubuntu) mod_fastcgi/2.4.6 Server at www.saltvattensguiden.se Port 80

Postat

Är det daglig backup? Annars så känns det som en bra ide nu. Trist om massa trådar skulle försvinna.

Postat

Hm, något hände i förmiddags, vilket syns på statistiken på svarstider. Det felet är sannolikt helt orelaterat till problemet med "forbidden".

Vi kollar!

post-1358-14468918366245_thumb.jpg

Postat

Jupp, var omöjligt att komma in under ett bra tag precis innan saltvattenskonferensen, då jag hade tänkt att kolla upp några saker innan jag stack, så helt klart var servern helt nere, eller hade inte kontakt med nätet i.a.f..

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.