Gå till innehåll

Laggeman

Rekommenderade inlägg

Har varit lite inaktiv ett tag och missat din fiskdöd. Beklagar det som hänt.

Det kanske är ett tillfälle att satsa på de små fiskarna nu, Evioter och annat smått och gott. Själv har jag rensat mit RSM idag, bara lämnat mit symbiospar. Nu skall det in småsaker bara.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • Svar 881
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ikväll blir det ett 100-liters vattenbyte. Köpte en våg igår på Netonnet när jag ändå var där, så nu ska jag kunna väga upp mitt vita pulver så det blir rätt.

Tjejen tyckte det såg väldigt suspekt ut med en våg, lite skålar och ett par påsar med vitt pulver i... Kan iofs hålla med henne. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ikväll blir det ett 100-liters vattenbyte. Köpte en våg igår på Netonnet när jag ändå var där, så nu ska jag kunna väga upp mitt vita pulver så det blir rätt.

Tjejen tyckte det såg väldigt suspekt ut med en våg, lite skålar och ett par påsar med vitt pulver i... Kan iofs hålla med henne. :)

Langarn i möllan !

Har du en bild på hur du gjorde med dina slangar ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ikväll blir det ett 100-liters vattenbyte. Köpte en våg igår på Netonnet när jag ändå var där, så nu ska jag kunna väga upp mitt vita pulver så det blir rätt.

Tjejen tyckte det såg väldigt suspekt ut med en våg, lite skålar och ett par påsar med vitt pulver i... Kan iofs hålla med henne. :)

HeHe

Känner igen det där.

Kan ju säga att förbipasserande tittade lite extra när jag satt här hemma i storarummet och vägde upp 25kg säckar till mindre förpackningar, med vitt pulver en sen fredagkväll.

För er som inte vet så bor jag i radhus, storarummet på bottenplan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det på allvar dax att dra igång ballingsystemet.. Äntligen!!

Mvh manne

Jo, så är ju tanken. :) Har varit uptagen med bröllop och skyltsöndag hela helgen, så har inte fått gjort ett dugg där hemma på hela helgen. Ikväll skall det blandas pulver och sen ska jag se till o få gjort det där vattenbytet jag planerat i en vecka nu...

Gillar dina mått på karet! skulle man kunna få se en helbild nu =)

Det går o lösa, får ta fram kameran ikväll.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett vattenbyte är nu på G, 90 liter vatten och salt står vid karet och blandas för fulla muggar.

Ang foto så får det vänta lite, upptäckte idag att jag inte skrapat rutorna på ett par dagar vilket har gjort att en del gröna och bruna alger kommit på rutan. Jag är rätt så övertygad om att det delvis beror på det låga KH't som nu är i karet, sen jag slutade med kalkvatten och reaktor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är rätt så övertygad om att det delvis beror på det låga KH't som nu är i karet, sen jag slutade med kalkvatten och reaktor.

Intressant! Är det ett vanligt förekommande problem vid lågt KH? Jag har haft begynnande problem med samma sak och det enda jag hittade var just lågt KH. Efter justering verkar det nu var på återgång.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Förut när mitt KH har varit högt, runt 12-16 så har jag aldrig haft några större problem med alger.

Jag har även märkt att det växer som sjögräs från mina utloppsrör från returen. Det skall också påpekas att jag inte matar något nu när jag inte har några fiskar i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nya tester idag:

KH: 11,3

Ca: 360

Mg: 1230

Däremot var pH't under 8, såg ut som 7,7 på Saliferts test. Lite smått chockerande!

Har dragit ut slangen till skummaren genom ett hål i väggen. På köpet blev det tystare i akvariehörnan till min sambos stora glädje. :)

Ska se i morgon om det har hjälpt.

Men Echinopora är idag helt vit och jag ser den som förlorad tyvärr.

Funderade lite på din Echinopora, om den verkligen var död? Därför jag frågar är att en av mina Sarcophyton crassicaule skrumpnade ihop helt och blev ganska liten. Blev också helt likblek och vit. Trodde den var förlorad för den brevid såg hur fin ut som helst. Av någon konstig anledning så tog jag inte ur den, så nästan 2veckor senare så sträckte den ut sej fullt utslagen och var hur fin som helst.

Det kanske är normalt, någon får isåfall gärna berätta om det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...