_Manne_ Postat 23 augusti 2010 Författare Dela Postat 23 augusti 2010 här kommer några bilder.! först två på senaste blastomussan.! cool både i mh och blå ljuse kan jag säga.. första bilden med blixt. sen kommer tre blandade bilder som kom med i all hast.rosa knappar som växer på fint , en rosa stylopora likande sps som växer grymt långsamt.. men vacker.!sist , vad vore inlägget utan en bild på någon av musslorna..mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 23 augusti 2010 Dela Postat 23 augusti 2010 Den nya blaston är läcker! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 24 augusti 2010 Författare Dela Postat 24 augusti 2010 senaste:dagen gick till att få besök från snickarn efter jobbet.. med en liten leverans från stigigemla.. så nu har jag blandat nya ballingdunkar.. 3*5L står nu redo i skåpet.!mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 13 september 2010 Författare Dela Postat 13 september 2010 senaste:karet bara tuffar på fint.. min candy cane fragg håller på att dela sig igen.. tycker det går snabbare o snabbare.. blir snart en liten boll istället för några få huvuden.. ju mer jag matar i karet desto mer blåser rickordeorna upp sig.. dom verkar stortrivas just nu.. min gröna blastomussa fick sig en smäll av min acanstrea så något huvud dog på den tyvärr.. såg det försent , men där är fler huvuden på blaston så jag hoppas den klarar sig fint o växer på.. , är uppblåst o fin åtminstone..just nu känns det lite plottrigt i karet.. funderar på om jag ska avyttra något för att få lite sandyta fri igen.. mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JohanP Postat 13 september 2010 Dela Postat 13 september 2010 Jag håller i och för sig inte med om att det känns "plottrigt" men eftersom du säger det så..........................Behöver du hjälp med att bestämma vad som skall avyttras kan jag hjälpa dig...................ett par musslor kanske;) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 14 september 2010 Författare Dela Postat 14 september 2010 Jag håller i och för sig inte med om att det känns "plottrigt" men eftersom du säger det så..........................Behöver du hjälp med att bestämma vad som skall avyttras kan jag hjälpa dig...................ett par musslor kanske;) det hade kostat dig en lampa... asså komplett.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 14 september 2010 Författare Dela Postat 14 september 2010 såg idag att det låg något udda i ena hörnet på karet.. intryckt en bit under stenen i princip..min foxface har lämnat in tyvärr.. en fisk mindre i karet.. mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 25 september 2010 Dela Postat 25 september 2010 BUMP!!!!!!!!!!!!!! =Phur går det? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 26 september 2010 Författare Dela Postat 26 september 2010 BUMP!!!!!!!!!!!!!! =Phur går det?akvariet rullar på fint! inga fler dödsfall.har mycket annat o göra just nu så hobbyn faller efter lite men det funkar fint ännu. mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltishenke Postat 26 september 2010 Dela Postat 26 september 2010 Låter ju bra Manne !HUr går det med datorn ?Startade själv i går kväll blandade vatten och la i sand lite grumligt än men det blir väll bättre tills i kväll. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 28 september 2010 Författare Dela Postat 28 september 2010 Låter ju bra Manne !HUr går det med datorn ?Startade själv i går kväll blandade vatten och la i sand lite grumligt än men det blir väll bättre tills i kväll.datorn funkar fint , just ju kör jag den till det stora karet.. själv blandade jag tre balling dunkar igår.. dunkarna var tomma , likaså osmosfacket , så det blev en del pyssel.. mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 7 oktober 2010 Författare Dela Postat 7 oktober 2010 har dåligt med akvarie tid numera men här kommer 4 snabba bilder , dom andra bilderna vågar jag inte ta med.. dvs urkassa allihopa.!det börjar bli riktigt trångt i karet o mycket slåss om utrymmet.. ska ta mig tid o fragga en hel del snart..mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 7 oktober 2010 Dela Postat 7 oktober 2010 Musslan med knappar på va häftig måste ja säga! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 7 oktober 2010 Dela Postat 7 oktober 2010 De där gröna knapparna kan du få lov o fragga till mig, finns ju iaf en plats ledig nu ju...De där "fulknapparna" på musslan är riktigt fina i ditt kar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 12 oktober 2010 Författare Dela Postat 12 oktober 2010 Musslan med knappar på va häftig måste ja säga! De där gröna knapparna kan du få lov o fragga till mig, finns ju iaf en plats ledig nu ju...De där "fulknapparna" på musslan är riktigt fina i ditt kar! knapparna på musslan som jag kallar fulknapparna är en Pest.. fäster på allt , vill bara ha mer plats.. tex solkorallen har inte en suck.. dessa knappar sticker upp här o där helt plötsligt.. hade musslan uppe för någon månad sen o skrubbade den ren med en tandborste.. tyckte jag.. nu är knapparna tillbaka!!dom gröna lagge är sugen på är det givetvis tvärtom , växer långsamt , men ack så vackra.!Har varit i karet o knäckt lite på den lila montiporan.. bitarna ska ut på försäljning.. mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JohanP Postat 12 oktober 2010 Dela Postat 12 oktober 2010 "pestknapparna" kanske du skulle prova att behandla med spruta, kanyl och kokande vatten.Jag har kompletta sprutor hemma -skrattar hysterisktså hör av dig om du behöver Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 12 oktober 2010 Författare Dela Postat 12 oktober 2010 "pestknapparna" kanske du skulle prova att behandla med spruta, kanyl och kokande vatten.Jag har kompletta sprutor hemma -skrattar hysterisktså hör av dig om du behöver låter som du vill ha en sten med lite knappar på.. mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JohanP Postat 12 oktober 2010 Dela Postat 12 oktober 2010 inte så där väldigt gärna.Jag har dem kvar sen RSM:et och de tre polyperna jag har sitter på en riktigt mörklagd LS. När kuben skall igång skall dessa tre polyper utrotas med alla medel låter som du vill ha en sten med lite knappar på.. mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 12 oktober 2010 Författare Dela Postat 12 oktober 2010 inte så där väldigt gärna.Jag har dem kvar sen RSM:et och de tre polyperna jag har sitter på en riktigt mörklagd LS. När kuben skall igång skall dessa tre polyper utrotas med alla medel vill absolut inte utrota mina, men dom kunde hållt sig på en sten , lite lagom. så man har rejält blandat bland färgerna i karet.. mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 14 oktober 2010 Författare Dela Postat 14 oktober 2010 Går o velar om man inte ändå ska ta o prova LED. frågan är bara vad man ska sikta på , just nu tittar jag på maxspect , men vet inte riktigt , frågan är finns det mer o välja på som verkar ha 'krut' nog för jobbet. KEY LED tror jag inte räcker till..Mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Datate Postat 14 oktober 2010 Dela Postat 14 oktober 2010 Kolla in tropic marine´s led.http://www.americanaquariumproducts.com/LEDLights.htmlFick se en liten demonstration av deras Aquaray på C-life för en tid sedan. Jisses vilket tryck det var i dom! Kollade både in deras led-list och deras fyrkantiga.Inte överdrivet dyra, och både ser och verkar mycket lovande!Själv funderar jag lite på 1-2 lister över min burk för att få glitter i burken då jag kör enbart T5. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fiffe Postat 14 oktober 2010 Dela Postat 14 oktober 2010 Går o velar om man inte ändå ska ta o prova LED. frågan är bara vad man ska sikta på , just nu tittar jag på maxspect , men vet inte riktigt , frågan är finns det mer o välja på som verkar ha 'krut' nog för jobbet. KEY LED tror jag inte räcker till..Mvh manneVet inte om du sett denna vad gäller "krut"http://www.fish-street.com/key_aquarium_led_vs_maxspect_led Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 14 oktober 2010 Författare Dela Postat 14 oktober 2010 Har inte sett den live, men det är den som kan vara aktuell , blir dock en bra slant innan den är hemma , om jag nu bestämmer mig för den varianten.Mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fiffe Postat 14 oktober 2010 Dela Postat 14 oktober 2010 Tycker du kan utvärdera en Key åt mig :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 14 oktober 2010 Författare Dela Postat 14 oktober 2010 (ändrat) Tycker du kan utvärdera en Key åt mig :-)Tror inte det blir Key denna gång , skulle jag valt Key så hade jag kört på en Widén o en slimmad framför.Då ligger maxspect närmare ett köp än Key's variant.Mvh manne Ändrat 14 oktober 2010 av _Manne_ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.