Lasse Postat 24 februari 2011 Dela Postat 24 februari 2011 Har de följt glaset upp så finns det ett gammalt knep som brukar ta bort sådana olater. Sätt en remsa på ca 2-3 cm rakt ut längs hela kanten så det blir ell litet stop där. MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 24 februari 2011 Författare Dela Postat 24 februari 2011 Har de följt glaset upp så finns det ett gammalt knep som brukar ta bort sådana olater. Sätt en remsa på ca 2-3 cm rakt ut längs hela kanten så det blir ell litet stop där. MVH LasseO vad ska jag köpa på biltema Lasse ?Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 24 februari 2011 Dela Postat 24 februari 2011 Manne,Det måste väl finnas någon typ av byggvaruhandlare i Hässleholm?Åk dit och köp plastnät av den typ man sätter vid hängrännor för att hindra småfåglar från att bygga bo under takpannorna. Borde funka bra för dig. Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 24 februari 2011 Författare Dela Postat 24 februari 2011 Manne,Det måste väl finnas någon typ av byggvaruhandlare i Hässleholm?Åk dit och köp plastnät av den typ man sätter vid hängrännor för att hindra småfåglar från att bygga bo under takpannorna. Borde funka bra för dig. Sent from my iPhone using TapatalkJag kollde plastnät på biltema.. Fanns galvat typ.. Skulle i princip behövt en ruta på 60*60 o sen bara klippt bort för belysningen..Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 24 februari 2011 Dela Postat 24 februari 2011 Vågar man använda galvat?Annars kan du väl limma ihop fyra spillbitar glas som en ram och lägga ovanpå karet. Så gjorde jag när jag körde salt i 150 literskaret. Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 24 februari 2011 Dela Postat 24 februari 2011 INTE Galvat. Iofs kommer de att sluta att hoppa då men inte på det sätt som du vill!!!!!MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 24 februari 2011 Författare Dela Postat 24 februari 2011 Räknade med o hitta plastnät i grönt med maskan ca 1cm men nej.. Inte på biltema..Ganska trist lösning dock..Mvh ManneSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hansson_1985 Postat 24 februari 2011 Dela Postat 24 februari 2011 en plexi skiva.. gör hål för belysning och hål eller skåror för luften. kan bli en snygg lösning. bättre en grönt nät eller dyligt. lätt att göra rent. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 24 februari 2011 Författare Dela Postat 24 februari 2011 Kanske får gå så långt som en sarg runt karet.. Har ju velat köra rimless men anthiasen håller inte med där..Plexi tror jag inte blir snyggt heller.. O såga o bearbeta plexi är inte min stora förmåga direkt.Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 24 februari 2011 Dela Postat 24 februari 2011 Räknade med o hitta plastnät i grönt med maskan ca 1cm men nej.. Inte på biltema..Ganska trist lösning dock..Mvh ManneSent from my iPhone using TapatalkBauhaus har grönt plastat nät. Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 24 februari 2011 Dela Postat 24 februari 2011 Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 24 februari 2011 Dela Postat 24 februari 2011 Tråkigt med fisk på golvet! Om du nu inte vill köra med nät eller liknade så har jag smala glasremsor här hemma till dig om du bara vill göra en liten kant menar jag. 3-4 cm breda eller typ 8 om du vill de. Har en del! /André Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 24 februari 2011 Författare Dela Postat 24 februari 2011 Tråkigt med fisk på golvet! Om du nu inte vill köra med nät eller liknade så har jag smala glasremsor här hemma till dig om du bara vill göra en liten kant menar jag. 3-4 cm breda eller typ 8 om du vill de. Har en del! /Andrédessa typ 8.. hur långa snackar vi då ?mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 24 februari 2011 Författare Dela Postat 24 februari 2011 Sent from my iPhone using Tapatalkhåller med dig mats.. härligt inlägg.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 24 februari 2011 Dela Postat 24 februari 2011 dessa typ 8.. hur långa snackar vi då ?mvh manneSka bara hitta dem, kommer med mått om några min./André Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 24 februari 2011 Dela Postat 24 februari 2011 Shit med. 2x95cm, 8cm breda. Kommer ju inte räcka runt om. Beror i och för sig på hur du vill ha de. De räcker ju till 2 sidor. /André Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 24 februari 2011 Författare Dela Postat 24 februari 2011 Shit med. 2x95cm, 8cm breda. Kommer ju inte räcka runt om. Beror i och för sig på hur du vill ha de. De räcker ju till 2 sidor. /AndréJag får fundera lite.. Hur man ska gå till väga..Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 24 februari 2011 Dela Postat 24 februari 2011 Jag får fundera lite.. Hur man ska gå till väga..Mvh manneSent from my iPhone using TapatalkGör så. Glaset ligger här och väntar om du skulle komma på något./AndréSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 26 februari 2011 Författare Dela Postat 26 februari 2011 senaste:har varit på en liten shopping tur o köpt hem 2 nya fiskar..Tog ett foto i påsen ifall man inte ser dom igen.. http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=15+20+1917&pcatid=1917en blåbild på lite knappar.. mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 26 februari 2011 Dela Postat 26 februari 2011 Fina fiskar och härlig färg på knapparna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 5 mars 2011 Författare Dela Postat 5 mars 2011 Senaste:fick någon vettig bild på en fuskhök.. så fick det bli några till när jag ändå hade kameran framme.. även en helbild denna gång..otroligt härlig färg på mitt stim med anthias.. när man väl får till en bra närbild på fisken så ser man hur färgrik den är.. Ballingdunkarna är slut igen så om inte innan så blir kvällens nöje att blanda balling... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 5 mars 2011 Dela Postat 5 mars 2011 Snyggt som vanligt Manne!Blanda Balling.. ja, det finns ju roligare saker att göra. Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 5 mars 2011 Författare Dela Postat 5 mars 2011 Snyggt som vanligt Manne!Blanda Balling.. ja, det finns ju roligare saker att göra. Sent from my iPhone using TapatalkTackar Mats.. ja blanda balling är inte något av favoritsysslorna direkt.. då är limma fraggar roligare med trevligt sällskap.. har en kille som hjäper mig med det ibland.. mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Spindelmannen Postat 5 mars 2011 Dela Postat 5 mars 2011 Gick det bra med dina Anthias....?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 5 mars 2011 Författare Dela Postat 5 mars 2011 Gick det bra med dina Anthias....??Dom är i det stora karet.. Men verkar vara fegisar idag , ligger o trycker lite här o där i karet.. Nu förutsätter jag anthiasen från igår.Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.