Gå till innehåll

Manne's 230L Kub.


_Manne_

Rekommenderade inlägg

senaste:

var på bauhaus o köpte lite tun plexi för ett tag sen.. nu ikväll tog jag tag i det som jag nu skulle ha en del av plexit till..

sågade ut en skiva som var 13*60 som jag sen placerade i bak kanten på karet.. så nu ligger den där fint mellan stagen på LED ramperna o glaskanterna på karet.. detta är en förhoppning på att få stopp på dom anthias som vill testa vårt golv..

skivan går helavägen fram (13cm) tills första LED rampen tar vid..

har vid detta lag plockat anthias ur avriningen 2 ggr.. så det verkar som hopp begäret håller sig i bak kanten på karet.. så hoppas på det bästa nu..

post-3404-14468921517986_thumb.jpg

sen var ju andré här idag o vi skulle åka ut till ingemansland o besöka mats.. men innan vi stack så levererade andré en fragghylla till mig som han byggt själv.. var ju tvungen o prova den , o den verkar funka..

post-3404-1446892151818_thumb.jpg

sen någon bild till när kameran var framme

post-3404-14468921518578_thumb.jpg

mvh Manne

post-3404-14468921518375_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skitsnygg helbild!

tackar magnus!

Hörrududu... ;)

Fina bilder på ett grannt kar Manne!

De där röda Zoanthusarna i bild #2... du... my precioussss... :)

Tack för besöket idag!

var kul o träffas mats.. vi kommer ju bra överns..

knapparna har en vecka på sig att växa.. så dom finns där då.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

var kul o träffas mats.. vi kommer ju bra överns..

knapparna har en vecka på sig att växa.. så dom finns där då.

Kommer bra överens..?. tyckte det haglade en del elakheter.. ;)

Haha.. det gäller att vara på plats i tid alltså.. -boxing

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Anser att du är en trevlig prick Mats..vi tar en del med en klackspark som jag säger.. :) jag tror på lite sikt så kommer du vara en av dom här på sg. Som gärna delar med sig av dina erfarenheter och inspererar andra att starta salt o få en mastodonttråd om ditt kar.

O testa lite gränser också.

Mvh Manne

Kommer bra överens..?. tyckte det haglade en del elakheter.. ;)

Haha.. det gäller att vara på plats i tid alltså.. -boxing

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Detsamma Manne! -Tummen upp

Jag som du samlar erfarenheter och delar gärna med mig av det jag har lärt mig.

Att testa gränserna är att utvecklas, om jag inte får göra det kan jag lika gärna lägga av. ;)

Anser att du är en trevlig prick Mats..vi tar en del med en klackspark som jag säger.. :) jag tror på lite sikt så kommer du vara en av dom här på sg. Som gärna delar med sig av dina erfarenheter och inspererar andra att starta salt o få en mastodonttråd om ditt kar.

O testa lite gränser också.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Turordning efter intresseanmälan..?.

Vi får se.. Snickarn har iaf en gentjänst o hämta sen ett tag.. Men det kanske blir som du skiver Mats , har inte varit helt lätt att skapa dessa små guldkorn..

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi får se.. Snickarn har iaf en gentjänst o hämta sen ett tag.. Men det kanske blir som du skiver Mats , har inte varit helt lätt att skapa dessa små guldkorn..

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

jag sammlar ju på knappar men åandra sidan så är jag ju i hässleholm med jämna mellanrum ,den som väntar på något gott ...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag sammlar ju på knappar men åandra sidan så är jag ju i hässleholm med jämna mellanrum ,den som väntar på något gott ...

Vi löser det Markus så om jag ska göra en till bara för dig..

I daxläget ligger där två fraggar med dom gröna och dom ligger kvar till träffen så det ska lösa sig..

Ska bli kul o träffa detta gäng som nu kommer.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Senaste:

Träffen på Zg och Michaels presentation gjorde att jag ville testa ett nytt salt, ett "HiTech" salt med delade beståndsdelar. Köpte ett kilo av detta salt, dvs liten förpackning, stor nog för ett byte på exakt 30 liter i kuben. Saltet kommer att göra att vattnet får en blå ton redan från början, dock ska det bli intressant o se vad 30 liter gör på 230 liter brutto volym.

Forts följer....

Mvh manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...