Gå till innehåll

Manne's 230L Kub.


_Manne_

Rekommenderade inlägg

Då med den uppsättning rör så har ju nog Dimorb helt rätt.. Fett med blått så lyser korallen mer..

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Japp jag inbillar mig att så är fallet.

Tänker nog på sikt öka mängden blått i rampen, tycker att det lila/vita tar över lite väl som det är nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp jag inbillar mig att så är fallet.

Tänker nog på sikt öka mängden blått i rampen, tycker att det lila/vita tar över lite väl som det är nu.

Gissar att dom två lila åker ut mot två blå då.. Om du bara kör djuphavs koraller kan du klödda även med dom vita.. Men gissar att du säkert har lite koraller som behöver vit rör också.

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gissar att dom två lila åker ut mot två blå då.. Om du bara kör djuphavs koraller kan du klödda även med dom vita.. Men gissar att du säkert har lite koraller som behöver vit rör också.

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det är lite gott å blandad i innehållet, men som du säger är det de rosa/lila som står på tur att bytas ut mot blå diton.

Börjar nog med 5 blå, 2 vita, 1 lila och ser hur det känns.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste:

Då man var uppbokad så man inte kunde besöka Landskrona idag så fick man iaf tillfälle o blanda upp nytt saltvatten för byte.. Så nu fick man plocka fram ett gammalt kar som rymde 120 liter. Har ju ett "blå salts" paket för just den mängden tack vare krallan.. Så nu ligger 120L saltvatten färdigt för byte. Tror att jag byter en dunk på 25 liter nu ikväll..

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kan du inte lägga upp hel bilder på med och utan det nya blåa saltet?

När jag hällt i 25 liter blå vatten så syns i pirincip ingen synlig skillnad i karet.. Gjorde iaf det inte med mitt första 30l byte.

Mvh manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tyckte inte se någon skillnad när jag bytte 30 liter, blev blått i skummar koppen men det va väl allt, får nog till att köra allt med det saltet för att få fram önskad effekt!

Frågan är om man kan jobba sig mot det med del byten eller om man måste göra värstingbyten.

Jag själv är inte direkt ute efter den funktionen utan synlig effekt på livet i karet..

Mvh manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

! =) Me likey! =P Mycket nice, vad är det för korall på sista bilden "första laddningen"? Ser ut som någon LPS?

Stämmer mycket riktigt , är en flakväxande LPS , arten kan jag tyvärr inte.

Bytt till mig den som fragg från ballsam

Samuel: vet du ?

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte helt 100, men tippar på en echinopora som brukar kallas "alien eye". Knapparna från dej är föresten gula och inte gröna hos mej. Inte mej emot, men kul att färgerna kan ändras /Samuel

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det samma som min LPS Manne?

Min är också skarpt neongrön.

Det hoppas jag inte, för då har jag redan en handflata stor korall av den sorten.. Så hoppas inte på det..

Din fragg tog jag från stora karet.. Fraggen på bilden är ca 2*2 cm Max. Liten men fin.

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte helt 100, men tippar på en echinopora som brukar kallas "alien eye". Knapparna från dej är föresten gula och inte gröna hos mej. Inte mej emot, men kul att färgerna kan ändras /Samuel

Sent from my iPhone using Tapatalk

Får väl googla lite o se om man kan hitta en motsvarighet..

Lustigt att dom blivit gula.. Kan du bara testa o sätta knapparna nära botten o se om det påverkar.

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Knapparna sitter på en fragghylla för tillfället. Fick ett MMS av Bo när dom var hos honom, och då var dom fortfarande gröna, men det gör verkligen inget. Har redan snygga gröna knappar ; ) ..tror inte det är en aspera. Googlade på det, å hittade inget som matchar. Däremot om man söker på echinopora alien eye..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...