Gå till innehåll

Manne's 230L Kub.


_Manne_

Rekommenderade inlägg

Kommer hem från jobb idag o tar en titt i karet.. Anemonen sitter precis på den plats som jag ville , uppblåst o fin , så nu får vi se om någon clown flyttar in eller om den får vara ifred o växa till sig.. , en annan sak som jag insåg idag med , min candy cane fragg som blivit stående i kuben lyser i riktigt fin neon grön färg.. Supercool , lite ljusare än i mitt stora kar.. Undra om det är LEDen som gör det.

Polario pumpen som fick följa med hem funkar fint.. Verkar som det är en vettig pump , skakar till lite i starten när den ska varva upp, men för inget oväsen..

Mvh manne

Så skoj! De är häftigt med anemoner. :) Vill också ha en men bangar ur. Min Candy cane är också riktigt neongrön så de skulle kunna vara led'en som gör det.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så skoj! De är häftigt med anemoner. :) Vill också ha en men bangar ur. Min Candy cane är också riktigt neongrön så de skulle kunna vara led'en som gör det.

/André

Då kan det ju vara LEDen som gör det.. Underbart härlig färg iaf..

Mvh manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

blåare ljus eller rent actinic brukar ju få dem att riktigt illuminera så det är är väl inte otroligt att de blir annorlunda under LED'en.

Mina fick enormt mycket mer färg när de hamnade under nya blåa lysrör.

Kan du inte posta lite bilder på skillnaderna och även på anemonen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

blåare ljus eller rent actinic brukar ju få dem att riktigt illuminera så det är är väl inte otroligt att de blir annorlunda under LED'en.

Mina fick enormt mycket mer färg när de hamnade under nya blåa lysrör.

Kan du inte posta lite bilder på skillnaderna och även på anemonen?

Resultatet av det inlägget bör ju vara att jag måste bygga ut mitt stora kar med mer royal blue chip.. Nu blev det mycket..

Ska se om jag kan ordna till någon bild på korallen

Anemonen är placerad i ej direkt ljuse, så får se om den vill krypa fram lite sen så den blir riktigt snygg.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

här kommer några få bilder.

första två bilderna är men candy cane fragg som gått till en ännu läckrare färg i kuben , samt min nya bubble tip anemon.

post-3404-14468921927233_thumb.jpg

här är en bild på moderkolonin samt en bild på skummaren som kör lite i blå ton när jag precis påbörjande testen med nya saltet..

post-3404-14468921927665_thumb.jpg

har startat upp osmosen för att kunna blanda till en paket salt för 120L vatten.. kommer o dela upp till 3-4 vattenbyten, fick asa fram ett gammalt kar för att ens kunna blanda 120L på en gång.. men nu är osmosen igång iaf.

mvh Manne

post-3404-14468921927016_thumb.jpg

post-3404-1446892192746_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jädra fin anemon Manne!! :)

Du har skogat hårt i din candy cane ser jag. ;)

den får stå på tillväxt.. vill ju ha någon fragg till träffen här.. sen gick det lite förlångt , men så är det.. den växer till sig..

anemonen är läcker.. vill att den ska gå in sig i karet nu o kanske färga ut yttligare.. o växa givetvis..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Anemonen är riktigt fin. Passar nog in bra med övriga koraller i karet. :)

Vad säger clownerna?

Den är fin.. Önskar bara att det går bra med den nu.. Clownerna hänger inte alls med.. Vilket just nu gör inget alls.. Vill inte att dom ska banka ihjäl den..

Mvh manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grym skillnad på den gröna färgen ifrån de stora och kuben. :P

Vilken söt liten anemon. :)

/André

Visst är det skillnad, ganska intressant o fått veta vad som gör skillnaden. Anemonen är en söt rackare, hoppas på att den färgar ut till riktigt röd sen när den bott in sig.

Mvh Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visst är det skillnad, ganska intressant o fått veta vad som gör skillnaden. Anemonen är en söt rackare, hoppas på att den färgar ut till riktigt röd sen när den bott in sig.

Mvh Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Ja det hade de varit. Speciellt om de bara beror på LEDen eller de är andra faktorer som också inblandade. Hade ju gått och göra experiment om man nu hade orkat. :P

Ja, hoppas den färgar ut riktigt bra. Snygga som attans. :)

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...