Gå till innehåll

Manne's 230L Kub.


_Manne_

Rekommenderade inlägg

Dom där var riktigt fina, inte så man inte var lite sugen själv ;):smiley20:

Fick du en hona och en hane?

Två honor. , tyckte dom var absolut snyggast.. Har jag tur dröjer det innan någon av dom blir en hane.. Det är önskan åtminstone.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den va ju riktigt snygg..Trevligt köp Manne

Den är så snygg! Hoppas nu på att båda ska trivas.. ;) så det inte blir någon förlust.. Den tiden jag sett båda framme så har dom gått ihop.. Så det var nog rätt gjort o ta två.. Inte helt gratis som vanligt. Verkar vara ganska sällsynt att dom finns inne..

Mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste:

Via en saltbulvan så har jag nu fått i två wrasse fiskar.. Påtryck från Hans aka drakfisken så har jag nu fått i

http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=15+1378+304&pcatid=304

[ATTACH]101251[/ATTACH]

Båda bara iprincip dök rakt ner i sanden efter en halv minut i karet.. Dom dyker väl upp efterhand nu hoppas jag.. Grymt fina rackare.!

Tackar min personliga lev för besväret ;)

Alltid kul o få lite nytt i karet.. Även en maxi mini hittade i karet idag..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Mycket blir man kallad, men sällan bulvan av något slag. :)

Hoppas nu de klarar sig länge i karet och att även anemonen tar sig och framförallt inte vandrar iväg bak revet. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha,,,, ännu en till som jag vill på villhalistan som kommer från dig Manne :)

Härligt o kunna inspirera till önskeköp.! På min önskelista är där en achilles.. Sen är listan kort efter det.. ;) men har redan bestämt att om jag får chansen att köpa någon till av denna art så åker det ner två i dét stora med..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snygga gyltor!

Har du sett om scootern käkade några maskar? Eller gyltorna får ha dem för sig själva? :P

Har djup studerat den lille rackaren o kan inte för ögat se vad han faktiskt tar o äter.. Så kan inte helt utesluta varken eller just nu..

Det jag kan säga är att han kan strosa över 50st säkert utan att ta o picka alls på stenen.. Men söker det gör han hela dagen..

Mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Härligt o kunna inspirera till önskeköp.! På min önskelista är där en achilles.. Sen är listan kort efter det.. ;) men har redan bestämt att om jag får chansen att köpa någon till av denna art så åker det ner två i dét stora med..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Manne, är det en Acanthurus achilles du menar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En smitare bland mina Maxi Mini anemoner.. Denna har vandrat minst 40cm över en natt.. Upp ur en plast låda till glaset , från glaset till BTn bakgrunden o bort mitt emellan min delade röda BTA.. Helt otroligt att dom väljer i princip samma ställe att sitta på..

post-3404-14468930545144_thumb.jpg

Gyltorna verkar fortfarande vara på annan tidsplanering så jag vet inte när dom tittar fram igen..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Manne, är det en Acanthurus achilles du menar?

Japp... En drömfisk för mig.. , har en z.xanturum idag som troligen hade fått flytta ur karet... Så hade achillesen varit ända "stora" fisken...

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Achillesen är en drömfisk för många, så även för mig. Men tror du verkligen den skulle funka i din kub?

Tror att det är helt upp till vilken storlek det är på fisken.. Vet ju att du också har en kub ;) , men åter till fisken, så tror jag att kommer man över ett litet ex så kan den säkert gå ett bra tag i kuben , sen hade den fått åka över till mitt stora kar istället.. Jag känner att jag hade haft bättre koll på fisken i kuben än det stora.. Ska ju vara lite knepig fisk vid introduktionen till karet.. Gäller o ha minimal konkurrens precis då, då får gärna achillesen vara ensam som möjlig större fisk.. Så får man se hur det går..

Mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...