Gå till innehåll

Manne's 230L Kub.


_Manne_

Rekommenderade inlägg

Min röd/rosa/grön bubbeltip delar sig i en stadig takt - nu verkar jag ha 3 st.

MVH Lasse

Låter trevligt Lasse! Då verkar även din trivas bra. Jag tror jag har haft min ett år ganska precis.. Osäker på saken dock..

Med vänlig hälsning, Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har ägnat ett par kvällar att läsa igenom den här mastodonttråden, och måste säga att det är sjukt intressant att se hur karet har förändrats sedan du startade upp det! Mycket värdefulla erfarenheter som vi andra kan ta del av! Tack för det :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har ägnat ett par kvällar att läsa igenom den här mastodonttråden, och måste säga att det är sjukt intressant att se hur karet har förändrats sedan du startade upp det! Mycket värdefulla erfarenheter som vi andra kan ta del av! Tack för det :)

Tackar så mycket.. Tråden blir bara längre o längre, jag gillar karets form o den möjlighet som det ger då man får in förhållandevis mycket vattenvolym på liten golvyta. Designen på avrining gör att det "själ" så lite volym/yta från karet som möjligt o ändå ha sump och "ljudlöst" - så gott det går a vortech mp10a som streamer pump.

Utvecklingen fortgår även om det inte kommit upp sådär coola bilder på sistone då cyanon gärna hävdar sin totala makt över mig som akvarist..

Men det händer ändå roliga saker i karet då min anemon delade sig i veckan! Skitkul för mig som akvarist att få en sådan händelse i just mitt kar..

Mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En röd tre cm lång scooter inköpt idag.. Visade sig hemma att det var en hane, han såg sig själv i glaset o visade upp sig , dock inte framme med kameran just då tyvärr , men blev en bild ändå..

post-3404-14468930321477_thumb.jpg

Nu hoppas jag först o främst att den får vandra runt i sin egen takt utan att bli jagad av dom andra invånarna i karet.

Sen får vi se om maskarna går ner i antal eller om scootern totalt struntar i dom..

Mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kräver dessa ungefär samma skötsel som mandariner, eller är dom lättare att få att äta?

Söker efter en mandarin som äter fryst, men har inte funnit någon än.. Lomma har "ett antal" av dessa nämligen..

Hursom, en snygg firre med ett annorlunda simsätt :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Senaste:

Via en saltbulvan så har jag nu fått i två wrasse fiskar.. Påtryck från Hans aka drakfisken så har jag nu fått i

http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=15+1378+304&pcatid=304

post-3404-14468930522361_thumb.jpg

Båda bara iprincip dök rakt ner i sanden efter en halv minut i karet.. Dom dyker väl upp efterhand nu hoppas jag.. Grymt fina rackare.!

Tackar min personliga lev för besväret ;)

Alltid kul o få lite nytt i karet.. Även en maxi mini hittade i karet idag..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...