Gå till innehåll

Manne's 230L Kub.


_Manne_

Rekommenderade inlägg

Snyggt Manne, fräck liten krabat. Kul att hoppet tänts igen.

Du får jättegärna lägga en liten film till på hela karet så att man får se looken liksom på koraller och så.

Ska se vad jag kan göra.. Vill ha bort ljuset från solen som kommer via fönstret just nu.. Sen så blir det någon hemskhet också.. Plastlåda i karet du vet..

Mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aaa , potteri är ibland dom absolut snyggaste fiskarna som bara finns.. Dom flesta verkar ha fastnat på loriculusen , men för min del så slå potterin den med hästlängder.. Tveklöst.

Mvh Manne

Ja potterin du har var riktigt fin, tror aldrig jag sett en live. Färgerna lila och orange skapar en snygg kontrast, och med ett unikt mönster. Den är väl hyffsat ovanlig i butik dock?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja potterin du har var riktigt fin, tror aldrig jag sett en live. Färgerna lila och orange skapar en snygg kontrast, och med ett unikt mönster. Den är väl hyffsat ovanlig i butik dock?

Jag tror den är ovanlig helt pga den blir bortglömd.. Då man vanligtvis/oftas väljer mellan coral beauty resp loriculusen .. Det är väl lite så att coral beautyn tillhör "billigare" varianten av dvärgkejsare o loriculusen är då i det betydligt dyrare spannet.. Tror tveklöst att det finns flera loriculus ägare som bara köpte den för att den är känd som dyrare fisk...

Min potteri kommer från Lerum för runda slängar 800 kr om jag mins rätt på summan..

Mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror den är ovanlig helt pga den blir bortglömd.. Då man vanligtvis/oftas väljer mellan coral beauty resp loriculusen .. Det är väl lite så att coral beautyn tillhör "billigare" varianten av dvärgkejsare o loriculusen är då i det betydligt dyrare spannet.. Tror tveklöst att det finns flera loriculus ägare som bara köpte den för att den är känd som dyrare fisk...

Min potteri kommer från Lerum för runda slängar 800 kr om jag mins rätt på summan..

Mvh Manne

Synd att det är så, en potteri hade gärna fått simma i min burk. Men har en bispinosa/coral beauty så.. Den kommer faktiskt också från Lerum :smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skönt att du iaf fått fram den ena av de två, får hoppas på att den andra också ger sig till känna snart.

Potterin är en av de få "stora" fiskarna som ska i mitt kar, i övrigt är det enbart småfisk som gäller. :)

Som det är nu så är just min potteri den största fisken i karet.. Tror att gylta nr två tittar fram snart med.. Den första undersöker karet hela tiden den är framme.. Då dagis varit stängt idag så har jag haft möjlighet att titta lite extra.. Den var uppe redan på tidig morgon innan ljuset var igång, dn gick o la sig tidigt.. Så vi får se om lite tid gör att den kommer fram lite lämpligare tider, men fått någon timme idag då den sökt över stenarna efter föda.. Ser bra ut.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En sak till...

Då ena var framme länge idag så passa jag på att mata rejält en gång för att se dels om den som var framme åt något som jag kunde ge i foderväg..(fryst) och dels se om man lockade fram nummer två... Resultatet blev att den som var framme åt gladeligen av vad som kom i hennes väg.. Nummer två dök inte upp.. Hade hoppats på att tvåan hade "känt" maten som vissa snäckor gör när man matar...

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...