Laggeman Postat 16 januari 2014 Postat 16 januari 2014 Vart det någon förbättring av ljuset då? Citera
_Manne_ Postat 16 januari 2014 Författare Postat 16 januari 2014 Vart det någon förbättring av ljuset då?Vet i tusan.. Såg dock en rolig grej.. Man kunde välja en röd moonlight om man skulle ägna natten åt jakt på mask tex..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Yodelking Postat 16 januari 2014 Postat 16 januari 2014 Tryckt i senare mjukvaran .. Tror jag i lampan http://www.pacific-sun.eu/download/SMR_Revision_V3e.binFunkade felfritt sen drog jag hem senaste mjukvaran med..http://www.pacific-sun.eu/download/SMR_1.1.rarSå även den är på topp i burken.. O allt gick i gång igen som planerat..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkJo, det var ju den senaste igår... men ikväll uppdaterade de med en ny funktion där man kan ställa in +/- minuter om din klocka i lampan sackar eller går för fort...http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?p=22288861#post22288861I den du lagt in nu finns ju även Bali som ett alternativ. Det är det programmet som jag kör. Inte så blått som jag önskar i slutet, men jag tänkte skriva om det när jag fått den skarpa versionen till min lampa... (när jag sen orkar och har tid...) Citera
_Manne_ Postat 16 januari 2014 Författare Postat 16 januari 2014 Jo, det var ju den senaste igår... men ikväll uppdaterade de med en ny funktion där man kan ställa in +/- minuter om din klocka i lampan sackar eller går för fort...http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?p=22288861#post22288861I den du lagt in nu finns ju även Bali som ett alternativ. Det är det programmet som jag kör. Inte så blått som jag önskar i slutet, men jag tänkte skriva om det när jag fått den skarpa versionen till min lampa... (när jag sen orkar och har tid...) Är funktionen +- på klockan ända skillnaden mot "igår" så kan jag hålla mig.. Tryckte in Bali mode.. Men tyckte tiderna sög lite för egen del.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Yodelking Postat 16 januari 2014 Postat 16 januari 2014 Är funktionen +- på klockan ända skillnaden mot "igår" så kan jag hålla mig.. Tryckte in Bali mode.. Men tyckte tiderna sög lite för egen del.. Med vänlig hälsning, ManneFunktionen är för att hindra klockan från att t.ex. sacka efter 1 minut per dygn, så att efter 20 dagar går den 20 minuter fel om du inte kopplar upp dig mot datorn och sätter den rätt.Man kan köra Bali och sedan sätta "Timeshift" till -2, så börjar den 10:00-22:xx istället för 08:00-20:xx Citera
_Manne_ Postat 16 januari 2014 Författare Postat 16 januari 2014 Funktionen är för att hindra klockan från att t.ex. sacka efter 1 minut per dygn, så att efter 20 dagar går den 20 minuter fel om du inte kopplar upp dig mot datorn och sätter den rätt.Man kan köra Bali och sedan sätta "Timeshift" till -2, så börjar den 10:00-22:xx istället för 08:00-20:xxFår väl ha ett öga på klockan då.. På Bali programmet.. Är där vanlig sunrise/sunset.. Tyckte det såg lustigt ut i daylight fliken..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Yodelking Postat 16 januari 2014 Postat 16 januari 2014 Får väl ha ett öga på klockan då.. På Bali programmet.. Är där vanlig sunrise/sunset.. Tyckte det såg lustigt ut i daylight fliken..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using TapatalkSunrise/sunset är inbyggt i Baliprogrammet och den ändrar ljus som om ditt akvarium är ett korallrev på Bali under en dag...Daylight-fliken behöver du alltså inte bry dig om Sunrise/Sunset eller Duration. Men Lamp Power är aktuell.Även "Smooth light transitions" kan du kryssa i, så ska övergångarna bli mjukare (dock har jag inte sett någon skillnad).MvhPeter Citera
_Manne_ Postat 16 januari 2014 Författare Postat 16 januari 2014 Sunrise/sunset är inbyggt i Baliprogrammet och den ändrar ljus som om ditt akvarium är ett korallrev på Bali under en dag...Daylight-fliken behöver du alltså inte bry dig om Sunrise/Sunset eller Duration. Men Lamp Power är aktuell.Även "Smooth light transitions" kan du kryssa i, så ska övergångarna bli mjukare (dock har jag inte sett någon skillnad).MvhPeterAntar att all denna info hade stått i någon manual som man inte läst ..Känner du till något om detta ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Yodelking Postat 16 januari 2014 Postat 16 januari 2014 Japp... ditt datum för senaste fullmåne är för gammalt, sätt t.ex. 2014-01-01, så blir du av med felet.... Citera
_Manne_ Postat 17 januari 2014 Författare Postat 17 januari 2014 Japp... ditt datum för senaste fullmåne är för gammalt, sätt t.ex. 2014-01-01, så blir du av med felet....Då gör vi ett nytt försök idag. Tackar!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 17 januari 2014 Författare Postat 17 januari 2014 Ett platt paket från drakfisken idag.. Två bitar splatter skydd till rören..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 17 januari 2014 Författare Postat 17 januari 2014 Har aktiverat Dark Moon på PS rampen.. Funkade kanon.. Nu blev det så pass mörkt att jag höjde något enstaka snäpp från "minsta läget'.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 24 januari 2014 Författare Postat 24 januari 2014 Dagens fredagsmys.. 3*5l balling är blandat...Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
odel68 Postat 24 januari 2014 Postat 24 januari 2014 Gött Fredagsmys Manne sköt om dig mvh Odel-Tummen upp Citera
_Manne_ Postat 24 januari 2014 Författare Postat 24 januari 2014 Förhoppningsvis blir det en god helg.. Även för mig.. Nu är ju karet säkrat för ögonblicket..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 24 januari 2014 Författare Postat 24 januari 2014 Säkrar upp med det svarta guldet*2 Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 26 januari 2014 Författare Postat 26 januari 2014 Man får ju ha en egen stänkare då o då..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 15 februari 2014 Författare Postat 15 februari 2014 Ett morgon projekt.. Bytte returpumpen från en Tunze till en Jeabo DC3000.. Hade en styrbar tunze men ville prova DC pumpen ändå.. Får ungefär samma flöde på DC pumpen på Max minus ett eller två sträck på kontrollern.. Gillar att där är ett feed mode på kontrollern..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
odel68 Postat 15 februari 2014 Postat 15 februari 2014 Teknikens under är aldrig fel Manne mvh Odel Citera
Maglofster Postat 15 februari 2014 Postat 15 februari 2014 Hur uppfattar du ljudvolymen från DC-3000? Citera
_Manne_ Postat 15 februari 2014 Författare Postat 15 februari 2014 Teknikens under är aldrig fel Manne mvh OdelFörbilligt för att inte prova! Samtidigt försöker jag få till lite insperation till att verkligen fixa till karet som jag vill ha det..Blev två nya roliga saker i karet idag.. En euphyllia samt en mini haddoni..Trevligt o träffas idag Ola..Osmosen går nu så jag kan trolla fram 50-75 liter nytt vatten för blandning med "Stig" saltet tillslut..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 15 februari 2014 Författare Postat 15 februari 2014 Hur uppfattar du ljudvolymen från DC-3000?Upplever att jag kan höra pumpen när den varvar upp sen är den ljudlös för min del.. Även om jag kör huvudet in under karet över sumpen så kan jag inte säga om den är på eller inte..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.